Ga naar inhoud

Hoe plaats ik mijn website in het midden van het scherm?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een website gemaakt die in de eerste plaats ontworpen is voor een resolutie van 800x600. Totdat zich iets beters aandient maak ik gebruik van frames (ik heb tables geprobeerd maar die bleken ergens anders voor te zijn, terug naar frames dus). Nou zou ik het zo fijn vinden als mijn website netjes in het midden van het scherm wordt geplaatst wanneer de kijker een hogere schermresolutie gebruikt. Bij tables was dat allemaal geen probleem (alignment=center o.i.d.) maar bij frames...?! Ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. Wie kan mij uitleggen hoe dat moet? Grtz Michiel van Leeuwen Poortvliet p.s. Deze vraag is geplaatst n.a.v. mijn vorige vraag waarin ik wilde weten of ik een pagina kon openen in een table (http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=100373)
Link naar reactie
Maak een index.html aan en prop dit erin: [code:1:89b399fbdb]<html> <head> </head> <frameset rows="*,410,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame name="emenut" scrolling="NO" noresize src="blank.php" > <frameset cols="*,740,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame name="emenul" scrolling="NO" noresize src="blank.php"> <frame name="index2" scrolling="NO" noresize src="index2.php"> <frame name="emenur" scrolling="NO" noresize src="blank.php" > </frameset> <frame name="emenub" scrolling="NO" noresize src="blank.php" > </frameset> </html> [/code:1:89b399fbdb] Maak een index2.php en pleur daar onderstaande in: [code:1:89b399fbdb]<html> <head> </head> <frameset cols="19,*,19" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame name="menu" scrolling="NO" noresize src="left.php" > <frameset rows="88,*,25" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame name="top" scrolling="NO" noresize src="top.php"> <frame name="main" scrolling="auto" noresize src="main.php"> <frame name="bottom" scrolling="NO" noresize src="bottom.php" > </frameset> <frame name="right" scrolling="NO" noresize src="right.php" > </frameset> </body> </html> [/code:1:89b399fbdb] main.php is in dit geval de oorspronkelijke pagina. Word nu netjes in het midden weergegeven. Natuurlijk wel ff alle bestanden die nodig zijn erbij aanmaken enzo, maar kom je wel uit denk ik als je het uitvoert en test. Kom je er niet uit, hoor ik het wel en zal ik het wat beter uitleggen.
Link naar reactie
[quote:c20ec02d86] Heb je het aantal frames wel is geteld? Een goede website bestaat uit 0 frames (1 frame als je het browserscherm als zodanig ziet). [/quote:c20ec02d86] Niet mee eens. Zijn i.d.d veel frame's dat klopt. Maar als je zorgt dat alleen in je hoofdindex de metatages enzo staan kun je er best leuke dingen mee doen. Een andere optie is om het geheel in PHP te maken. Je maakt dan bijvoorbeeld het menu in een losse pagina net zoals de rest van je site. Je kunt dan heel makkelijk via het "include" commando de pagina's weer tot 1 pagina laten worden. Naar mijn mening de beste oplossing. Zeker omdat dan de subpagina's welke bijvoorbeeld door google helemaal gespiderd worden altijd in de layout van je site tezien is met de juiste content eromheen. Met frame's wil het wel eens gebeuren dat je alleen de ingeframde pagina te zien krijgt zonder de rest van de site eromheen. Indien je hier een voorbeeldtje van wilt zien hoor ik het wel :-) Maar weer even terug naar het begin want we dwalen af :-) [quote:c20ec02d86] Bij tables was dat allemaal geen probleem (alignment=center o.i.d.) maar bij frames...?! Ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. Wie kan mij uitleggen hoe dat moet? [/quote:c20ec02d86] De vraag is hoe het voor elkaar te krijgen met frame's. Niet met tabellen of andere dingen. Vond mijn uitleg dus helemaal zo gek nog niet :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...