Ga naar inhoud

Layout change


Aanbevolen berichten

Ehm, ik hoop dat ik hier goed zit en het niet een illegale vraag is. Maar ik ben wel eens op site's geweest waar je de achtergrond kleur kon veranderen. Is dit ook mogelijk om zo een hele site kwa opmaak te veranderen. Dus zegmaar bij mn site (zie onderschrift) heb ik nu een Call of Duty opmaak, en dat iemand dan ergens op klikt dat het dan UT2k4 wordt. Zou dit kunnen met CSS en zo ja hoe?? Ik heb namelijk nog gezicht maar ik kon die sites niet meer vinden dus niet meer in de bronnen kijken. Alvast bedankt, Rainmaker
Link naar reactie
bedankt voor jullie reacties, en gedeeltelijk heb ik er ook wat aan gehad. Voor 1 pagina tegerlijk kan ik idd de layout veranderen. Maar als jullie naar mn site kijken: [url]www.bb-badboys.tk[/url] is dit gemaakt met frames om de laadtijden te verkorten en het makelijker maken van het bijhouden. Het lukt me nu ook niet om wanneer ik naar een andere pagina verander om dan ook de andere css te gebruiken. Weten jullie hier een oplossing voor.
Link naar reactie
Het probleem waar ik dan ook mee zit, als je naar mn site kijkt dan zie je een duidelijk onderscheid tussen navigatie, tekst en een onderkant. als je daarna bij de members gedeelte komt krijg je nog een navigatie terecht. Wat mijn vraag dan is: als je totaal gebruik maakt van css kom je dan niet met het probleem te zitten dat je dan continu de navigatie gedeeltes opnieuw moet maken. Dit kost me enorm veel tijd als ik dit moet doen en het lijkt me ook niet het snelste met laden.
Link naar reactie
Zoals ik al zei, laden is irrelevant. Zeker als je goed gebruik maakt van CSS (plaatjes, CSS e.d. worden gecached). De daadwerkelijke HTML die opnieuw ingeladen wordt is nihil. Uiteraard kan het een klein beetje onhandig zijn voor jezelf, in dit geval kun je gewoon gebruik maken van een server-side oplossing, waarbij je een apart bestand voor het menu en andere consistente dingen hebt die je vervolgens bij de betreffende pagina's voegt (of andersom).
Link naar reactie
Om even het punt van termin8or toe te lichten: De reden dat frames niet meer zorgen voor een snellere laadtijd is dat moderne browsers - alle browsers die vandaag de dag gebruikt worden - een cache hebben waarin bestanden worden opgeslagen. Het gaat dan om afbeeldingen, tekstbestanden, websites, Flash, JavaScript, CSS... Alles eigenlijk, met uitzondering van streaming media. Wat voor invloed heeft het gebruik van frames dan wel? Dat er voor één pagina meerdere HTML-bestanden moeten worden geladen, voor elk van die bestanden gaat een aanvraag naar de server. En die aanvraag/reply duurt relatief het langst, dus het uiteindelijke effect is dat het langer duurt om die pagina te laden! 't Is maar dat je het weet... ;) - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...