Ga naar inhoud

Uitlijnen tabel met cellpadding


Aanbevolen berichten

Omdat tabellen van een heel ander type elementen zijn. Er is een zelfs een apart onderdeel in de CSS (2) specificatie die het gedrag van tabellen beschrijft (display:table; etc.). DIV is gewoon een standaard block-level element. Daarnaast is het semantisch gezien ook veel correcter om met elementen te werken die ervoor bedoeld zijn. Tabellen zijn voor het structureren van tabulaire data, wat jij presenteert is dat absoluut niet. (Edit: en weer mist Anne de 2e pagina...)
Link naar reactie
:oops: Oke, ik heb alles in css gezet. Aangezien ik hier nog niet zoveel ervaring mee heb, zal ik het even hier posten. [code:1:0c29aad8c6] /* CSS Document */ .website{ width: 650px; height: 550px; } .flashbanner{ width: 650px; height: 237px; padding: 0px; } .links{ width: 42px; height:322px; float: left; } .nieuws { float: left; width: 106px; height: 311px; padding: 5px; background-color: #B4D3A8; border-style:solid; border-width:1px; border-color:#336600; border-top-width:0px; } .content { width: 478px; height: 283px; float: left; padding:5px; overflow:auto; border-right-style:solid; border-right-color:#336600; border-right-width:1px; } .onder { padding-right:5px; float: left; height:30px; width: 484px; text-align: right; background-color:#336600; color:#FFFFFF; } .onder a { text-align:right; color:#FFFFFF; text-decoration:none; } .onder a:hover{ color:#FF3300; text-decoration:none; } h1 { color:#FF0000; font-size:14px; } body { font-size: 12px; background-color:#FFFFFF; color: #336600; } [/code:1:0c29aad8c6] De link is [url]http://www.web-core.nl/huidige%20projecten/vermunt/divs.php?content=contact[/url] Het past nog niet helemaal perfect, maar de site lijkt niet meer te verspringen. 1 dingetje nog nu, ik heb aan weerszijde een halve pixel over/tekort. Heeft iemand een id hoe dit komt?
Link naar reactie
[code] .nieuws { .... margin-left: 1px; .... } kan werken, eventueel met aantal px beetje klooien. Ik kan het nu niet goed zien, omdat er een swf-bestand gebruikt wordt (kan ik niet opslaan, heel vaag :( ) ps. Je zegt: 'aan beide kanten', volgens mij is et aan de rechterkant wel aardig recht :-? succes
Link naar reactie
[code:1:a04c31b1a7]ps. Je zegt: 'aan beide kanten', volgens mij is et aan de rechterkant wel aardig recht succes[/code:1:a04c31b1a7] Na het posten van mijn bericht ben ik zelf ook nog verder gegaan met de site. Ik heb de site passend gekregen door de achtergrond van het flashgedeelte een beetje te schuiven. Ik denk dat ik het niet passend kreeg, omdat flash met tiende pixels werkt, hierdoor kreeg ik het geheel niet passend. Nu, zoals jullie wel. Danku voor de hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...