Ga naar inhoud

mening over script.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, ik heb afgelopen weet een stuk script gevonden dat het venster van bv. IE automatisch vergroot en dan weer iets kleiner maakt en rechts tegen het scherm uitlijnt. (okee, klinkt wat vaag. ik zal als je wilt het script nog wel posten, maar het staat momenteel op een andere PC) Ik heb het inmiddels op een PC gezet omdat deze machine iedere keer het venster van IE te klein afbeeldde. Vervolgens een link gemaakt naar een HTML pagina met dit scriptje, en de link vervolgens in startup gezet. Nu start die machine dus automatisch op met onze website netjes rechts uitgelijnd in het scherm. Nu de vraag (he,he): stel dat je een website tegenkomt die dit automatisch doet (dus altijd als je hem opent), zou je daar nu blij van worden. Graag veel reacties, als het overwegend positief is zou ik het in onze schoolsite plakken. Zo niet dan weet ik voldoende... Alvast bedankt voor jullie mening, Thor2002
Link naar reactie
Och, ik heb het al. bijgaand de html pagina waarmee onze schoolsite op de machine automatisch wordt geplaatst. [code:1:84d2283e8b] <html> <head> <title>Voorbeeldje</title> </head> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> javascript:moveTo(screen.availWidth-794,-4); window.resizeTo(800,screen.availHeight+4); window.location='http://www.computertotaal.nl/' </SCRIPT> <body> </body> </html> [/code:1:84d2283e8b] Je kunt het eenvoudig uitproberen met een andere website. Ik heb even de site van computertotaal ´misbruikt´ als voorbeeld, waarvoor excuses. De waardes kun je natuurlijk ook aanpassen... Thor2002
Link naar reactie
okee, okee, I get the message (or is it a massage...). :D Ik zal het scriptje dus maar lekker op de machine hier laten draaien. Het nut ervan is hier wel duidelijk: er staat hier een machine in een personeelskamer waarop iedereen kan werken. ALs ze aanmelden krijgen ze direct de website (deel van het intranetje erbij) op het scherm op beeld. Let wel, er zijn (niet oneerbiedig hoor!) leden bij die al blij zijn dat ze muis en toetsenbord uit elkaar kunnen houden. Maar die willen wel direct even naar de site een leuk kledingzaakje surfen waarover ze gehoord hebben... Duurt twintig minuten voordat ze uiitgedokterd hebben hoe ze IE opgestart hebben, laat staan dat scherm groter gemaakt (´hè, ik kan dit niet lezen hoor! Hoe maak je dat nou groter? Zie je wel dat ik niet met die rot machines overweg kan.´) Thor2002
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...