Ga naar inhoud

Mailto link met subject, body en carriage return?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een pagina met een aantal mailto links te maken, waarbij meteen een standaard e-mail bericht tevoorschijn komt. Hiervoor maak ik gebruik van de opties: subject en body bijvoorbeeld: [code:1:266e1612c0] mailto:naam@provider.nl&subject=onderwerp&body=Hier komt de mail. [/code:1:266e1612c0] Nu zit ik met het probleem dat de body op deze manier één lange regel wordt. Ik zou graag hier en daar een CR invoegen, zodat ik met een nieuwe regel vooraan kan beginnen. Is dit mogelijk, en zo ja, hoe? Ik heb al allerhande dingen zitten te proberen, maar overal wordt tekst van gemaakt.
Link naar reactie
Maak gebruik van de escapecodes %0D en %0A. Resp. Ascii-waarden 13 en 10 of te wel line feed en carriage return. [code:1:1a2c937a4b]mailto:naam@provider.nl&subject=onderwerp&body=Hier komt de mail.%0D%0Aen hier nog meer mail.[/code:1:1a2c937a4b] Je moet wel rekening houden met een maximale lengte van 4096 karakters (even uit t hoofd, 't kan ook 2048 zijn) P.S. voor de opvoedkundige(n) op het forum: Ik heb geen idee hoe je die karakters in de URL/URI anders noemt dat escapecodes ;) P.S.2 dat ronde teken tussen de % en de D/A is een nul (geen o)
Link naar reactie
Bedankt voor je verdere uitleg. Dat het al vanaf de oertijd bestond was mij bekend. Bij speciale tekens gebruik ik gelukkig ook vaak deze notatie. Puntje was dat de getoonde code wel gewoon werkt in IE, maar ja ik heb geen oude browsers meer geinstalleerd staan ;) Code staat als link tussen quotes wellicht dat dat e.e.a. verklaart. Hierdoor wordt het niet meer als HTML-code gezien (?)
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Als ik de volgende html code gebruik: mailto:test@testadres.com&subject=GOED&body=dit%20werkt%20goed Dan opent mijn een nieuwe e-mail (bij het klikken op de HTML code) en in het aan veld komt het volledige verhaal (bovenstaand), inclusief subject etc. Er komt dus NIETS te staan in het subject veld en de body zelf. Rara hoe kan dit......
Link naar reactie
:roll: [quote:aac28e816d="maltez"]Als ik de volgende html code gebruik: mailto:test@testadres.com&subject=GOED&body=dit%20werkt%20goed Dan opent mijn een nieuwe e-mail (bij het klikken op de HTML code) en in het aan veld komt het volledige verhaal (bovenstaand), inclusief subject etc. Er komt dus NIETS te staan in het subject veld en de body zelf. Rara hoe kan dit......[/quote:aac28e816d]klopt, als je (alleen) de eerste [b:aac28e816d]&[/b:aac28e816d] vervangt door een [b:aac28e816d]?[/b:aac28e816d] zal het wel werken...[code:1:aac28e816d]mailto:test@testadres.com?subject=GOED&body=dit%20werkt%20goed[/code:1:aac28e816d] :wink:
Link naar reactie
:roll: [quote:ed6440319a="maltez"]Helaas, ook bij een ? blijft alle tekst in het AAN veld staan.... Ik heb ook geprobeerd de 2e & te vervangen. Werkt ook niet :([/quote:ed6440319a]Vreemd, bij mij werkt het wel naar behoren. Heb je een link naar een voorbeeld van jou? (Zie ook: [url=http://www.handleidinghtml.nl/html/hyperlinks/hyperlinks09.html]Handleiding HTML - Hyperlinks - Mailto-links[/url])
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...