Ga naar inhoud

[Site Check]


Aanbevolen berichten

Ik ben met twee vrienden een site begonnen, [url]http://www.knipdoorteacher.nl[/url] Het is een site waarin pc problemen worden besproken, en er staat tutorials op over dingen die gewoon handig zijn om te weten. Als je hem checkt, let dan niet op de code, deze is brak, en dat weten we, maar we willen eerst de site helemaal af hebben voordat we dat gaan aanpassen, met af hebben bedoelen we dat alle onderdelen beschikbaar zijn, een site is immers nooit af. let verder op de inhoud en het design. De zoekfunctie werk op dit moment redelijk, iemand suggesties ? alvast bedankt !
Link naar reactie
Ik ben nooit zo kritisch wat websites betreft, maar een paar dingetje vielen me wel op: * Die licht-oranje letters op een beige achtergrond (vooral van de sub-menu's) maakt het geheel wat wazig. Ik zou er iets meer contrast in aanbrengen. * Er zijn blijkbaar nog geen downloads. Dat is niet erg natuurlijk, maar laat niet een 404 zien. Dan liever gewoon een melding dat er nog geen downloads beschikbaar zijn. Verder vind ik het er best netjes uitzien. Het design spreekt me wel aan.
Link naar reactie
Even een paar kleine fragmentjes uit de tekst: Ik ben 17 jaar, woon in Werkhoven en zit in HAVO 5 dit jaar. Volgend jaar ga ik de [b:c995abbb0d]Academi [/b:c995abbb0d]voor Digitale Communicatie doen op de school voor Journalistiek aan de HVU........... [color=red:c995abbb0d]*zucht*[/color:c995abbb0d] Ik ben 17 jaar, woon ook in Zeist en doe momenteel 6 VWO. Als ik slaag dit jaar, ga ik daarna civiele techniek in Utrecht [b:c995abbb0d]te gaan studeren[/b:c995abbb0d]. Voor de site [b:c995abbb0d]heb me het meeste van de tijd [/b:c995abbb0d]bezig gehouden met het design[b:c995abbb0d]. Zoals[/b:c995abbb0d] het maken van de banners en menu's. Ook het schrijven van de tutorials heeft natuurlijk veel tijd gekost. Maar als je plezier in je werk [b:c995abbb0d]heb[/b:c995abbb0d] is dat niet erg natuurlijk. Wij hebben met z'n drieën veel plezier gehad in het maken van de site. De enige problemen die we tegen zijn gekomen, is dat sommige delen van de site niet goed [b:c995abbb0d]wouden[/b:c995abbb0d]werken. [color=red:c995abbb0d]*zucht* In welke klas zit je? 6 VWO??? :o omg...... Dit kan echt niet jongens.[/color:c995abbb0d]
Link naar reactie
[quote:9669c915f1="stefanpack"]De echte informatie begint op een 1024x768-resolutie pas op de helft... nog irritanter lijkt me dat op 800x600...[/quote:9669c915f1] Wel, met Firefox, drie toolbars, tabbed browser kan ik op 800x600 net de tekst: Welkom op pchandleiding.nl! lezen. helemaal onderaan het scherm. Dan druk ik dus op F11 voor de full screen mode, dan staat het net iets onder het midden van het scherm. wimb
Link naar reactie
Opmaak vind ik wel strak, die kleuren vind ik minder problematisch eigenlijk. Wel fris. Hooguit het oranje van de tekst wat donkerder maken, maar ik vind het wel mooi. En die spelfouten, daar moet je idd wat aan doen. Let op je werkwoorden!! En maak wat langere zinnen (met komma's) in plaats van -tig korte zinnen. Wel vraag ik me af, als ik je site open bij mij (ik gebruik Opera 7.21), dan wordt er een blanke pagina geopend, en dan pas de "home". Daardoor krijg ik alleen een kaal frame te zien als ik op de "terug" knop klik. Persoonlijk misschien, maar dat vind ik erg slordig overkomen. Ik zou ervoor zorgen dat je meteen op de "home" uitkomt. [edit] Ik zie dat dat ook gebeurt als ik doorklik naar bijvoorbeeld downloads. Erg irritant! [/edit]
Link naar reactie
[quote:1dbce1f3c4="Mrs.Birdlover"]Even een paar kleine fragmentjes uit de tekst: Ik ben 17 jaar, woon in Werkhoven en zit in HAVO 5 dit jaar. Volgend jaar ga ik de [b:1dbce1f3c4]Academi [/b:1dbce1f3c4]voor Digitale Communicatie doen op de school voor Journalistiek aan de HVU........... [/quote:1dbce1f3c4] [ff lekker mierenneuken] :lol: a. De academie kun je niet 'doen'. b. Het is de [b:1dbce1f3c4]S[/b:1dbce1f3c4]chool voor Journalistiek. Dat maakt niet uit want; c. Digitale Communicatie word niet gegeven op de School voor Journalistiek, maar is een aparte opleiding aan de Faculteit Communicatie en Journalistiek. ( De opleiding 'journalistiek' word gegeven op de School voor Journalistiek) [i:1dbce1f3c4]"Wij hebben met z'n drieën veel plezier gehad in het maken van de site. De enige problemen die we tegen zijn gekomen, is dat sommige delen van de site niet goed wilden werken. Maar deze problemen zijn allemaal opgelost. Door de opbouw systematisch en geordend aan te pakken, hebben we de site in slechts enkele weken online kunnen krijgen. We hopen nu ook dat u er wat van kunt opsteken, en uw problemen worden opgelost. "[/i:1dbce1f3c4] Jongens, jullie zijn bezig met een 'serieuze' website. Waarom dit soort teksten? Doe dat lekker in je profielwerkstuk. [/ff lekker mierenneuken] mijn tip: laat lekker die hele pagfina weg. Komt het een stuk professioneler over. :D d. [/b]
