Ga naar inhoud

scrollbar van div ander uiterlijk [?]


Aanbevolen berichten

Onbruikbaar maar die 8% neem ik even voor lief. Het gaat om een pagina waarvan de div content telkens gewijzigt door een actie van de gebruiker. Dus 1 DHTML pagina, waarin veel wisselende content zit, in 1 div komt tekst die soms langer is dan de beschikbare ruimte. Pas als dat gebeurt wil ik alleen in die div een scrollbar in beeld die ik zelf heb vormgegeven. Ik kan niet overweg met client-side talen dus wordt het DHTML. Ik begrijp uit jouw reactie dus dat die scrollbar niet door het OS maar door de browser wordt gegenereerd, dat zou dus betekenen dat ik met enig speurwerk voor elk type browser een "wijzig scrollbar code" kan vinden? (de vraag is echter of dat de moeite loont, misschien toch maar met JavaScript en clipping aan de slag. Ik denk dat dat een minder omvangrijke code oplevert...)
Link naar reactie
[quote:282223d229="termin8or"]Mijn reactie bedoelde te zeggen dat je zelf een scrollbar in elkaar moet zetten als je alles wilt controleren (waarom maak je eigenlijk een pagina waar alle content op staat ipv meerdere pagina's?).[/quote:282223d229] Eén site, meerdere cattegoriën, per cattegorie één pagina, per pagina van een bepaalde cattegorie wisselende content. Dat is een keuze geweest om het overzichtelijk te houden voor de gebruiker. [quote:282223d229] En DHTML, weliswaar een sterk verouderde term, is client-side.[/quote:282223d229] Ik bedoelde natuurlijk server-side!! Verouderde term wellicht maar voor mij nu erg actueel en enigzins beheersbaar. De techniek; HTML, DOM, CSS en JavaScript is toch nog erg actueel. XML, PHP zou logischer geweest zijn maar daar waag ik me nog niet aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...