Ga naar inhoud

Wordt OPERA veel gebruikt


anoniem

Aanbevolen berichten

dat wordt het inderdaad, maar feit blijft dat het overgrote deel van de huis-tuin-keuken gebruikers met ie surft. mensen die er meer mee bezig zijn, zoals webdesigners, gebruiken vaak andere browsers dan ie. tip: als je een website hebt, met een teller van nedstat, kun je via "waarmee" zien welke browsers er gebruikt worden. voorbeeld: mijn site, het piercing gedeelte, heeft nu 2813 visits gehad, met een gemiddelde van 15 per dag. toen ik nog bezig was met die site, en hier op het forum naar sitechecks enz. vroeg, stond er in het rijtje browsers opera, mozilla enz. nu, een paar maanden later: 1. Internet Explorer 6.x 90.0 % 2. Internet Explorer 5.x 10.0 % doei, jules
Link naar reactie
fout 1: Opera identificeert zichzelf standaard als IE6. fout 2: AOL stopte met Netscape, niet Netscape met NN. fout 3 (niet hier genoemd, maar weinig mensen weten het): NN == Mozilla => NN7.1 == Mozilla 1.4 Mozilla is nu bij versie 1.6a, NN is gestopt. Johnny321 heeft helemaal gelijk. Laatst maakte een Duite nieuwssite bekend dat 15% met Mozilla surfte. Staat ergens op het weblog van Daniel Glazman.
Link naar reactie
Die statistieken zijn eigenlijk helemaal niet relevant, zolang je je maar netjes houdt aan de webstandaarden. Zowel Mozilla als Opera bieden daar prima ondersteuning voor (kleine problemen daargelaten), dus als je een pagina ontwikkelt volgens de standaarden dan is de kans zéér groot dat hij in die browsers (en in Firebird en in Netscape 7 en in Safari en in Konqueror en in Camino en in Lynx en in... you catch my drift ;) ) goed functioneert. Wel is het noodzakelijk om vervolgens diverse IE bugs en snags te omzeilen (om niet te spreken van Netscape 4, brrrrr), tenzij je je specifiek richt op Mozilla of Opera of je een statement wilt maken voor webstandaarden en tegen buggy browsers. Maar testen in IE 5 en 6 was natuurlijk sowieso al noodzakelijk als je een groot publiek wilt bereiken. Als je webpagina's voor het Internet wilt bouwen en niet uitsluitend voor die groep mensen die toevallig surft met IE voor Windows (IE voor de Mac is een compleet ander product en heeft bovendien als standaardbrowser op de Mac zijn tijd wel gehad nu MS de ontwikkeling ervan heeft gestopt) dan kun je niet om webstandaarden heen. Valideren van je code en checken in Mozilla en Opera is dan een must. En statistieken? Lekker belangrijk!
Link naar reactie
[quote:e0b79195c3="termin8or"]fout 1: [b:e0b79195c3]Opera identificeert zichzelf standaard als IE6.[/b:e0b79195c3] fout 2: AOL stopte met Netscape, niet Netscape met NN. fout 3 (niet hier genoemd, maar weinig mensen weten het): NN == Mozilla => NN7.1 == Mozilla 1.4 Mozilla is nu bij versie 1.6a, NN is gestopt. Johnny321 heeft helemaal gelijk. Laatst maakte een Duite nieuwssite bekend dat 15% met Mozilla surfte. Staat ergens op het weblog van Daniel Glazman.[/quote:e0b79195c3] De goede tellers omzeilen dit door een script te gebruiken die dit omzeilt.
Link naar reactie
Maar laten we eerlijk zijn, als je opera goed kent wil je geen IE meer gebruiken, maar helaas, sommige websites werken niet goed met opera dus moet je met IE werken. Wat een HEEL groot voordeel is van opera: het houdt geen index.dat bestanden bij waar je met de juiste software kunt kijken waar je allemaal geweest bent. Want zelf als je alles wist (history, cookies enzo) dan blijft er altijd een index.dat bestand staan waar alles instaat. Conclusie is : download opera 7.11 nl met java en je heb een prachtige en multifuncioneele browers Nadeel is dat je voor opera moet betalen, maar zoals jullie weten bestaan daar sites voor :D Grts Mika
Link naar reactie
LOL, ik kijk vandaag eens in mijn Nedstat statistieken voor een low-traffic site van me die zo'n 4 à 5 bezoekers per dag trekt. Hou je vast: [img:c509d91abb]http://mora.port5.com/images/stats.png[/img:c509d91abb] Nee, dat is geen grap! Waar het op slaat is me een raadsel, want die site is zeker niet specifiek gericht op Opera ofzo. En wie zou toch die Netscape 3 gebruiker zijn? Maar de conclusie is duidelijk: ja!, Opera wordt [b:c509d91abb]ont-zet-tend veel[/b:c509d91abb] gebruikt! De statistieken zeggen het immers zelf! Zo zie je maar weer hoeveel belang je aan dit soort zaken moet hechten: géén. Gewoon een kwestie van goed designen en sites werken voor alle browsers. Lekker belangrijk, die user-agents.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:df02cb124d="MORA"]LOL, ik kijk vandaag eens in mijn Nedstat statistieken voor een low-traffic site van me die zo'n 4 à 5 bezoekers per dag trekt. Hou je vast: plaatje..... Nee, dat is geen grap! Waar het op slaat is me een raadsel, want die site is zeker niet specifiek gericht op Opera ofzo. En wie zou toch die Netscape 3 gebruiker zijn? Maar de conclusie is duidelijk: ja!, Opera wordt [b:df02cb124d]ont-zet-tend veel[/b:df02cb124d] gebruikt! De statistieken zeggen het immers zelf! Zo zie je maar weer hoeveel belang je aan dit soort zaken moet hechten: géén. Gewoon een kwestie van goed designen en sites werken voor alle browsers. Lekker belangrijk, die user-agents.[/quote:df02cb124d] Van 5 bezoekers per dag kun je geen goede conclusies trekken. Misschien komt iemand met Opra veel terug... Ik was ook een keer bezig met een site met netstat teller en toen was 70% ook ineens opera... :lol:
Link naar reactie
Ik gebruik Mozilla. Mijn favoriete volgorde is: Mozilla Opera IE Een van de voordelen van Mozilla en Opera is dat je alle browser vensters binnen het hoofdscherm kunt houden. Ik kan met Opera 7.11 alleen geen tabs of knoppen meer vinden voor de afzonderlijke pagina's zodat ik via het menu ([u:d425a1df21]W[/u:d425a1df21]indows) tussen de afzonderlijke vensters moet navigeren. (De prefs al tig keer uitgechecked, maar nergens een optie om ze aan te zetten) Wat is er overigens het nut van dat een browser zich anders kan identificeren? Puur privacy omdat je niet wilt verklappen welke browser je gebruikt? De browser statistieken uit mijn nedstat (Ik heb gemiddeld rond de 100 bezoekers per dag) 1. Internet Explorer 6.x: 59.1 % 2. Mozilla 1.x: 20.5 % 3. Opera 7.x: 9.1 % 4. Internet Explorer 5.x: 6.8 % 5. Netscape 7.x: 2.3 % 6. Mozilla: 2.3 %
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...