Ga naar inhoud

digitale fotos op internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Of [url=http://gallery.sf.net/]Gallery[/url], een PHP script waarmee je op je eigen server een fotoalbum kan maken met verschillende categoriën, automatische thumbnails enzovoorts. Vrij compleet, echter niet [url=http://www.webstandards.org/]W3C[/url] compatible, maar ik kan me voorstellen dat een beginner daar niet wakker van ligt. - Bas
Link naar reactie
[quote:fa4cc8ceb6="trukendoos"]Nog makkelijker, Powerpoint, maak je diashow en sla op als html-bestand.[/quote:fa4cc8ceb6]Dit is misschien leuk als je het voor de eerste keer doet, maar ik denk niet dat het de functionaliteit heeft dat een fotoalbum zou moeten hebben, nog los van het feit dat het onderhoud van een dergelijk iets onmetelijk hoog is, met name bij het uitbreiden. - Bas
Link naar reactie
[quote:76cd0dfcec="computersja"]ik gebruik digitale camera....... foto's zijn gemiddeld zo'n 700 kb............ moet ik ze dan eerst omzetten in kleiner formaat of is er een programma die dat automatisch kan doen. Ik wil de fotos gewoon naast elkaar op een foto hebben: foto 1 foto 2 foto 3 foto 4 foto 5 foto 6 enz............[/quote:76cd0dfcec] je foto zelf zijn 1200 x 1600 vind ik zelf erg groot voor web puplicatie je kan ze beter voor het web in ieder geval halveren (zijn ze nog 600 x 800) er zijn wel bach programma's die het kunnen alleen weet ik zelf niet welke misschien anderen
Link naar reactie
[quote:fb482398d3="sjouwer"]je kan ze beter voor het web in ieder geval halveren (zijn ze nog 600 x 800)[/quote:fb482398d3]Let erop dat bij het halveren van de afmetingen de oppervlakte met het kwadraat ervan - oftewel een factor 4 - zal afnemen, en daarmee ook de grootte van het bestand grofweg een kwart zal zijn van het origineel.[quote:fb482398d3="sjouwer"]er zijn wel bach programma's die het kunnen alleen weet ik zelf niet welke misschien anderen[/quote:fb482398d3]Ik ben erg tevreden over de batchfunctie van Fireworks: makkelijk, snel en een geweldige formaat/kwaliteit-verhouding. - Bas
Link naar reactie
[quote:448d64ffff="computersja"]hartelijk dank voor alle tips nu heb ik nog een vraagje ik kan kiezen om mijn fotos in 1600x1200 of 1024x768 of 2272x1404 te maken wat is het beste om dat te doen als ik de fotos voornamelijk voor publicaties op internet wil gebruiken ik wil het in de stijl van[/quote:448d64ffff] Voor het internet zelf hoeven ze niet zoow groot. Je kan ze best op 1024 zetten denk ik.....toch? Jurrie
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
ik heb zelf een aantal foto's geplaatst op mijn homesite en in een verhouding van 100 bij 150, dit om de vakantiefoto's een beetje zichtbaar te houden. Nu duurt het laden van die pagina met thumbs vrij lang. langer dan ik acceptabel vindt. Komt dat nu door de grootte van de foto's, de originele foto staat klein weergegeven op mijn fotopagina. Moet ik misschien een kleintje maken van elke foto en ook die uploaden zodat ik twee foto's heb staan, een kleintje als thumb met de ref naar de grote of ligt het aan mijn coding. Ik heb homesite gebruikt met alleen HTML. En als dit de beste manier is hoe maak ik dan van een grote foto een kleintje. Ik heb inmiddles een antwoord gevonden (easythumbnails), dank voor eventuele aandacht maar het is niet meer nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...