Ga naar inhoud

Schaduw in gif of png


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat ik wel weet is dat gif-images niet heel veel kleuren kunnen hebben (Ik dacht maar 256 eigenlijk). Gradienten (als bv. schaduwen worden dan al gelijk een stuk lastiger!!). Wel geloof ik dat je voor een gif-bestand je eigen 256 kleuren kunt samenstellen! je kunt de afbeelding dus ook in grijstinten opmaken bijvoorbeeld! Weet t allemaal niet zeker trouwens... don't kill me when i'm wrong!
Link naar reactie
GIF kan idd maar maximaal 256 kleuren herbergen, waarvan er één voor transparant gebruikt kan worden. (Indien je meerdere kleuren transparant maakt worder ze feitelijk allemaal dezelfde kleur.) Door in Photoshop bij Image > Mode voor "Indexed color" te kiezen kun je het kleurenpalet optimaliseren. PNG daarentegen kent al deze beperkingen niet. Het kan vele miljoenen kleuren opslaan én kent zowel index transparency als alpha transparency. Misschien dat je simpelweg iets verkeerd doet, maar daar kan ik alleen maar naar gissen. - Bas
Link naar reactie
[quote:363fc22f07="runnerx"]Als ik een schaduw maak onder een afbeelding in photoshop en die opsla als gif of png krijg ik een zwarte band te zien in plaats van de beoogde schaduw. Toch moet het mogelijk zijn wat doe ik fout?[/quote:363fc22f07] Waarin bekijk je ze naderhand? Toch niet in Explorer / Internet Explorer, want die ondersteund png bagger (zoals alles overigens). Gif kan het sowieso niet aan. Wat al genoemd is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...