Ga naar inhoud

Toon in bestand met vele ankers slechts 1 anker per frame.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een soort database met een paar honderd onderwerpen in 1 groot HTML bestand. Elk onderwerp kan worden gevonden door een anker. Door het grote databestand navigeer ik met hyperlinks naar andere ankers in hetzelfde bestand, en met een menustructuur die in een klein frame links (als in linkerhand) van het databestand-frame staat. Nu komt de vraag. Weet iemand hoe ik in het databestand-frame maar 1 anker (onderwerp) te zien krijg en niet het hele databestand. Een oplossing zou zijn het databestand op te splitsen in een paar honderd kleine bestandjes, maar dat vind ik veel lastiger te beheren dan 1 groot bestand. Dus ik wil alle ankers in 1 bestand houden, maar toch slechts 1 anker in het frame zien. Dit lijkt me een voor de hand liggende wens, maar in boeken of via Google kom ik er niet uit. Kan dit gewoon in HTML, of moet er een scripttaal aan te pas komen? Hoe simpeler hoe liever. Bij voorbaat dank. R.J. Quist.
Link naar reactie
Even ter verduidelijking, ankers zijn 'links' binnen een en hetzelfde of een extern document op detailniveau en hyperlinks zijn ' links' naar externe bestanden op hoofdniveau. Daarmee is eigenlijk al het antwoord gegeven, je kunt niet een anker aanroepen en die apart laten verschijnen zonder daarbij de overige informatie uit het betreffende bestand ook in te laden. Wil je toch dat ieder 'artikel' in je bestand apart wordt weergegeven ontkom je er niet aan om je hoofddocument op te knippen in kleine documentjes. Overigens is het wel te realiseren wat je zoekt, alleen niet in standaard html maar bijvoorbeeld in PHP met een databasekoppeling.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...