Link naar reactie
1) ik heb geen javascript errors... misschien komt dit doordat je een programma aan hebt staan op de achtergrond... geef de code anders waarmee ik de foutmeldingen kan uitzetten. 2) we zijn bezig met de spelfouten... alle drie zijn we niet echt goed in nederlands.... 3) bedoel je met die lege pagina op het begin de pagina waar je alleen heel even het menu in zit, en dan doorschakelt naar de pagina, anders weet ik niet wat je bedoelt... ik heb dat namenlijk niet.... <edit>ik heb de site getest met opera 7.23 maar ik heb geen problemen hoor</edit> 4) ik heb niet echt veel gehoord over de inhoud van de tuts en zo... bekijk er ff een paar, en zeg dan of ze duidelijk zijn... thx voor de reacties verder... we gaan ze zeker gebruiken !!![/i]
Link naar reactie
[quote:9037cb1019="Dot-cpu"]3) bedoel je met die lege pagina op het begin de pagina waar je alleen heel even het menu in zit, en dan doorschakelt naar de pagina, anders weet ik niet wat je bedoelt... ik heb dat namenlijk niet.... <edit>ik heb de site getest met opera 7.23 maar ik heb geen problemen hoor</edit>[/quote:9037cb1019] Ja idd, dat bedoel ik. Stel, ik klik vanuit Home op Downloads-drivers en blader dan terug met de browser, dan zie je dus de lege pagina met alleen de ombouw en niet weer de home. Daarvoor moet je dus nog een keer op "terug" klikken. Ik weet nauwelijks iets van webprogrammeren, dus neem het me niet kwalijk als ik iets stom zeg, maar wat mij betreft link je niet direct door naar de gevraagde pagina, maar via een "tussenpagina".
Link naar reactie
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, als ik gewoon op de back toets druk gaat hij meteen, zonder tussenpagina, naar de vorige pagina... zouden meer mensen met dit probleem het kunnen melden, en dan duidelijk uitleggen wat er gebeurt, dan halen we de bug eruit. momenteel zijn we bezig de website gecentreerd te krijgen... alleen het menu wil nog niet echt, het kan dus zijn dat je een error krijgt...
Link naar reactie
Even 2 punten van aandacht: 1. zodra je site hier gecheckt wordt haal je je reclamebanners van je site af. Wij zijn geen view- of hitgenerators hier. 2. bekijk je site eens op een 800x600 resolutie en begin eens met het lezen van de ´welkom op......´ pagina. Nee, verder naar onderen kijken... Nóg verder naar beneden... Vertel me eens hoeveel regels tekst je nu kan lezen... Je doelgroep zal niet altijd met de meeste nieuwe spullen werken. Daar hebben jullie duidelijk geen rekening mee gehouden. Leuk design, leuk concept (ook al zijn er velen die hetzelfde doen), maar slecht over nagedacht en uitgewerkt .
Link naar reactie
[quote:c49672dfeb="JurgenvW"]Whoa! Nu ben ik toch wel iets "ernstigs" tegengekomen: De BACK-knop werkt bijna nooit (tenzij je dubbelklikt). Gek genoeg is het onderdeel Overig -> Adverteren de enige pagina die "normaal" gedrag vertoont. Het laden gaat daardoor ook trager. Daar moeten jullie maar even naar kijken.[/quote:c49672dfeb] Dat is dus precies wat ik bedoel. Ik heb geen webspace, anders zou ik een screenshot kunnen laten zien met wat ik zie. Misschien ligt het aan de browser, maar eigenlijk zou hij natuurlijk bij alle browsers het goed moeten doen!
Link naar reactie
het komt het omdat die menu balk "bovenop" de pagina ligt. ik heb dat menu niet gemaakt, ik ga ff kijken of ik hem rechtsstreeks op de index kan zetten... zo is het idd irritant :o @teacher het is ook helemaal niet onze bedoeling om mensen als klik generator te gebruiken, we willen alleen weten hoe er over onze site gedacht word, en dat gebeurt nu ook, anders had ik wel "klik op de banner" in mijn post gezet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...