Ga naar inhoud

Wat is de beste HTML Editor?


anoniem

Aanbevolen berichten

Stel: Ik ooit begonnen met MS Frontpage 2000, maar Ik wil binnenkort beginnen om een [b:b901cd65ed]goed verzorgde webpage[/b:b901cd65ed] te bouwen, welke HTML editor is dan voor mij het meest geschikt? Het programma moet gebruiksvriendelijk, voldoende opties, en goede output kunnen creëren. Ik heb iets gehoord van kennissen van Dreamweaver & Coffeecup HTML??? :-? Wat denkt u ervan? Groeten en alvast bedankt.
Link naar reactie
de twee die je noemt gebruik ik zelf ook, DW (4 in mijn geval) en coffeecup html editor. Met beide goede ervaringen. Voor coffeecup is er overigens een prima (gratis) alternatief; 1st page 2000 van evrsoft.com. Wat WYSIWYG betreft is DW nog steeds nummer 1. Tekst editors dienen op zijn minst over syntax-hightlighting te beschikken. Kladblok valt imho dus af. t.
Link naar reactie
[quote:4da5c1ef8b="termin8or"]Kladblok == blaat. 'Klote' editor. > HTML-KIT[/quote:4da5c1ef8b] De echte die-hard doet het ermee:P. LOL. Nee, ik gebruik kladblok, maar om bepaalde tabellen enzow te positioneren en gewoon ff een indruk te krijgen in de layout, kan je bijvoorbeeld Frontpage gebruiken. Maar de uiteindelijke site zelf maar ik in kladblok. Jurrie
Link naar reactie
Ik vind het een beetje voorbarig om een ander om de oren te slaan met "[i:f796be7998]uit dat antwoord kun je gewoon opmaken dat je er niet veel verstand van hebt[/i:f796be7998]". Ook niet aardig! Het is maar net hoe veel tijd je wil steken in het je echt eigen maken van HTML en aanverwante (script)talen. Frontpage is een heel veelzijdig programma, maar het produceert onzettend veel overbodige code, het lijkt wel onder het motto van waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan. Als je het echt onder de knie hebt, gaat er niets boven de kale teksteditor. De kans op typefouten is voor ons geen reden om dit niet te gebruiken, die foutjes haal je er toch zo uit. Kwestie van zorgvuldig werken. Jan de Boer
Link naar reactie
Grote voordeel van DreamWaever is de combinatie van wysiwyg en code in de gecombineerde layout/code vieuw. Experimenteren met de layout en kijken wat er met de code gebeurt. Verder vindt ik de "property inspector" in DW een geweldig atribuut om dingen zuiver te positioneren, makkelijk te linken zonder typfouten, eigenschappen toe te wijzen etc. De combinatie DW en FireWorks is ook handig alleen al om de geweldige Batch functie in FW en de mogelijkheden om rollovers en menutjes te maken en vervolgens naar DW te exporteren. Mijn ervaring is dat je naarmate je verder in DW komt je meer en meer gebruik gaat maken van de code vieuw dus je leert uiteindelijk ook in code te werken. En ja syntax highlighting is daarbij essentieel. Ik heb een blauwe maandag met Frotpage gemodderd maar werd daar alleen maar boos op! (Frot is Brabants...)
Link naar reactie
