Ga naar inhoud

[SITECHECK] Vegitto Webdesign


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

-Achtergrond news doorzichting -Lettertype van oa news niet mooi -Staat op eerste pagina 'enter' daar zat ik de hele tijd op te klikken, todat ik er achter kwam dat je een stijl moest kiezen :lol:. -Logo op eerste pagina, loopt niet mooi over in de achtergrond (de hoeken zijn donkerder, zodat je nogal ziet waar het plaatje zit en waar de achtergrond zit). Hoop dat je er wat aan heb. Jochem [size=9:0d20d81e42][spam]...[/spam] [b:0d20d81e42]Doe maar niet. BG.[/b:0d20d81e42] [/size:0d20d81e42]
Link naar reactie
Ik vind dit een wonderlijke combinatie van "ouderwets" html design en Flash-achtig design. (verder haat ik het woord design en noem ik dit verder ontwerp) Met ouderwets bedoel ik uit de begin periode van html. Het mag allemaal wat vager, dus niet zulke harde kleuren in de achtergrond. Maar belangrijker; maak een keuze voor de stijl die wilt hanteren of beter nog bedenk, ontwerp een stijl en voer deze dan consequent door. Kijk [url=http://www.artic.nl/]hier[/url] eens om te begrijpen wat ik bedoel met flash-achtig.
Link naar reactie
Ik sluit me helemaal aan bij XBL. Verder zvind ik persoonlijk de kleurcombinaties wat "schreeuwerig en druk" Dat brede rode kader vind ik niet mooi, en past eigenlijk ook niet goed in de stijl van het geheel. Verder is de menubalk niet mooi afgewerkt en sluit niet 100% aan bij de blauwe achtergrond, en ik zie nog witte pixels namelijk.
Link naar reactie
Jij hebt een bedrijf? Kun je daar het bewijs ook van online zetten, een KvK nummer of belastingnummer? De tekst is niet opgemaakt, is niet te lezen op de achtergrond, en de achtergrond wordt herhaald, wat waarschijnlijk niet te zien is op jouw resolutie maar wel op de mijne. En ik zou niet met merknamen gaan gooien zoals Adobe op de productenpagina. Grafisch vind ik het ook zwak, zeker de randjes bij het menu, en de overloop (of gebrek daaraan) naar het achtergrondplaatje. Dat rood van het kader staat er naar mijn smaak helemaal niet bij. En ben ik de enige die die voeten eng vindt?
Link naar reactie
Leuke site, mooi gedesigned. Toch een paar aanmerkingen: Dat rooie kader mag ineen andere kleur, en er staat telkens news bij :-? Niet lache, maar in mijn entousiasme kon ik niet de knop vinden om binnen te komen. Ik zag het woord "Enter" staan maar kon er niet op drukken, dus dat is een beetje verwarrend, dat Enter moet weg. die fire en water style moeten minder doorzichtig die zie je bijna niet. Maar nogmaals complimenten voor het mooie desing
Link naar reactie
[quote:e340531f72="Vegitto"]Tut tut.... Verkeerde compressie.... Zei al, not my fault.[/quote:e340531f72]Ik zei je net al: wel jou fout. Zorg dan dat je het verander. Je doel moet altijd zijn, zeker als je jezelf als een webdesigner beschouwd, dat je publiek goed werk krijgt. Publiek is namelijk heel makkelijk: staat het hun niet aan, gaan ze weer weg, er zijn namelijk genoeg andere sites die hetzelfde aanbieden. Jochem
Link naar reactie
Je achtergronden werken niet in Mozilla en Opera. De site valideert overigens ook niet, al was het alleen maar vanwege het ontbreken van een DOCTYPE en character encoding (maar ook met override ziet de validator een aantal HTML fouten). De achtergrond is zo druk dat de tekst niet erg lekker leesbaar is in IE, dus op zich is het eigenlijk wel een voordeel dat die achtergrond niet werkt in Mozilla. De graphics zien er niet erg professioneel uit. Niet dat ik het beter kan, hoor, maar ik ben dan ook geen bedrijf dat op zoek is naar klanten. :D Het lettertype is erg slecht leesbaar en het is niet logisch dat je de site moet binnenkomen met het kiezen van een stijl i.p.v. klikken op Enter. Zo'n banner pagina is trouwens erg irritant, vooral voor mensen die al die graphics met hun modempje moeten binnentrekken. De site voldoet niet aan eenvoudige toegankelijkheidseisen, waardoor mensen met een tekst/voice/braillebrowser de inhoud niet kunnen bekijken. Of je die groepen wilt ondersteunen is natuurlijk jouw zaak, maar met de term 'webdesign' impliceer je dat natuurlijk wel. Persoonlijk vind ik URL's die gemaskeerd worden met een frameset ont-zet-tend irritant; bookmarken van een enkele pagina uit jouw site zonder trucs uit te halen is zo onmogelijk. Nouja, dat probleem is met je nieuwe host hopelijk straks verleden tijd... Tenslotte ga je wel heel slecht om met de ruimte die een browser je biedt; het 'News' veld is vééél te klein in vergelijking met de banner erboven. Nu is het heel veel vormgeving om een gebrek aan inhoud te maskeren. Mocht die inhoud er ooit alsnog komen dan moet je dat zeker niet in zo'n schermpje van postzegelformaat proberen te persen! Al met al niet erg overtuigend. Okee voor een simpele persoonlijke site, maar van een 'webdesign' bedrijf zou ik als klant toch wel wat beters verwachten. :roll: ;)
Link naar reactie
De doelgroep van deze site is NIET blinden (no off.) doven, etc. Deze site is trouwens een experiment, normaal verwerk ik de navigator ALTIJD in de header. Gebruik normaliter ook geen plaatjes als achtergronden. Een gradient, of een zachte, warme/koude kleur. Maar ik heb al gemerkt, zoals het nu is (standalone navigator), is het dus niet goed. Ik ben bezig met een nieuwe layout, heeft iemand ff wat ruimte over voor een screenshot? Kunnen jullie die bekritiseren (no off.).
Link naar reactie
eh... volgens mij kost webruimte geen drol meer tegenwoordig. Wel de moeite waard als je serieus bent over web design of iets dergelijks. Ik heb drie dingen waar je op moet letten... 1. Typografie en Tekstwaardering. 2. Marges en/of witruimte 3. Kleurgebruik Stijl kunnen we over twisten maar als je klanten er warm van worden wie ben ik om het tot de grond af te branden. Ik doe het zelf eigenlijk ook maar splashpages zuigen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...