Ga naar inhoud

Nieuwe site zonder frames, een paar vraagjes.


Aanbevolen berichten

frontpage en dergelijke gebruiken vind ik nogal noob eigenlijk, ik gebruik kladblok omdat je dan [b:fd01797d01]echt[/b:fd01797d01] je site zelf geschreven hebt. btw, over je site: over het algemeen is de tekst niet genoeg zichtbaar, ik moet te veel inspanning doen om hem te lezen en dat is geen goed teken. zeker die gele lettertjes op rode achtergrond maken me duizelig en moe, uit reflex ga ik dan maar in de rechterbovenhoek van mn browservenster klikken :(
Link naar reactie
Daarom ben ik begonnen met een nieuwe site, en het was de vraag of die een mooiere lay-out had dan mijn vorige. Mijn vorige is dat met die gele lettertjes op de rode achtergrond. Frontpage is gewoon heel handig om snel een simpele site op internet te zetten. Die site met dat rode heb ik met frontpage gemaakt. Dreamweaver is even wennen, maar het is opzich best handig. Nu moet ik nog proberen om css te snappen, zodat ik een mooie lay-out kan maken zonder tabellen te "misbruiken". Dit lukt alleen nog niet :lol:
Link naar reactie
-Maak de site niet speciaal voor 8x6, maar maak de tabellen gewoon '100%', zo passen ze zich aan aan de breedte van de pagina van de gebruiker. -Ziet er beter uit. -Leer plain html. Ik weet wel een paar goeie tutorials, helaas allemaal engels ;). http://www.mijnhomepage.nl schijnt ook goed te zijn, nooit gebruikt though. Jochem
Link naar reactie
Ik ga inderdaad even kijken of ik beter die 100% kan gebruiken i.p.v. 800x600. Ik heb die mijnhomepage.nl algebruikt. Het is inderdaad een handige site om gewoon dingen op te zoeken en te leren. Ik zit nu alleen met het probleem dat als ik de pagina (met tekst dus) langer maak dan het scherm hoog is, dat de tabel dus uitgerekt wordt. Als dit gebeurt, verspringt het menu, dan komt er dus of meer of minder ruimte tussen de menu onderdelen. Iemand die weet hoe ik dit voorkom? Iemand zei dat ik er een "doorzichtige lijn" moest neerzetten, maar ik kan die niet vinden in dreamweaver. Ik weet dat ik met css alles mooi / geweldig kan maken, maar dit lukt me nog niet, en ik wil eerst gewoon wat in elkaar flanzen met html/dreamweaver.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...