Ga naar inhoud

Voettekst aan elke pagina bij printen in CSS. Kan dat?


Aanbevolen berichten

Ik wil graag dat bij het uitprinten van een pagina, die over meerdere papieren wordt geprint, dat bij elke pagina een soort bronvermelding komt. Dus bij elke geprinte pagina een tekst onderaan. Ik heb al wat CSS1 en CSS2 al wat 'doorgebladerd', maar nog niets kunnen vinden. Bestaat het dus? of weet iemand een mooie manier?
Link naar reactie
mm, werkt dus echt waardeloos. IE: laat een keer zien op laatste pagina Mozilla: omdat het een gefixeerd item is, wordt het over bestaande tekst gedrukt, margin-bottom: paarhonderpx werkt niet, tenminste niet in de print functie Opera: laat maar een regel zien, de rest verdwijnt. Wel apart dat _alleen_ IE de 'margin-bottom' daadwerkelijk gebruikt in de printversie. Conclusie, echt super werkt het niet.
Link naar reactie
[quote:40f02067fe="Johnny321"]IE: laat een keer zien op laatste pagina[/quote:40f02067fe]IE ondersteund het niet (en doet het daarom correct)*[quote:40f02067fe="Johnny"]Mozilla: omdat het een gefixeerd item is, wordt het over bestaande tekst gedrukt, margin-bottom: paarhonderpx werkt niet, tenminste niet in de print functie[/quote:40f02067fe]Op het HTML, of BODY element (en dan nog zou het niet kloppen want voor printen behoor je @page te gebruiken, welke niet ondersteund wordt overigens)?[quote:40f02067fe="Johnny"]Opera: laat maar een regel zien, de rest verdwijnt.[/quote:40f02067fe]Versie? Heb je eigenlijk een online testje?[quote:40f02067fe="Johnny"]Wel apart dat _alleen_ IE de 'margin-bottom' daadwerkelijk gebruikt in de printversie.[/quote:40f02067fe]Ik vraag me af of dat geen bug is, maar aan de andere kunt...
Link naar reactie
online voorbeeld: http://htb.ath.cx/forum/webdesign/voettekst/uitleg.html CSS printversie: http://htb.ath.cx/forum/webdesign/voettekst/css-sheets/uitleg_print.css een keer raden wat ik in CSS2 tegenkwam 8) [quote:217aa4f303][b:217aa4f303]9.6.1 Fixed positioning[/b:217aa4f303] Fixed positioning is a subcategory of absolute positioning. The only difference is that for a fixed positioned box, the containing block is established by the viewport [p. 96] . For continuous media [p. 79] , fixed boxes do not move when the document is scrolled. In this respect, they are similar to fixed background images [p. 188] . For paged media [p. 175] , boxes with fixed positions are repeated on every page. This is useful for placing, for instance, a signature at the bottom of each page. Authors may use fixed positioning to create frame-like presentations. Consider the following frame layout:[/quote:217aa4f303]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...