[quote:b4858fd5ae="termin8or"]Jursch, uit dat antwoord kun je gewoon opmaken dat je er niet veel verstand van hebt. Niemand codeert foutloos. Syntax highligting is essentieel. En om frontpage te gebruiken daarvoor slaat al helemaal nergens op, vooral omdat tabellen nooit voor layout zijn bedoelt.[/quote:b4858fd5ae] Ik gebruik echt alleen kladblok! En ik maak natuurlijk fouten! Dat is dan inderdaad soms wel lastig, als je dan de fout moet zoeken, maar goed.. En je snapt met tabellen heus wel wat ik bedoel. Kalm an zeg:) En ik heb er echt wel een beetje verstand van hoor, als ik al websites in elkaar kan zetten in kladblok, betekent dat niet dat ik he le maal een n00b ben. Dat er inderdaad geen highlighhting in zit, dat is dus inderdaad wel irritant. Maarja, ik heb het me zo aangeleerd en ik doe het nog steeds zo. Maar ik zal ook wel es wat andere editors gaan proberen kan, als ze de code tenminste niet verneuken :-? Oja, en wat ik dus ff nog wil zeggen: ik gebruik frontpage om alleen ff een indruk te krijgen van wat ik nu eigenlijk wil maken. Dat kan je bijvoorbeeld doen, nadat je een layout gemaakt hebt in bijvoorbeeld PSP Jurrie
Link naar reactie
Niet verwacht dat velen toch nog met Notepad werkten in de wereld die WEB DESIGN heet. Ik ga eerst proberen om meer te weten te komen over html op internet of boeken, maar dan toch naar Dreamweaver om eens een beetje te goochelen met de mogelijkheden in deze applicatie. Dus Dreamweaver of Coffeecup kan ik beschouwen als goeie HTML / WYSIWYG editors... :)
Link naar reactie
Mee eens, Cmdr Chakotay, ik heb m'n site ook met kladblok gemaakt, en het bevalt me goed. Waarom highliting tags, wat betreft FP, ach ja, ik heb ook tabellen gebruikt voor m'n layout (sorry, maarja, het is ook zo verrekte makkelijk af en toe, tenminste, voor mijn doel), die gemaakt zijn in FP. Verder alles in kladblok ingetikt. Werkt feilloos. [quote:dd8ffee036="termin8tor"]Ik vind het gebruiken van FP niet erg (wel als het gaat om tabellen aan te maken voor layout waarvoor deze niet bedoelt zijn), het aanprijzen van Kladblok vind ik onzin, omdat het programma _geen_ voordelen heeft.[/quote:dd8ffee036]Geen?? wat dacht je van de snelheid? je wordt niet afgeleid door opspringende kleurtjes rechts en links. Je hoeft het niet te installeren, zit standaard in Windows. Okay, niet veel voordelen, maar niet _geen_
Link naar reactie
[quote:22d7428590="ForumFreak"]Niet verwacht dat velen toch nog met Notepad werkten in de wereld die WEB DESIGN heet. Ik ga eerst proberen om meer te weten te komen over html op internet of boeken, maar dan toch naar Dreamweaver om eens een beetje te goochelen met de mogelijkheden in deze applicatie. Dus Dreamweaver of Coffeecup kan ik beschouwen als goeie HTML / WYSIWYG editors... :)[/quote:22d7428590] WYSIWYG is voor losers 8)
Link naar reactie
[quote:5c76364792="Cmdr Chakotay"]Syntax Highlighting is inderdaad erg handig maar als je dat niet hebt (zoals in kladblok) en je maakt een fout ga je veel intensiever er naar zoeken. Zo leer je toch beter van je fouten dan door naar kleurtjes te kijken of ben ik nou gek?[/quote:5c76364792]Op zich heb je gelijk, maar als je het eenmaal beheerst is er *totaal* geen reden meer om niet een fatsoenlijke editor te gaan gebruiken. Met kladblok blijf je simpele fouten maken en veel te veel tags zelf in tikken en dat kost enorm veel tijd en dus gewoon geld...
Link naar reactie
Misschien moet er eens een poll worden gedaan naar de gemiddelde leeftijd van diehard coders (kladblok gebruikers) en wysiwyg gebruikers. Het zou me niets verbazen als de jongere generatie zweert bij wysiwyg en de, met alle respect, oudere bij notepad... (zijn we misschien meteen van het eeuwig terugkerende gezever af;) Adobe Golive is er ook nog als wysiwyg variant, ik heb hier alleen geen ervaring mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...