Ga naar inhoud

[CSS] waarom reageerd ie hier anders dan andere browsers


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Dat ie niet in elk geval hetzelfde reageerd als andere browsers met het oog op css heb ik inmiddels wel begrepen. Vaak probeer ik het dan op een andere manier maar wat ik nu tegen ben gekomen snap ik dus niks van. ik heb een nav menutje als volgt gemaakt [code:1:366e12d7d0] <ul> <li><a href="page0.htm">page 0</a></li> <li><a href="page1.htm">page 1</a></li> <li><a href="page2.htm">page 2</a></li> <li><a href="page3.htm">page 3</a></li> <li><a href="page4.htm">page 4</a></li> </ul> [/code:1:366e12d7d0] als ik nu in mn css zet [code:1:366e12d7d0] li{margin:0; padding:0; border:1px solid #000;} [/code:1:366e12d7d0] dan geeft ie het menu zo weer page 0 page 1 page 2 page 3 page 4 met een border om de tekst laat ik het borderelement weg dan geeft ie page 0 page 1 page 2 page 3 page 4 dus met een witregel overal tussen Hoe kan een borderelement een witregel nu beinvloeden heeft toch niks met elkaar te maken? en als ik geen border wil hoe zou ik de witregel dan weg kunnen krijgen. zonder de kleur van de border de achtergrond kleur te geven. Opera geeft geen witregel. waardoor de hoogtes van de div's die ik ingesteld heb niet voor opera en ie kloppen. ps de site met dit probleem heb ik nog niet op Internet staan als jullie meer gegevens nodig hebben om dit probleem te verklaren vertellen jullie het maar.
Link naar reactie
In Internet Explorer is dat zeker zo! Meer precies, het is 'border-bottom' dat het hem doet. Natuurlijk wil niet iedereen een border hebben en daarom kan het helpen om de markup op deze manier te schrijven:[code:1:b75ec8c5e2]<ul><li><a/></li><li><a/></li></ul>[/code:1:b75ec8c5e2]Als een lange rij dus (alleen nodig voor het menu).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...