Ga naar inhoud

site-check infosite over piercings


Aanbevolen berichten

hoi, ik kon het toch niet laten, om nog eens de mening van jullie te vragen over mijn website :D . het adres: [url=http://members.home.nl/piercings]members.home.nl/piercings[/url]. zoals altijd bij een website staat deze ook nog steeds flink in de stijgers, maar mijn 'basis' staat er al, en dan bedoel ik de opmaak, css en html code. de paginas die ik tot nu toe geprobeerd heb, waren valid volgens de w3c validator, dus dat zegt in ieder geval al iets :wink: . alvast bedankt, jules
Link naar reactie
W3C zal me aan me reet roesten. ;) Het design is erg simpel... Heb je die plaatjes zelf gemaakt? Dat ik die vraag stel is niet zo heel gek gezien die piercing in het menukader [het 'contact' tussen piercing en kader dus] erg lelijk [lees: knullig] en totaal afwijkend van de kwaliteit van de verdere plaatjes is. Verder vind ik hem redelijk tot ernstig simpel, zeker voor een piercingsite [over het algemeen kun je van piercingdragers zeggen dat ze een wat meer uitgesproken idee hebben, iets alternatiever, etc zijn [of stoot ik nu iemand tegen de piercing? :D ]] dus van mij mag het allemaal wel wat uitdagender.
Link naar reactie
:o Ieks...... :o Brrr....ik hou het maar bij 2 oorbelletjes......... :o Interessant onderwerp, en ik vind de site er mooi, strak en verzorgd uitzien. Heerlijke lettergrootte ook, werkelijk een verademing tussen al die kleine letters die je af en toe voorgeschoteld krijgt. Leuke achtergrond ook! Wel zie ik dat het menu links op de pagina "home" hetzelfde is als het oranje menu. Tevens zie ik de tekst enkele spelfouten, (ik zie ergens "shokerend" staan, ipv "shockerend" en "Bocosan" gevolgd door "Bocasan". Het is overigens Bocasan, een dure variant van het bekende waterstofperoxyde. Ook zie ik hier en daar een paar komma's die er volgens mij niet horen. Ja, omdat ik in de farmaceutische hoek werkzaam ben heb ik nog een tip voor je. Wat betreft de tongpiercings en spoelen met Corsodyl: Er staat dat je je tong moet spoelen. Je bedoelt waarschijnlijk: mond spoelen. Wat ik erg goed vind, is dat je de mensen er op attendeert de bijsluiter te lezen. Veel mensen doen dat echter niet , dus misschien zou je bij de tekst op je site het volgende kunnen vermelden: Corsodyl (bevat 0,2%Chloorhexidine) kan een bruine tandverkleuring veroorzaken, die alleen weggaat door je tanden proffesioneel te laten polijsten bij de tandarts. (Dit komt met name voor, indien men een half uur voor of na het spoelen thee, koffie of rode wijn drinkt.) Ook spoelen met Waterstofperoxyde 3% direct voor spoelen met Corsodyl schijnt deze verkleuring verminderen. Verder zou ik er mensen op wijzen om bij beginnende infectie van de tong (zwelling!) altijd een arts te raadplegen, dit kan indien niet of te laat behandeld namelijk ernstige problemen geven. Naar het CSS heb ik niet gekeken, er zijn hier forumleden die daar veel meer verstand van hebben dan ik. Veel succes met je site!
Link naar reactie
kijk, hier is een site check dus goed voor: commentaar waar je wat aan hebt! @phrea: het contact tussen de balk en het plaatje is bij mij precies goed, maar misschien komt het omdat ik internet explorer(slecht he :wink: ) gebruik, met een andere resolutie? verder zijn de plaatjes zoveel mogelijk van mezelf, of door mij gefotoshopt. over dat uitdagender: daar heb je een goed punt, maar van de andere kant, het stikt van de slechte, drukke en onduidelijke, vol met gifjes gestopte piercingsites, dus veel wilder en drukker wou ik het toch niet maken :D @mrs.birdlover: je hebt gelijk, mijn home pagina mag wel iets beter, met een kort verhaaltje ofzo. verder bedankt voor de spelfouten en de nuttige extra informatie! als er nog iemand iets weet: spuw uw commentaar :D
Link naar reactie
Ik ga er maar vanuit dat ze door jezelf zijn gemaakt, maar dan nog vind ik dat de piercing die door het menu heengaat op het punt van contact echt heel knullig is gemaakt, en niet overeenkomt met de plaatjes van de piercing ringen zelf. Over het 'slechte, drukke en onduidelijke, vol met gifjes gestopte piercingsites' kan ik kort zijn. Ik heb het _niet_ over het hierboven geschrevene, laat dat duidelijk zijn, ik heb het over een betere vormgeving, en ja -heel gek- dat kan uitdagender.
Link naar reactie
