Ga naar inhoud

172 pagina's moeten gedeeltelijk dezelfde opzet hebben


Aanbevolen berichten

Heyz, Ik heb een site gemaakt met allerlei producten. Er is 1 index.html bestand en de rest zijn allemaal gemaakt als script. Dit zijn ongeveer 172 bestanden. Alle pagina's hebben gedeeltelijk dezelfde opzet: dezelfde titel en dezelfde linkbar aan de linkerkant. Ik heb nu 1 bestand gemaakt met de goeie linkbar en titel. Je begrijpt dus dat er rechtsonder nog een groot open vlak is. Daar komen 172 verschillende teksten met afbeeldingen. Deze hebben ALLEMAAL dezelfde afmetingen maar een verschillende inhoud. Nu is mijn vraag als volgt: kan ik 172 bestanden maken met dat ene bestand als "achtergrond" met een hyperlink zodat als in de linkbar iets veranderd moet worden ik maar dat ene bestand hoef te openen, op te slaan en alle 172 pagina's zijn veranderd. Ik vraag me echt zerieus af of jullie me kunnen helpen. Ik weet het niet en ga er niet aan beginnen om bij elke verandering 172 pagina's te wijzigen. Alvast hartstikke bedankt!!!!
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Laat ik het direct maar hard zeggen: Vergeet FrontPage!! Frontpage is leuk om te beginnen, maar is niet geschikt om goede websites te maken. Gebruik daarvoor andere programma's. HTML is de taal waarin webpagina's worden opgeslagen, dat kun je oa. zien door bij frontpage op de tab 'bron' te klikken. Dan zie je HTML. Tegenwoordig moet je opmaak en structuur gescheiden houden (was vroeger ook wel zo, maar nu MOET het :D ). Dat wil zeggen dat je met CSS (cascading style sheets) de layout van een pagina moet regelen. Met één CSS-bestand kun je bijv. 172 pagina's mee vormgeven. Ik raad je aan om ff een cursusje HTML en CSS te doen, om je site zo mooi mogelijk vorm te geven. Met deze link http://www.google.com/search?num=100&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=cursus+HTML+en+CSS&btnG=Zoeken&lr=lang_nl kom je vast wel verder. Succes
Link naar reactie
ik was er nog niet opgekomen om via google te zoeken terwijl ik hem toch wel vaak gebruik :lol: het is de bedoeling dat het een grote(en dan bedoel ik GROTE!!) site gaat worden. er komen zowat 500 schoonheidsproducten enz op. ik denk maar dat ik boek volgende week ga halen van zo'n programma. als je zegt dat frontpage voor beginners is, wat is dan beter? ik ben echt helemaal niet bekend met zulke programma's. ik heb een cd van office 2003 en daar zit hij op en klaar is kees. d8 ik :wink: via http://www.regnery.net/html/detail-css.php?id=26 ga ik even een spoedcursus volgen en dan horen jullie het wel. overigens ben ik een startende ondernemer (18 jr) en heb dan ook heel weinig geld en tijd. zo'n programma is wel leuk enzo, maar waar haal ik zolang het geld ervoor vandaan??? :-? voorlopig dus maar even met zo'n internetcursusje vooruitgaan. bedankt en ik zal jullie het resultaat wel laten zien als hij af is!!! THX!!!
Link naar reactie
Ik had het maar over een simpel progammaatje, zoals een text editor. Beetje HTML en CSS leren. Daarna SQL en een server-side script taaltje zodat je het een en ander aan kunt passen aan kant en klare open-source scripts (of je schrijft zelf wat) en dan kun je wel een eindje vooruit. (Kost dus geen geld.)
Link naar reactie
idd, kost geen geld :lol: maar het makkelijke van frontpage is dat je eigenlijk geen verstand van de codes heoft te hebben. dat is leuke ervan. nu ik idd meer moet/wil weten is wat extra informatie niet weg! ik d8 hier zijn genoeg mensen die overal veel vanaf weten!! maarre ik ga weer verder met lezen :lol:
Link naar reactie
nopes, dat zou ik niet doen dat is namelijk een microsoft word standaard, om een webpagina inclusief plaatjes en opmaak in een bestand te krijgen. wordt niet op het internet ondersteund, dus... en nog een tip: lees geen 100 boeken over html enzo, maar neem een goed boekje (uit de bieb bijvoorbeeld) en begin meteen. al is het nog zo simpel, voer iedere stap in het boek uit in kladblok, en speel zo veel mogelijk met verschillende waarden enzovoorts. op die manier raak je het snelst vertrouwd met html en de rest. misschien een rare verglijking, maar je kunt een bosjesneger 100 boeken laten lezen over hoe hij moet fietsen, maar dat betekent niet dat hij het dan kan... pas na een paar keer oefenen lukt het wel, en zo is het ook met de html basis. als je die onder de knie hebt, leer je in een razend tempo de rest, zonder moeite. succes
Link naar reactie
dank je. ik heb bij bol.com een [url=http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=f0GUF8SUFwqUD4QCyLmqICRHfjUV-GYS0iY=?BOL_OWNER_ID=1001004001320464&Section=home&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1/] goed boek[/url] gevonden volgens mij. weet jij anders een betere? ik hoor het graag want van al die sites word ik helemaal niet goed. al die informatie die daarop staat is vaag, onduidelijk en vaak hebben ze geeneens een inleiding dus daar heb je echt helemaal niks aan
Link naar reactie
Voor het gebruik van DHTML is kennis van HTML noodzakelijk. Het lijkt me verstandig als je daarvan eerst een boekje koopt, of in de bieb zo'n boek ff haalt. En trouwens, een zakelijke site die je wilt maken moet er zakelijk uitzien, en moet niet boordevol met flitsende dingen zitten, dat leidt de gebruiker af.
Link naar reactie
DHTML > Dynamic HyperText Markup Language oftwel dynamisch HTML. Dit boekie [url=http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=f0GUF8SUFwqUD4QCyLmqICRHfjUV-GYS0iY=?BOL_OWNER_ID=1001004000010728&Section=home&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1]klik[/url] lijkt me wel wat. HTML om te leren, em XML om te perfectioneren, wel in samenhang met CSS natuurlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...