Ga naar inhoud

Kan ik een pagina openen in een table?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste stuurlui :wink: Na wat gepuzzel met frames ben ik, voor het maken van mijn nieuwe website, overgestapt op tables, gewoon om te kijken of dat beter in mijn behoefte voorziet. Met tables was het veel makkelijker om mijn website in het midden van het scherm te doen uitkomen zodat de schermresolutie van de eindgebruiker er niet meer toe deed. Ik heb de tables net zo ingedeeld als wanneer ik frames gebruikt zou hebben 1) bovenaan een table waar de banner van mijn pagina in staat 2) links een table waar de knoppenbalk in staat 3) de rest is een table waar de teksten moeten komen Is het mogelijk om, wanneer ik op een button klik, de betreffende pagina te openen in een table naar keuze, als ware het een frame? Ik heb het vermoeden dat ik tables gebruik waar ze helemaal niet voor bedoeld zijn, maar ik vraag het maar even, dan weet ik het tenminste zeker. Met vriendelijke groet, Michiel van Leeuwen Poortvliet
Link naar reactie
[quote:1e11b37e51]Ik heb het vermoeden dat ik tables gebruik waar ze helemaal niet voor bedoeld zijn, maar ik vraag het maar even, dan weet ik het tenminste zeker.[/quote:1e11b37e51]Correct, tabellen zijn voor 'data' en niet om je layout mee te regelen. Daarvoor is CSS ontworpen ;). Wel een goed punt is dat je van frames afgestapt bent, aangezien deze [i:1e11b37e51]heel erg[/i:1e11b37e51] HTML 3.2 zijn (toch sabine? :)). Daarnaast zorgen frames voor slechtere resultaten bij zoekmachines, kun je niet deeplinken/bookmarken enz. Anne
Link naar reactie
Ok, ik gebruik de tables dus voor de verkeerde doeleinden, ik dacht al eens zo iets gelezen te hebben maar dat is dan hierbij bevestigd. Blijft het probleem hoe ik mijn website, die ontworpen is voor 800x600, bij alle resoluties in het midden van het scherm kan plaatsen. Ik post hier wel een nieuwe vraag over, dan heeft een ander er misschien ook iets aan. Bedankt nog voor het antwoord overigens! Michiel van Leeuwen Poortvliet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...