Ga naar inhoud

[CSS] link aanpassen buiten <a> tag


Aanbevolen berichten

Ik ben geen echte CSS kenner, kan alleen de meest voorkomende dingetjes doen. Nu heb ik een probleem waarbij ik de stijl van een hyperlink wil aanpassen, maar ik kan niet in de <A> tag komen om daar een class toe te voegen. Het gaat om een weblogtool waarbij ik tags in een template gebruik. In de template staat dus geen gewone (mailto) link, maar [[mail]] Dat later door de tool tot een echte link wordt geparsed. Toch wil ik aan deze link een andere stijl meegeven, zonder dat ik dus daadwerkelijk een "class" in de code toe kan voegen. Het is geen optie om de standaardlinks dan maar aan te passen met [b:ab11715c67]a:active ...[/b:ab11715c67] etc. omdat deze al gebruikt wordt voor alle andere links op de pagina. (Die mailto link heeft net als enige een andere stijl dan de rest) Dusch... Hoe pas ik de style van een hyperlink aan, zonder dat ik een class in de <a href...> kan toevoegen? Ps. Een class "er omheen" is dus wel mogelijk. Ik vraag me dus ook af of het mogelijk is, door er een divje omheen te zetten, waar ik wel een class aan toe kan voegen. (b.v.<div class="rood">[[mail]]</div>)
Link naar reactie
[code:1:515a91f8ce] <span class="speciale_link">LINK</span> of <div class="speciale_link">LINK</div> of <a class="speciale_link" href="[mail]" title="contact">link</a> [/code:1:515a91f8ce] in css bestand [code:1:515a91f8ce] .speciale_link a:active { text-decoration: underline blaat blaat etc } .speciale_link a:hover { etc } [/code:1:515a91f8ce] succes edit thnx termin8tor, ff foutje verbetert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...