Ga naar inhoud

Gegevens vereist


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een formuliertje op mijn website wat men in kan vullen. [img:d16e54b544]http://home.wanadoo.nl/bajnoksag/plaatjes/info.jpg[/img:d16e54b544] echter, dit komt wel eens leeg aan, de grapjassen. Nu wil ik het zo maken dat men verplicht alle velden in moet vullen. Het formulier wordt direct via de website verstuurd, dus zonder tussenkomst van een emailprog. Iemand een idee wat ik daarvoor moet doen?
Link naar reactie
Be more specific ;-) Stuur je het via een javascriptje, vie een perl-scriptje? Als je het via ana perlscriptje doet kun je daar checken of het klopt en anders die pagina opnieuw printen met in rood de fouten :-) Als je het met een javascriptje doet moet je op de een-of-andere manier alle velden controleren, ik weet niet precies hoe dat zit :-) ennuh, kan je me asjeblieft vertellen waar dit: [code:1:b4833a584e] <!-- /* Required field(s) validation- By NavSurf Visit NavSurf.com at http://navsurf.com Visit http://www.dynamicdrive.com for this script */ function formCheck(formobj){ //1) Enter name of mandatory fields var fieldRequired = Array("FirstName", "1_Naam"); //2) Enter field description to appear in the dialog box var fieldDescription = Array("First Name", "Last Name"); //3) Enter dialog message var alertMsg = "Please complete the following fields:\n"; var l_Msg = alertMsg.length; for (var i = 0; i < fieldRequired.length; i++){ var obj = formobj.elements[fieldRequired[i]]; if (obj){ switch(obj.type){ case "select-one": if (obj.selectedIndex == -1 || obj.options[obj.selectedIndex].text == ""){ alertMsg += " - " + fieldDescription[i] + "\n"; } break; case "select-multiple": if (obj.selectedIndex == -1){ alertMsg += " - " + fieldDescription[i] + "\n"; } break; case "text": case "textarea": if (obj.value == "" || obj.value == null){ alertMsg += " - " + fieldDescription[i] + "\n"; } break; default: if (obj.value == "" || obj.value == null){ alertMsg += " - " + fieldDescription[i] + "\n"; } } } } if (alertMsg.length == l_Msg){ return true; }else{ alert(alertMsg); return false; } } //--> [/code:1:b4833a584e] dan voor is? :-) of werkt die niet? :-)
Link naar reactie
Ik weet niet hoe het zit met je veldnamen, maar stel dat je en veldnaam 'naam', eentje 'telefoon' en eentje 'email' hebt, moet je je scriptje zó veranderen: //1) Enter name of mandatory fields var fieldRequired = Array([b:2b0fe5ea23]"naam","telefoon","email"[/b:2b0fe5ea23]); //2) Enter field description to appear in the dialog box var fieldDescription = Array([b:2b0fe5ea23]"Volledige naam","Telefoonnummer","E-mailadres"[/b:2b0fe5ea23]); //3) Enter dialog message var alertMsg = "[b:2b0fe5ea23]Vul alstublieft de volgende velden in:[/b:2b0fe5ea23]\n"; Of zoiets... dan moet je dus formcheck() aanroepen vanuit je pagina.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...