Ga naar inhoud

Tabellen boven Frames


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een website aan het maken voor informatica op school (VWO5), nou wil ik het er een btje professioneel uit laten zien en wil ik geen frames gebruiken. De leraar echter vind dat ik frames moet gebruiken omdat professioneler zou zijn, met als argument dat de navigatie balk niet bij elke pagina herladen hoeft te worden. Nou wil ik jullie mening hier wel eens over horen. Ik ben echt anti-frames, en wil daar goede argumenten voor hebben. Website is www.stierenoog.tk werkt alleen als mn computer aan staat :S Greetz. Robert
Link naar reactie
Alleen CSS??? Ik vraag me dan toch wel af hoe dan. Ik gebruik nu een tabel met padding: 0 en spacing: 0 en een heleboel css, werkt perfect. Krijg zelfs in IE een leesbaar beeld. (kben Mozilla fan). Maar kan het volgens jullie dan ook zonder die tabellen??? Ik stond wel raar te kijken dat mijn website vanochtend door mn leraar werd afgekraakt ten opzichte van de websites met frames (met lelijke borders en scollbalken die geresized kunnen worden) Kijk ff [url]http://www.stierenoog.tk[/url] en oordeel zelf. Kben dr niet heel tevreden over maar ik vind deze pagina toch wel ff iets beter dan de gemiddelde website (mss btje eigendun k) Owjah: OMG betekent Oh My God maar dat terzijde groeten, Robert
Link naar reactie
[quote:a6d6d47735="Ener Nestraa"]Wat betekent OMG?[/quote:a6d6d47735]Oh My God. Ik ben zelf ook absoluut tegen frames, de voordelen ervan wegen niet op tegen de nadelen. Er is heel wat moois te doen met CSS, maar tegelijkertijd moet je niet altijd denken dat je er hetzelfde mee kan doen. CSS is een nieuwe technologie met nieuwe mogelijkheden die - mits goed toegepast - de oude mogelijkheden ver overstijgen. Tabellen zijn ook niet meer helemaal van deze tijd. Zoek even naar een thread van enige tijd geleden met een titel als "Discussen - Tabellen of niet" wat door mij gestart is. Ik kan me de juiste titel niet meer herinneren. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het wel. - Bas
Link naar reactie
[quote:7e0e58a07e="stierenoog"]Ik ben een website aan het maken voor informatica op school (VWO5), nou wil ik het er een beetje professioneel uit laten zien en wil ik geen frames gebruiken. De leraar echter vind dat ik frames moet gebruiken omdat professioneler zou zijn, met als argument dat de navigatie balk niet bij elke pagina herladen hoeft te worden. [/quote:7e0e58a07e] Voor informatica en (VWO5) kun je niet met frames aankomen. Alles XHTML met CSS, dan ben je een beetje bij de tijd. Voor het menu kun je kun je met PHP wel iets moois maken. Dan is [url=http://www.alphamegahosting.com/134/nl/#4] hier [/url] nog een anti frames link. wimb
Link naar reactie
Hey Bas, Jij zegt dat we het tabellen tijdperk ook al weer zon btje gepasseerd zijn. Waar moet je dan gebruik van maken? Allemaal verschillende div-tags met classes die je in css uitwerkt? Ik kijk die broncodes wel door maar ik snap niet helemaal hoe je dat zonder tabel doet. Want uiteindelijk krijg je hetzelfde effect (ik snap wel dat je met tabellen problemen in de verschillende browsers krijgt, maar die kan je vaak met plaatjes van 1x1px oplossen.)
Link naar reactie
Ja maar ik bedoelde even de tabel, als een cel leeg is geeft IE de borders niet weer. Erg naar. Maar ik snap nu wat Bas met Zen Garden bedoelde, dat je meedere externe stylesheets gebruikt zelfs voor verschillende thema's :D En hoe een extern stylesheet werkt.....euhm.. ik geloof <link href="style.css" type="text/css"> of ziets. 't begint me langzaam duidelijk te worden..... En je hebt toch wel gelijk terminator, tabellen zijn voor data niet voor vormgeving. Had ik zelf moeten verzinnen......
Link naar reactie
[quote:d4a9b67e52="stierenoog"]Alleen CSS??? Ik vraag me dan toch wel af hoe dan. Ik gebruik nu een tabel met padding: 0 en spacing: 0 en een heleboel css, werkt perfect. Krijg zelfs in IE een leesbaar beeld. (kben Mozilla fan). Maar kan het volgens jullie dan ook zonder die tabellen??? Ik stond wel raar te kijken dat mijn website vanochtend door mn leraar werd afgekraakt ten opzichte van de websites met frames (met lelijke borders en scollbalken die geresized kunnen worden) Kijk ff [url]http://www.stierenoog.tk[/url] en oordeel zelf. Kben dr niet heel tevreden over maar ik vind deze pagina toch wel ff iets beter dan de gemiddelde website (mss btje eigendun k) Owjah: OMG betekent Oh My God maar dat terzijde groeten, Robert[/quote:d4a9b67e52] Kijk een op [url]www.w3schools.com[/url] Daar staat best wel wat over CSS, of wat dacht je van google?
Link naar reactie
[quote:a3ff6a0c21="BasHamar"]Tabellen zijn ook niet meer helemaal van deze tijd. Zoek even naar een thread van enige tijd geleden met een titel als "Discussen - Tabellen of niet" wat door mij gestart is. Ik kan me de juiste titel niet meer herinneren.[/quote:a3ff6a0c21] ik heb het topic gevonden, staat onderaan het sticky topic [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92064[/url] k zal het nog ff lezen.....
Link naar reactie
Hoe gaat dat dan websites maken met alleen css?? Weet dat je de kleuren kan aanpassen en de ruimtes tussen tabbellen. Maar hoe kan je in godsnaam vakken aanmaken??? Of heb ik het verkeerd gelezen?? Want ik weet hoe het kan met tables en inline frames.(zo maak ik mijn sites nu maar met css??? dat snap ik niet!) Bij voorbaat dank Alwin Winius
Link naar reactie
Wat doe jij dan 2 posts?? Bij mij zat er 5 uur tussen. maar dat terzijde. Ik ben me dr vandaag een btje in gaan verdiepen. dus ik zal het proberen uit te leggen. Het kan met <div>-tags. Die geef je een id. dus <div id="header"> bijvoorbeeld. en je zet in je css bestand de waardes voor dat element met #header. Bij voorbeeld de background en border eigenschappen. Je kan zelfs met CSS van die vensters maken die op de iframes lijken waar je het over had. dat doe je dmv de eigenschap overflow als je die op auto zet en als de tekst te groot is krijg je scrollbalkjes. Je moet even de vorige topics lezen. Iemand noemde CSS Zen Garden. Moet je echt even kijken dan begrijp je het wel. Deze maakt gebruik van de eigenschap overflow [url]http://www.csszengarden.com/?cssfile=/056/056.css&page=0[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...