Ga naar inhoud

formulier html


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo kan iemand zeggen waarom mijn formulier van mijn website niet werkt? [color=blue:99c960e86a]<form name="form1" method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi"> <table width="42%" border="0"> <tr> <td width="16%">naam:*</td> <td width="84%"><input type="text" name="textfield"></td> </tr> <tr> <td>voornaam:*</td> <td><input type="text" name="textfield2"></td> </tr> <tr> <td>groep:*</td> <td><select name="select"> <option selected>**selecteer**</option> <option>Dhr. Wuyts</option> <option>Dhr. Rosseel</option> </select></td> </tr> <tr> <td>e-mail:*</td> <td><input type="text" name="textfield3"></td> </tr> </table> <br> <table width="56%" border="0"> <tr> <td width="23%">Gewenste foto's</td> <td width="77%"><input name="textfield4" type="text" size="50"></td> </tr> <tr> <td>&nbsp;</td> <td><input type="checkbox" name="checkbox" value="checkbox"> Ja, ik wil mijn foto's van de rapel ook bestellen</td> </tr> </table> <br> <input type="reset" name="Reset" value="wis het formulier"> <input name="verzenden" type="submit" id="verzenden" value="verstuur"> <input type="hidden" name="to" value="wouterstevens@hotmail.com"> <input type="hidden" name="next" value="verstuurd.html"> <input type="hidden" name="subject" value="bijbestelling foto's ponas"> </form>[/color:99c960e86a]ik krijg als ik op versturen druk de volgende melding: [color=orange:99c960e86a]Internal Server Error The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, users@skynet.be and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. Apache/1.3.26 Server at hosting-cgi.skynet.be Port 80[/color:99c960e86a]
Link naar reactie
Ik heb het even bekeken en zag al waar je fout zat. Ik heb het voor je gefixt het adres klopte niet, dat zat in de begin regel al fout dit is wat het moet worden: <html> <head> <title>Formulier</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <form method="post" action="mailto:ricardo@clubcaramba.com? subject=Vragenformulier HTML" enctype="text/plain"> <table width="42%" border="0"> <tr> <td width="16%">naam:*</td> <td width="84%"><input name="Naam" type="text" id="Naam"></td> </tr> <tr> <td>voornaam:*</td> <td><input name="Voornaam" type="text" id="Voornaam"></td> </tr> <tr> <td>groep:*</td> <td><select name="select"> <option selected>**selecteer**</option> <option>Dhr. Wuyts</option> <option>Dhr. Rosseel</option> </select></td> </tr> <tr> <td>e-mail:*</td> <td><input name="E-Mail" type="text" id="E-Mail"></td> </tr> </table> <br> <table width="56%" border="0"> <tr> <td width="23%">Gewenste foto's</td> <td width="77%"><input name="Gewenste foto's" type="text" id="Gewenste foto's" size="50"></td> </tr> <tr> <td>&nbsp;</td> <td><input type="checkbox" name="checkbox" value="checkbox"> Ja, ik wil mijn foto's van de rapel ook bestellen</td> </tr> </table> <br> <input type="reset" name="Reset" value="wis het formulier"> <input name="verzenden" type="submit" id="verzenden" value="verstuur"> <input type="hidden" name="next" value="verstuurd.html"> <input type="hidden" name="subject" value="bijbestelling foto's ponas"> </form> </body> </html> zet wel even jouw email neer anders komt alles bij mij terecht. Oh en geef je textfield wel een naam voortaan (het is al veranderd) anders zie je dit op je email: textfield: buuren tectfield2: Jan snap je er moet staan Naam en achternaam. SUCCES!!!
Link naar reactie
[quote:986b6a6d16]zet wel even jouw email neer anders komt alles bij mij terecht[/quote:986b6a6d16] Eh waarom post je uberhaubt je email adres? En wat ziet mijn oog... Tables! Dit is een mooi voorbeeld van 'old skool' code. Waar zijn de Fieldsets, Labels en ID's? Het is wel een beetje flauw van mij om zo losjes en zonder argumenten te reageren. Maar als ik over de laatste halfjaar kijk wat er hier op C!T is besproken op deze forum dan is dit toch wel een beetje jammer.