[quote:7672873212="Mrs.Birdlover"].... Ja, omdat ik in de farmaceutische hoek werkzaam ben heb ik nog een tip voor je. Wat betreft de tongpiercings en spoelen met Corsodyl: Er staat dat je je tong moet spoelen. Je bedoelt waarschijnlijk: mond spoelen. Wat ik erg goed vind, is dat je de mensen er op attendeert de bijsluiter te lezen. Veel mensen doen dat echter niet , dus misschien zou je bij de tekst op je site het volgende kunnen vermelden: Corsodyl (bevat 0,2%Chloorhexidine) kan een bruine tandverkleuring veroorzaken, die alleen weggaat door je tanden proffesioneel te laten polijsten bij de tandarts. (Dit komt met name voor, indien men een half uur voor of na het spoelen thee, koffie of rode wijn drinkt.) Ook spoelen met Waterstofperoxyde 3% direct voor spoelen met Corsodyl schijnt deze verkleuring verminderen. Verder zou ik er mensen op wijzen om bij beginnende infectie van de tong (zwelling!) altijd een arts te raadplegen, dit kan indien niet of te laat behandeld namelijk ernstige problemen geven. .....[/quote:7672873212] [offtopic] moet je nog een doosje hebben? Bij mijn werk staat ze per twintig in een doos :lol: [ontopic] Waarom heb je soms inline styles?[code:1:7672873212]body> <div id="alles" style="width:700px; position:absolute; left:50px; top:15px;"> <!-- de navigatie --> [/code:1:7672873212] Dit kan toch ook mooi in een extern stylesheet? of heb je dit expres gedaan. (ik vind het niet echt mooi)
Link naar reactie
Ik sluit me aan bij Phrea, codetechnisch en dergelijke zal het allemaal wel kloppen en valide zijn met allerlij standaarden, maar ik heb bij deze website niet het gevoel van: eej das een gave site! Mijn advies: Probeer meer vulling in je site aan te brengen. Want het enigste design is op dit moment je menubalk. Probeer een geheel (van boven tot onder) van je site te maken. Maak wat meer gebruik van kleuren. Nu bestaat je site uit twee basis kleuren: oranje en blauw. Daar zitten ook nog wel kleuren tussenin en passen ook nog andere kleuren bij. PS: nu ik aan het teruglezen ben, zie ik dat dit antwoord een beetje afzeikerig over komt, zo is ie niet bedoeld. Ik vind dit een mooie site, MAAR.... :D
Link naar reactie
ok, bedankt tot zover. dat er wat meer 'design' in moet komen, vind ik ook wel eigenlijk. de reden dat ik dat niet heb tot nu toe, is simpel: ik weet niet goed hoe ik dat het beste kan doen. heeft er nog iemand advies? wat je vaak standaard ziet op websites is een logo, neutrale achtergrond kleur, en daarop een 'box' met een lichtere kleur, waar de site dan 'op' staat. met plaatjes als achtergrond wil ik liever niet teveel werken, dat maakt de site alleen maar onnodig traag en groot. maar wordt het dan niet te druk als ik die dingen zou doen?
Link naar reactie
[quote:d95255ac2a="juleswijers"]wat je vaak standaard ziet op websites is een logo, neutrale achtergrond kleur, en daarop een 'box' met een lichtere kleur, waar de site dan 'op' staat. met plaatjes als achtergrond wil ik liever niet teveel werken, dat maakt de site alleen maar onnodig traag en groot. maar wordt het dan niet te druk als ik die dingen zou doen?[/quote:d95255ac2a] Inderdaad, veel van die sites hebben dezelfde opbouw en lijken qua strucuur en vormgeving veel op elkaar. Daarom vind ik deze site lekker verfrissend. Strak, zonder onnodige poespas en het is tenminste niet volgepropt met onnodige zaken waar je als bezoeker niets aan hebt. Meer kleuren zou ik zeker niet doen. Je hebt immers mooie foto's die de site verlevendigen. Inhoudelijk is het ook oke. Spannender maken? Waarom? Piercings zelf zijn toch al spannend genoeg? De kunst van het weglaten in een kunst apart......
Link naar reactie
Ik vind de site een goede en overzichtelijke site op twee puntjes na Deze puntjes hebben misschien een beetje met persoonlijke smaak te maken maar wilde ze toch even noemen. - Bij algemene verzorging en links staat net onder de streep een plaatje dat hetzelfde is als het achtergrond plaatje ik denk dat het er beter uit ziet als je die 2 plaatjes weghaald. - het rechthoekige oranje balken om de links als je er overheen gaat vind ik persoonlijk niet echt mooi. ik denk dat het leuker staat als je de tekst zelf een andere kleur geeft.
Link naar reactie
[quote:603639a5c4="termin8or"]Die discussie is al eerder gevoerd, meen ik me het herinneren. Kwam ook niet echt iets interessants uit...[/quote:603639a5c4] welke discussie bedoel je? over het volgen van de webstandaarden? dat lijkt me niet eens een discussie waard, voor het overgrote deel is het niet per se nodig, omdat ie alles slikt, maar als je jezelf een beetje een goede webdesigner wilt noemen, zou het wel zeker handig zijn als je een valid site hebt, ook voor de kleine groep mensen dat met andere browsers surft, of voor voorlees programmas (visueel gehandicapten)
Link naar reactie
[quote:d020df5ed7="juleswijers"]welke discussie bedoel je?[/quote:d020df5ed7]Over het W3C.[quote:d020df5ed7]over het volgen van de webstandaarden?[/quote:d020df5ed7]Die veel vaker, uiteraard.[quote:d020df5ed7]dat lijkt me niet eens een discussie waard, voor het overgrote deel is het niet per se nodig, omdat ie alles slikt, maar als je jezelf een beetje een goede webdesigner wilt noemen, zou het wel zeker handig zijn als je een valid site hebt, ook voor de kleine groep mensen dat met andere browsers surft, of voor voorlees programmas (visueel gehandicapten)[/quote:d020df5ed7]Ik vraag me af of je wel alle voordelen kent. En IE ondersteund ze ook wel hoor, lukt me prima om iets voor IE5.x+ te maken wat gewoon de regels volgt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...