Ga naar inhoud

BG images niet zichtbaar na previewen website (dreamweaver)


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezers, Bij deze mijn vraag: Ik gebruik voor het opmaken van mijn site gewoon tables (sorry termin8tor, geen CSS :roll: ) Voor mijn main-venster heb ik een achtergrond plaatje. Deze wordt perfect weergegeven in dreamweaver zelf, echter als ik hem ga previewen dan zie ik hem niet. Is dit een bekend probleem? wie kan me helpen? alvast bedankt voor jullie moeite
Link naar reactie
Op onderstaande link staat een preview. [url]http://www.planetdust.nl/active/[/url] Het venster waar het welkomswoord staat is het desbetreffende venster. De code om de background image te weergeven is: [code:1:826335fabd]<tr align="left" valign="top" background="images/bgmain.jpg"> <td height="415" colspan="2">&nbsp;</td>[/code:1:826335fabd] Als je meer nodig hebt dan hoor ik het wel thnx in advance
Link naar reactie
Ik heb nu maar besloten om css te gebruiken. Hieronder staan een selectie van de code: Hij werkt namelijk niet: [code:1:2692421c43]<tr> <td height="25" colspan="2" bgcolor="#99CC00"> <p align="center"><font size="4">Preview </font><br> </p></td> </tr> <tr align="left" valign="top"> <td style=`background-image:url(images\bgmain.jpg) height="415" colspan="2">&nbsp;</td> </tr> <tr> <td height="25" colspan="2" bgcolor="#99CC00"> <div align="center"><font color="#FFFFFF"><font color="#000000" size="4">Schrijf je nu in voor onze <a href="nieuwsbrief.html">nieuwsbrief</a> en maak kans op mooie prijzen. </font></font></div></td>[/code:1:2692421c43] iemand tips? misschien dat ik een paar hele domme fouten heb gemaakt, maar ik ben nu eenmaal een newbie op het gebied van css [edit] Hij werkt eindelijk, ik had foute accolades geplaatst [/edit
Link naar reactie
tja, het is me wat; die CSS. Ik zit er steeds meer over te denken om mijn huidige (basis)ontwerp van die kapsalon in de prullebak te gooien en eens HELEMAAL overnieuw te beginnen met CSS. Probleem is echter dat ik door al die bomen het bos niet meer zie. Ik heb dus geen enkel idee waar k moet beginnen om CSS te leren. Wat raden jullie me aan: Een volledige tutorial over CSS te volgen, van begin tot einde dus. (wat dus veel tijd gaat kosten en die heb ik dus niet) Of door trial and error die hele CSS mikmak proberen te doorgronden? Wie o wie heeft er tips voor me?
Link naar reactie
[code:1:f081501182]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <style type="text/css"> html, body, #holder { min-height: 100%; width: 100%; height: 100%;} html>body, html>body #holder { height: auto; } body { margin: 0; padding:0; } #holder { position: absolute; top: 0; left: 0; } #header {height: 50px; background: #CCC;} #nav {width: 150px; float: left; margin-bottom: 20px; height: auto;} #content {margin-left: 150px; margin-bottom: 20px; height: auto;} #footer {clear: both; height: 20px; position: absolute; bottom: 0; left: 0; background: #CCC; width: 100%;} </style> </head> <body> <div id="holder"> <div id="header">header</div> <div id="nav">nav</div> <div id="content">content <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.</p> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.</p> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.</p> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.</p> </div> <div id="footer">footer</div> </div> </body> </html> [/code:1:f081501182] eerste vraag: waar dient het volgende onderdeel van de code voor? #holder
Link naar reactie
Ik gebruik voor het opmaken van mijn site gewoon tables (sorry termin8tor, geen CSS ) Voor mijn main-venster heb ik een achtergrond plaatje. Deze wordt perfect weergegeven in dreamweaver zelf, echter als ik hem ga previewen dan zie ik hem niet. Is dit een bekend probleem? wie kan me helpen? Antwoord: <table width="497" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" [b:596001d033]background="achtergrond.jpg" [/b:596001d033]bgcolor="#FFFF00"> <!--DWLayoutTable--> <tr> <td width="259" height="34">&nbsp;</td> <td width="238">&nbsp;</td> </tr> <tr> <td height="170" valign="top" bgcolor="#000000"> <p><font color="#FFFFFF">asdfasfasfasdfasd</font></p> <p><font color="#FFFFFF">asdf</font></p> <p><font color="#FFFFFF">asdf</font></p> <p><font color="#FFFFFF">asdfasdfasfasfasfasdf</font></p></td> <td>&nbsp;</td> </tr> <tr> <td height="73">&nbsp;</td> <td>&nbsp;</td> </tr> </table> plaatje wel opslaan in de zelfde map als je index.htm en je main.htm etc. Dit werkt!
Link naar reactie
[quote:7cff683a88="clubcaramba"]Ik gebruik voor het opmaken van mijn site gewoon tables (sorry termin8tor, geen CSS ) Voor mijn main-venster heb ik een achtergrond plaatje. Deze wordt perfect weergegeven in dreamweaver zelf, echter als ik hem ga previewen dan zie ik hem niet. Is dit een bekend probleem? wie kan me helpen? [/quote:7cff683a88]Open je eigen topic. Tabellen is voor de meeste layouts echt overbodig/onnodig. Maar als ik jouw code zo zie ontwerp jij gewoon in het visuele gedeelte van DW, waardoor het meer te begrijpen valt. Persoonlijk ben ik van mening dat je gewoon beter HTML kunt leren ipv een of ander programma het voor je laten uitvinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...