Link naar reactie
Je kunt het ook een simpele php formuliertje maken bijv: <?php $PaginaTitel = "E-Mail versturen"; require ("header.php"); if ($IsIngezonden) { if ($MailAan) { if ( mail($MailAan, $Onderwerp, $Tekst, "From: $MailVan")){ print ("<B><CENTER><FONT COLOR=BLEU>Uw Email is met succes verstuurd naar bedrijfsnaam!</FONT></CENETR></B>\n"); } else { print ("<B><CENTER><FONT COLOR=RED>Uw Email is niet met succes verzonden wegens een systeemfout</FONT></CENTER></B>\n"); } } else { print ("<B><CENTER><FONT COLOR=RED>Geef het Email adres van de ontvanger op</FONT></CENTER></B>\n"); } } ?> <FORM action="email.php" METHOD=POST> <div align="left"> <p>E-mailadres van de ontvanger: <INPUT NAME="MailAan" TYPE=TEXT value="jouwmail@blabla.com" SIZE="30"> <BR> </p> <p align="left">Uw E-Mailadres: <INPUT TYPE=TAEXT NAME="MailVan" SIZE="50"> <BR> </p> <p align="left">Onderwerp van de E-Mail: <INPUT TYPE=TEXT NAME="Onderwerp" SIZE="50"> <BR> </p> <p align="left">Tekst van de E-Mail: <TEXTAREA NAME="Tekst" ROWS="8" COLS="50"></TEXTAREA> </p> </div> <P align="center"> <INPUT TYPE=HIDDEN NAME=IsIngezonden VALUE=TRUE> <INPUT TYPE=SUBMIT NAME="SUBMIT" VALUE="VERZENDEN"> </FORM> <? require ("footer.php"); ?> bij het invullen van jouwmail@blabla.com zal hij eerst kijken of alle velden wel ingevuld zijn en de gast bedanken voor de moeite. Ook bij geen internet conectie zal hij dit aangeven doormiddel van een systeem fout, het is net wat je wilt aangeven natuurlijk. footer en header.php dan maakt hij een vaste kop stuk en onder stuk van je formulier. Als je verder geitereseerd bent kan ik het nader uitleggen. succes
Link naar reactie
Het is al weer even geleden van je vraag, maar je hebt nog niet aangegeven dat het probleem opgelost is. Ik heb op de site: [url=http://selfcare.belgacom.net/index.html?l=internet:website:user:script:form]Belgacom Internet Info & Help Center[/url] gekeken en denk dat de volgende zaken aan de hand kunnen zijn:[list:c447969791][*:c447969791]In de form-tag is waarschijnlijk geen name-atribuut toegestaan.[*:c447969791]Bij de select-tags ontbreken value-atributen. In de handleiding worden de select-tags overigens niet genoemd. Mogelijk worden die niet ondersteund en kan je Radiobuttons toepassen.[*:c447969791]Waarschijnlijk is het niet toegestaan een e-mailadres van buiten belgacom te gebruiken.[*:c447969791]De taal van de "tussenpagina" is niet ingesteld[/list:u:c447969791]Hieronder de (met uitzondering van de select-tags en "Belgacom" e-mailadres) aangepaste code.[code:1:c447969791]<form method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi"> <table width="42%" border="0"> <tr> <td width="16%">naam:*</td> <td width="84%"><input type="text" name="textfield"></td> </tr> <tr> <td>voornaam:*</td> <td><input type="text" name="textfield2"></td> </tr> <tr> <td>groep:*</td> <td> <select name="select"> <option value="0" selected>**selecteer**</option> <option value="Dhr. Wuyts">Dhr. Wuyts</option> <option value="Dhr. Rosseel">Dhr. Rosseel</option> </select> </td> </tr> <tr> <td>e-mail:*</td> <td><input type="text" name="textfield3"></td> </tr> </table> <br> <table width="56%" border="0"> <tr> <td width="23%">Gewenste foto's</td> <td width="77%"><input name="textfield4" type="text" size="50"></td> </tr> <tr> <td>&nbsp;</td> <td><input type="checkbox" name="checkbox" value="checkbox">Ja, ik wil mijn foto's van de rapel ook bestellen</td> </tr> </table> <br> <input type="reset" name="Reset" value="wis het formulier"> <input name="verzenden" type="submit" id="verzenden" value="verstuur"> <input type="hidden" name="to" value="user@skynet.be"> <input type="hidden" name="next" value="verstuurd.html"> <input type="hidden" name="subject" value="bijbestelling foto's ponas"> <input type="hidden" name="lang" value="nl"> </form>[/code:1:c447969791]Ik zou zelf beginnen met het e-mailadres van Belgacom.
