Ga naar inhoud

Quiz telt goede antwoorden bij elkaar op !?!?!?!


anoniem

Aanbevolen berichten

Op http://www.nmpo.nl/5/quiz.html heb ik een quiz staan die de correcte antwoorden optelt zodra je meerdere keren op "Klaar met de vragen" klikt. Je kunt dus meer antwoorden goed hebben dan dat er vragen zijn! Het is gemaakt met een JavaScript. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ook kan een bezoeker van de site niet op de gebruikelijke manier scrollen door de antwoorden. Wie weet raad???? :roll:
Link naar reactie
1) i.p.v. checken bij het klikken op een antwoord pas checken bij het versturen 2) In de huidige functies bijhouden of het goede antwoord al gegeven is en vervolgens niet meer optellen. Nadeel is dat je dan ook moet bijhouden als er daarna een fout antwoord geklikt wordt. Optie 1 vereist wel wat werk (2 ook) maar is wel de veiligste. Overigens zou ik de checks kompleet achteraf doen. Dus de antwoorden doorsturen naar een volgende pagina, daar testen op goed/fout en dan de resultaten tonen. Nu staan de antwoorden gewoon in de code van de pagina. Kinderen van 5 jaar en ouder weten inmiddels prima hoe dat werkt :) Lijkt me dat dit topic in Webprogrammeren hoort. Maar dit terzijde
Link naar reactie
Ik heb wel een javascript voor je, met de mogelijkheid voor multiple choice vragen. Het is gemakkelijk aan te passen. Steeds als er 1 vraag goed beantwoord is, krijg je een punt, en de goede antwoorden worden bij elkaar opgeteld. Wil je een voorbeeld zien van het script? www.avanhoorn24.freeler.nl Als je het scriptje wilt hebben, dan laat het me maar even weten! [/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...