Ga naar inhoud

Tabellen boven Frames


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had 2 keer hetzelfde bericht staan en heb toen de 1ste geedit naar 2 posts melding. Maar hoe pas je dat css dan toe?? Dat was mijn vraag dat schrijven daar kom ik wel uit maar ik heb css nooit echt gebruikt alleen puur voor kleuren van tekst. En dat deed ik via frontpage. Maar hoe moet ik dit toepassen of gewoon opslaan als html maar dat lijkt me stug? Mzzl
Link naar reactie
je kunt dmv een <link> tag naar een externe style sheet linken. En hierin sla je alle gegevens over de verschillende blokken op. <link rel="stylesheet" type="text/css" href="jouw_stylesheet.css" /> Zo'n soort link zet je in de head van je pagina en in het css bestand zet je alle eigenschappen. en klaar.... Sorry forum deed raar......kwachtte al 5 minuten... :-?
Link naar reactie
Volgens mij heerst hier wat begripsverwarring. De docent verwacht frame's omdat dat in zijn achterhaalde visie het meest professioneel is. De grote vraag is dus Waarom? Misschien denkt hij dat een professionele site een soort eindeloos groeiend model is waar steeds weer pagina's toegevoegd worden. In zo'n geval is slechts 1 aanpassing in het navigatie frame voldoende en blijft de boel ook redelijk overzichtelijk. De term "profesioneel" zou in dit geval dus letterlijk juist zijn. (de vraag is wat hij met "professioneel" bedoeld) Je kunt echter hetzelfde effect bereiken met sjablonen -templates- Pagina's of onderdelen van pagina's gebaseerd op een template kun je eveneens in 1 keer aanpassen voor de hele site. Maar nu blijft zijn argument over het telkens opnieuw laden van de vaste elementen overeind. Maar ja wat is de laadtijd van een eenvoudige navigatiebalk?! Dan komt de opmaak; tabellen, layers, css? het hangt misschien ook wel af van het beoogde doel van de site. Je kunt inderdaad een frame's site geheel omgooien naar CSS, dus met vaste ellementen en gebieden met wisselende content (daar gaat het "opnieuw inladen argument") Als professioneel betekend; overzicht, structuur en makkelijk aanpasbaar/veranderbaar zijn van een site, dan is frame's absoluut niet de enige oplossing! Scholen werken graag met Microsoft producten, Frontpage is Microsoft, Frontpage = frame's. Is dat dat niet zijn onderliggende argument?!!
Link naar reactie
Even tussendoor: CSS wordt gecached en hoeft dus maar _1_ keer ingeladen te worden door de bezoeker en als hij terugkomt niet meer. Scheelt denk ik een stuk meer dan elke keer de hele frameset inladen. Dat bestaat zoiezo al uit minimaal 3 pagina's (index.htm,nav,main) en kost dus aardig wat hits (daarnaast zal je ook CSS gebruiken als je Frames gebruikt dus komt daar nog een hit bij). Gewoon HTML inladen, een simpel lijstje voor de navigatie bijvoorbeeld is 1 kb en kost geen extra hit als het gewoon al in de pagina zit.
Link naar reactie
Ja mn leraar heeft idd als argument dat de navigatie + logo opnieuw geladen moeten worden. Hij vind het niet mooi als die balk voor 1 seconde wegspringt door het opnieuw laden. Nou heb ik dat verschil eens bekeken en volgens mij is alleen bij de IE de balk heel eventjes weg. en wat dan nog.. volgens mij worden dus ook plaatjes in je cache opgeslagen. Ik heb mn eigen webserver draaien om te testen en bij de http-request heb je met een frame pagina idd een behoorlijk aantal hits meer. Ook heb ik een frames site met zo'n text-browser (lynx) getest, een frames pagina is niet te bekijken in zo'n browser. Ik vind gewoon dat die leraar ongelijk heeft. Voor mij wegen de voordelen van CSS op tegen die enkele van frames. Kijk maar eens naar zijn eigen site (Begrijp je de navigatie ???? ik niet dus :-? ) [url]http://develsteincollege.nl[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...