Ga naar inhoud

[html] frames


anoniem

Aanbevolen berichten

heeyz mischien een hele domme vraag he maar ik kom er niet uit.. ik ken de volledige basics wel alleen frameset deed ik nooit in kladblok. Dit deed ik altijd in een wysiwyg editor mooi makkelijk. nu wil ik het echter wel leren om volledig zelf te kunnen maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan als eerst maar even de code [code:1:38f7215af8]<HTML> <HEAD> </HEAD> <FRAMESET ROWS="150,*"> <FRAME NAME="boven" SRC="koptekst.htm"> <FRAMESET COLS="200,*"> <FRAME NAME="linksonder" SRC="merken.htm"> <FRAMESET ROWS="*,*"> <FRAME NAME="rechtsboven" SRC="alfa.htm"> <FRAMESET COLS="200,*"> <FRAME NAME="rechtsonder_onder" SRC="alfa.htm"> <FRAME NAME="linksonder_onder" SRC="alfaa.htm"> </FRAMESET> </FRAMESET> <HTML>[/code:1:38f7215af8] Wat als ik nu de "rechtsboven" ook wil indelen in 2 cols,dan zou dat logische wijs betekenen dat er komt te staan <FRAMESET ROWS="*,*"> <FRAMESET COLS="*,*"> en dit mag niet inder elkaar. Hoe kan ik die indelen? oftewel deze tekening ___________________ |.........Boven...............| |_____|____________| |.........|..........|............| |.........|______|_____| |Links |.......|...............| |Onder|......|................| |.........|......|................| |.........|......|................| |.........|......|................| |.........|......|................| |.........|......|................| |_____|____|________| Hij is een beetje scheef maar ik krijg hem niet beter,hoop dat je eruit komt.. en alvast ebdankt voor je hulp Oftewel <FRAMESET ROWS="*,*"> <FRAME NAME="rechtsboven" SRC="alfa.htm"> <FRAMESET COLS="200,*"> Deze 2 rows moeten alle 2 ingedeelt worden in 2 cols
Link naar reactie
Afhankelijk van of ze even breed als rechtsonder_onder en linksonder_onder zijn of niet krijg je: - even breed:[code:1:3096eb65b8]<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"> <html> <head> <title>Untitled</title> </head> <frameset rows="150,*"> <frame name="boven" src="koptekst.htm"> <frameset cols="200,*"> <frame name="linksonder" src="merken.htm"> <frameset rows="*,*" cols="200,*"> <frame name="middenmidden" src="alfamidden.htm"> <frame name="rechtsmidden" src="alfarechts.htm"> <frame name="rechtsonder_onder" src="alfa.htm"> <frame name="linksonder_onder" src="alfaa.htm"> </frameset> </frameset> </frameset> </html>[/code:1:3096eb65b8]-niet even breed:[code:1:3096eb65b8]<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"> <html> <head> <title>Untitled</title> </head> <frameset rows="150,*"> <frame name="boven" src="koptekst.htm"> <frameset cols="200,*"> <frame name="linksonder" src="merken.htm"> <frameset rows="*,*"> <frameset cols="*,*"> <frame name="middenmidden" src="alfamidden.htm"> <frame name="rechtsmidden" src="alfarechts.htm"> </frameset> <frameset cols="200,*"> <frame name="rechtsonder_onder" src="alfa.htm"> <frame name="linksonder_onder" src="alfaa.htm"> </frameset> </frameset> </frameset> </frameset> </html>[/code:1:3096eb65b8]En dat geeft geen foutmelding in de CSE HTML Validator Lite v3.50 ! :wink: [size=9:3096eb65b8]BTW, er ontbrak nog 2x </FRAMESET> aan je code[/size:3096eb65b8]
Link naar reactie
<FRAMESET ROWS="*,*"> <FRAMESET COLS="*,*"> Mogen wel onder elkaar. Zie "[url=http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/present/frames.html#edef-FRAMESET]Frames in HTML documents[/url]" van "[url=http://www.w3.org/]The World Wide Web Consortium (W3C)[/url]". Onderaan moest je nog 2 framesets afsluiten, dus ontbrak er het onderstaande aan. </FRAMESET> </FRAMESET>
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...