Ga naar inhoud

Hoe kan ik mijn site sneller laden (link)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de plaatjes bijgewerkt, en ze zijn nu zo klein mogelijk, gelet op de kwaliteit, die moet natuurlijk niet te slecht worden. Maar het duurt nog te lang, nu wordt ook eerst het navigatiemenu geladen, en als laatste pas de tekst. Eigenlijk wil ik eerst de tekst geladen hebben. Maar ik heb al begrepen dat de site niet in een bepaalde volgorde geladen kan worden. Maar wat kan ik er verder nog aan doen. Staat de CCS files zo goed gelinkt, ze staan extern.
Link naar reactie
Overal blind jpeg's van maken is niet echt het antwoord waar hij op zit te wachten, zo is mijn vermoeden... Jpeg is vooral voor foto's bedoelt [plaatjes met een hoge kleurdiepte], NIET voor buttons en meer grafische dingen, daarvoor is .gif/.png, etc, [wel goed kijken of alles klopt uiteraard]. Ga dus NIET zomaar overal .jpg van maken, dat is niet de bedoeling.
Link naar reactie
Je graphics zijn nog te groot, gewoon nog eens verder knutselen. Bijvoorbeed die e-mail animatie, is die echt nodig? En die vlaggetjes, moeten dat nou echt verschaalde animaties zijn? Ze hoeven niet meer dan een paarhonderd bytes per stuk te zijn. Verder is je site complex. Je hebt een frame pagina met 6 frames, dus in totaal 7 html pagina's te laden.
Link naar reactie
Die flaggen wil ik wel kleiner maken, maar ik weet niet hoe, ik heb flash, maar moet nog even uitzoeken hoe dat werkt. Ja die e-mail animatie hoeft van mij ook niet zo, maar degene waarvoor ik de site maak wil die wel graag, maarja, als je die weghaald win je ook niet zoveel tijd. En die hoeveelheid frames, tja, het adres in de navigatiebalk heb ik in een frame gezet, omdat die dan mooi aan de onderkant blijft als iemand een andere resolutie heeft. Maar maakt dat veel uit dan, zoveel frames ? De hoeveelheid data die geladen moet worden is toch hetzelfde ? Of heb ik dat mis.
Link naar reactie
TIPS:[list:0bdf472b6e][*:0bdf472b6e]Haal de frames weg, duurt alleen maar langer met berekenen waar ze moeten komen door de browser, geld ook voor tabellen (alhoewel het voor de laatste in mindere mate geld). Maar jouw hoeveelheid frames is een gevolg van weinig kennis van HTML denk ik.[*:0bdf472b6e]Gebruik CSS, door goed gebruik van CSS verklein je drastisch je pagina-grootte, hiervoor is uiteraard goed gebruik van HTML vereist, wat wellicht het probleem is.[*:0bdf472b6e]Haal flash eruit. Onnodig en voegt niks toe. En als je het toch gebruik, maak het dan 1 geheel en geen samengeraapt 'zooitje'[*:0bdf472b6e]Die e-mail knop werkt niet, waarom staat hij er dan?[*:0bdf472b6e]Nog meer nodig?[/list:u:0bdf472b6e]Anne
Link naar reactie
[quote:4fc8a78b10] -Haal de frames weg, duurt alleen maar langer met berekenen waar ze moeten komen door de browser, geld ook voor tabellen (alhoewel het voor de laatste in mindere mate geld). Maar jouw hoeveelheid frames is een gevolg van weinig kennis van HTML denk ik. -Gebruik CSS, door goed gebruik van CSS verklein je drastisch je pagina-grootte, hiervoor is uiteraard goed gebruik van HTML vereist, wat wellicht het probleem is. -Haal flash eruit. Onnodig en voegt niks toe. En als je het toch gebruik, maak het dan 1 geheel en geen samengeraapt 'zooitje' -Die e-mail knop werkt niet, waarom staat hij er dan? -Nog meer nodig? [/quote:4fc8a78b10] Dus ik moet zo min mogelijk frames overhouden, of moeten ze allemaal weg, en moet ik met tabellen werken ? Ik heb inderdaad niet zoveel kennis van HTML. Zoals ik de site nu heb, heb ik zoveel mogelijk opmaak codes in de html weggehaald en de opmaak in een extern CCS bestand gezet. Maar misschien niet goed genoeg ? De flash heb ik er uit gehaald. (alleen nog niet geupload geloof ik) Maar dat helpt inderdaad al wat. Ja, die e-mail knop die werkte inderdaad niet, daar moest in nog een link aan geven, de site is dan ook nog niet af. Maar die e-mailknop heb ik maar weggehaald, en ook dat scheeld inderdaad weer wat. En natuurlijk zijn meer tips welkom. 8)
Link naar reactie
[b:e471afd129]Alle[/b:e471afd129] frames en [b:e471afd129]alle[/b:e471afd129] tabellen zou je weg moeten halen voor optimaal resultaat. Je pagina's zullen dan niet alleen beter vindbaar zijn, ze zullen ook vele malen sneller laden. Geef een kop ook daardwerkelijk aan als een kop. Dus de belangrijkste wordt h1 enz. Vind je die kop te groot dan maak je hem kleiner met CSS. Zorg ervoor dat je altijd begint met h1 en geen koppen overslaat. Op die manier ben je vriendelijker voor google. Ook elke <font> is overbodig, dit soort dingen kunnen met CSS. Zo zijn er nog talloze dingen die je kunt oplossen ;). Anne
Link naar reactie
Maar als ik alle frames en tabellen weg laat, heb ik nou niet echt een goede navigatie mogelijkheid. Maar ik neem aan dat 3 frames niet zo erg zijn, toch ? En dan gelijk ook maar de probleem vraag, frames of tabellen. Ik heb hier al wat van op internet gelezen, maar wat is jouw mening daarover ? En die <font> die heb ik er al aardig uit nu ( maar moet ik dus nog ff uploaden 8)
Link naar reactie
Al gebruik je 1 frame, dan heb je al problemen met Google ;). Kijk is om je heen (en geen sites van vrienden) en vraag je zelf is af waarom niemand frames gebruikt ;). Tabellen is een ander verhaal. Deze worden tegenwoordig nog vrij vaak gebruikt, maar het is een [b:85b81f527b]achterhaalde[/b:85b81f527b] techniek en onnodig (zeker voor de site die jij ontwerpt). CSS kent een heleboel positionerings technieken om te zorgen dat alles op de juiste plek komt. Ik zou zorgen (als ik jou was) dat je daar wat meer van te weten kwam. En mocht je perse dat navigatiebalkje aan de zijkant willen houden: http://www.annevankesteren.nl/weblog/item/44 (oplossing zonder frames en tabellen). Anne
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...