Ga naar inhoud

[CSS] gedefineerde <div> naar midden brengen. raar...


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een aantal layers. zie hiervoor www.destroy.nl/index.php. Zoals je ziet staan ze links. ik wil graag deze in het midden hebben, dan is de site in alle resoluties goed te zien. Helaas is mijn kennis van css te beperkt dit 'netjes' op te lossen. Ik kan de oplossing niet vinden in CSS tutorials. De positie van de layers staat op 'absolute'. ik heb uiteraard de layers verteld dat zij een bepaald aantal pixels van links en van boven moeten staan. Hoe krijg ik, de opmaak behoudend, het hele zooitje naar het midden? Het is vast iets simpels, maar ik kom er niet op. En ik wijger frames te gebruiken. d.
Link naar reactie
Zet de buitenste div op position:relative; en gebruik daarbij geen andere dingen, zoals top, right, bottom, left. Kan opzich wel, maar het is beter van niet, om problemen te voorkomen. Vervolgens kun je de binnenste divjes positioneren ten opstaande van de buitenste (relative) met position:absolute;. Zie ook het CSS 2.1 gedeelte (spec) over positioning. Centreren: http://annevankesteren.nl/test/templates/center-h
Link naar reactie
het maken van een <div> waarin mijn overige blokken zitten werken niet. margin:0 auto; is iets wat niet werkt op mijn blok. de div blijft simpelweg links staan. ik ben nu geneigd de pagina in het midden te includen met php, dan zijn de blokken wel gecentreerd. dit hoeft niet lijkt mij en is denk ik dubbelop. ik weet echt geen oplossing. d.
Link naar reactie
[quote:c9202757a2="Dilbert"]het maken van een <div> waarin mijn overige blokken zitten werken niet. margin:0 auto; is iets wat niet werkt op mijn blok. de div blijft simpelweg links staan. ik ben nu geneigd de pagina in het midden te includen met php, dan zijn de blokken wel gecentreerd. dit hoeft niet lijkt mij en is denk ik dubbelop. ik weet echt geen oplossing. d.[/quote:c9202757a2] mm, het werkt wel in Opera :lol: Ik heb bij mij site het zo gedaan. Werkt overal [code:1:c9202757a2] #achtergrond { background: url(../images/jpeg/heinekenmenu.jpg); padding: 0px; padding-top: 10px; position: absolute; left: 50%; width: 770px; height: 680px; margin-bottom: 0px; margin-left: -385; margin-top: 0px; } [/code:1:c9202757a2] (in #achtergrond staat alles, zeg maar container) Je moet dan de totale breedte van de 'container' delen door 2, en deze waarde als NEGATIEVE waarde opgeven bij 'margin-left'. Dan ook nog 'left: 50%' en je hebt em mooi in et midden staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...