Ga naar inhoud

Knoppen gebruiken


anoniem

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om via een knop een bericht te zenden naar de webserver, zonder dat het indrukken van de knop een nieuwe webpagina moet worden geladen, of dat er iets achter de adresbalk komt te staan Dus stel het adres van de pagina is: 192.168.1.1/ Na indrukken van de knop moet dit komen te staan, maar er moet wel iets van een signaal worden overgezonden naar de webpagina. 192.168.1.1 en dus niet 192.168.1.1/tekst Is dit mogelijk?
Link naar reactie
[quote:23f1149328="Financial"]Zet die pagina in een frame. Hierdoor blijft het adres in de titelbalk het 'originele' adres houden.[/quote:23f1149328] Maar wordt het bericht dan nog steeds doorgegeven? Wat dat moet ook. Tevens gaat het om een dos programma dat als webserver dient. Deze moet reageren op de op de webpagina wordt geklikt. Dus ik denk dat ik met frames niet veel opschiet.
Link naar reactie
[quote:2bda8aabf5="Eelco Osseweijer"]Er zijn twee manier om dit op te lossen: 1) Laat de web server een No Response 204 code terug sturen. 2) post het request naar een hidden iframe. /E[/quote:2bda8aabf5] Maar met een [i:2bda8aabf5]No response 204 code[/i:2bda8aabf5] wordt de pagina dan nogsteeds opnieuw geladen. En zo ja, hoe maak ik deze. Het gebruik van frames is niet van toepassing omdat er steeds iets anders op de pagina komt te staan
Link naar reactie
[quote:42b48f4cc5="Eelco Osseweijer"]Wat stuurt het "dos programma" precies terug? /E[/quote:42b48f4cc5] Het is de bedoeling dat als er op een knop wordt gedrukt, er een signaal naar het programma wordt gestuurt. Deze leest in en zorgt er voor dat er een ander plaatje geladen wordt. (pagina wordt dan opnieuw geladen met nieuwe plaatje) Het dos-programma stuurt dus de pagina.
Link naar reactie
[quote:8c2fbe2218="Eelco Osseweijer"]Wat is het voornaamste probleem de page refresh of de veranderende url. Als het de url is doen wat Financial zegt. Anders kan je iets met een xml http request proberen. /E[/quote:8c2fbe2218] De pagina verversen. De URL heb ik al opgelost. Paginaverversen moet niet via de meta. Het is de bedoeling dat je een knop in duwt dat er dan een iets van een word of getal overgezonden wordt en de pagina ververst wordt.
Link naar reactie
[quote:5d28f053af="Eelco Osseweijer"]Heb je een url? Ik snap nog steeds helemaal wat je bedoelt. Wil je een deel van het huidige document verversen zonder een normale http post?[/quote:5d28f053af] Nee ik heb geen URL. Ik heb een programma geschreven dat als webserver werkt. Als ik het IP in type (lokaal werkt dit) dan zorgt het programma er voor dat ik een webpagina te zien krijg. Op de pagina staan een aantal knoppen. Ik wil als ik op een knop duw een ander plaatje laten zien. In mijn programma wil ik het signaal van de knop op pakken en deze vertalen naar het debetreffende plaatje, dus: stel er kn1...kn5 zijn de signalen die binnen kunnehn komen via de knoppen. if (p==kn1) { plaatje=knop1.jpg; } if (p==kn2) { etc Het is de bedoel dat de pagina dan ook ververst wordt. Maar het lukt mij niet om de pagina te verversen en een signaal binnen krijgen welke knop nu is gedrukt.
Link naar reactie
je kan op 2 manieren iets naar een webserver verzenden: 1. via get (dan krijg je dus de http://IPnummer/blaat?=hoi 2. via post (dan krijg je dit dus niet maar moet er wel iets op de server de input verwerken. Ik denk dat via get nog het ennvoudigst is voor je. Wil je dus niet dat de url veranderd, gebruik dan een 0-frame. (net zoals dot.tk adressen dat doen); de pagina wordt dan wel ververst, maar de top - de frameset dus- niet. t.
Link naar reactie
[quote:94f078bce9="teacher"]je kan op 2 manieren iets naar een webserver verzenden: 1. via get (dan krijg je dus de http://IPnummer/blaat?=hoi 2. via post (dan krijg je dit dus niet maar moet er wel iets op de server de input verwerken. Ik denk dat via get nog het ennvoudigst is voor je. Wil je dus niet dat de url veranderd, gebruik dan een 0-frame. (net zoals dot.tk adressen dat doen); de pagina wordt dan wel ververst, maar de top - de frameset dus- niet. t.[/quote:94f078bce9] Maar dan krijg ik nooit de /blaat?=hoi weg. Dan blijft hij altijd in de zelfde lus en dat is ook weer niet de bedoelling
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...