Ga naar inhoud

Foutmelding bij gastenboek


Aanbevolen berichten

Sommige mensen kunnen niet in ons gastenboek schrijven en krijgen dan de volgende melding: Guestbook error Sorry, your browser does not support the REFERER field. You cannot add entries to this guestbook. (Either that, or this script was not set up properly yet, in which case the site owner should read the documentation Wat is er fout met het script van mijn gastenboek??? Homepage: www.xs4all.nl/~danger
Link naar reactie
De referrer (of ook wel referer in apache lingo) is een string die in de http header wordt meegezonden door de browser als er een pagina opgevraagd wordt. In deze string staat de URL van de pagina waarin op de link geklikt is. Jouw scrippie wil deze string uitlezen om aan de hand van die info de goede actie te ondernemen. Sommige browsers zoals bv Opera staan het toe om het verzenden van de referrer uit te schakelen, uit privacy oogpunt. Mijn persoonlijke visie is dat deze mensen niet moeten zeuren. zij hebben er immers zelf voor gekozen.
Link naar reactie
Persoonlijk vind ik het ook onzin dat de werking van een website afhangt van de referer. Neem dan liever een beter guestbook, want je kan de bezoeker nou eenmaal niet dwingen bepaalde software uit te schakelen of anders in te stellen alleen omdat hij/zij een berichtje in een gastenboek moet plaatsen... - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...