Link naar reactie
[quote:9264890378="clubcaramba"]Luister vriend ik heb dit niet gemaakt!! punt 1!![/quote:9264890378]Geef dan alleen een aanwijzing. Zo gaat dat meestal op forums. Je plaatst geen volledige code als antwoord. Op jouw manier lijkt het net of _jij_ het gemaakt hebt en indien dat het geval was geweest, was het gewoonweg slecht.[quote:9264890378]Het ging hier om een fout vermelding bij het verzenden van een formulier, deze heb ik veranderd en getest en het werkte klaar. dus kom niet met die old scool bullshit amateurtje![/quote:9264890378]Ik neem maar even voor het gemak aan dat je niet weet tegen wie je het hebt. Maar wellicht kun je beter even je excuses aanbieden.[quote:9264890378]als ik iemand hulp bied verwacht ik niet een eerste rangs domme computer expertje om zo grof uit de hoek te komen. [/quote:9264890378]Nu begin ik me toch echt af te vragen wie hier de _expert_ is. Ik denk dat Egor Kloos heel wat meer weet over HTML formulieren als jij (toevallig een aantal discussies gevolgd op simplebits waar hij ook aan deelnam?).[quote:9264890378]Nogmaals werkt deze formulier ik heb m [b:9264890378]niet [/b:9264890378]gemaakt eikel! mijn email staat er omdat ik te lui was om hem weg te halen.[/quote:9264890378]Je maakt je nogal druk nietwaar? E-mail adressen in formulieren zijn trouwens niet echt the way to go: http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/forms/index.html en meer specifiek: http://www.isolani.co.uk/articles/mailto.html
Link naar reactie
Goh wat slim ben jij zeg, ik begrijp iets niet de vraag werd met een hele code gesteld ik heb alleen het begin stukje veranderd op een manier dat ook werkt. Dat was ook mijn bedoeling, en het zo te laten zien. Ik begin dit soort discussies niet omdat ik alleen wil helpen. Maar als dan blijkt dat iemand zo bod uit de hoek komt en niet alleen mij maar ook de vraag stellende beledigd (wat jij eigenlijk ook doet) dan spring ik uit mijn vel (niet slim maar ja...) Maar wat als ik het wel had geschreven wat als het mijn formulier zou zij wat maakt het uit hoe en met wat ik het gemaakt zou hebben old scool of niet daar gaat het hier toch niet om?? Ik heb gezocht naar een oplossing en krijg het gevoel van niet gewaardeerd, niet van de vraagstellende maar van andere die het liever op een andere manier hadden gezien. Geen problemen joh laatste dag van het jaar! Happy2004 grezz
Link naar reactie
[quote:4b39f9fe14="Egor Kloos"][quote:4b39f9fe14]zet wel even jouw email neer anders komt alles bij mij terecht[/quote:4b39f9fe14] Eh waarom post je uberhaubt je email adres? En wat ziet mijn oog... Tables! Dit is een mooi voorbeeld van 'old skool' code. Waar zijn de Fieldsets, Labels en ID's? Het is wel een beetje flauw van mij om zo losjes en zonder argumenten te reageren. Maar als ik over de laatste halfjaar kijk wat er hier op C!T is besproken op deze forum dan is dit toch wel een beetje jammer.[/quote:4b39f9fe14] Even een _beleefde_ vraag: waarom zou je ID's, Fieldsets en labels gebruiken als je ze niet nodig hebt? :-? Btw, wat zijn fieldsets?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...