Ga naar inhoud

Stomme Vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

Het zal waarschijnlijk wel een stomme vraag zijn maar: Als ik een pagina maak (in dreamweaver), voeg ik een tabel in. Deze Width stel ik in op 100% en de Heigth verleng ik zelf handmatig. Nu heb ik in de breedte 3 kolommen gemaakt. Dus links in de verticale vorm een dunne kolom, in het midden een breede kolom, en rechts weer een dunne kolom. Nu de vraag: Als ik in die linkerkolom bijv buttons heb of gewoon teksten, (bijv een link naar een forum) dan wil ik dat deze zich opent in de middelste kolom. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb vaag iets gevonden over Named Anchers, maar hier kom ik al helemaal geen wijs uit. Wie weet raad? Grtz HP!
Link naar reactie
Oke, dat lukt, maar dan krijg je een soort "vakframe" dus tussen die 2 frames vult ie niet dat hele scherm. Ik wil net zon soort idee als dit hier op COMPUTER! TOTAAL FORUM. alleen dan ook dat ie op iedere resolutie kan worden bekeken op volledig formaat. Want als ik nu link, moet ik dezelfde pagina bewerken opslaan, en die pagina dus als linjk gebruiken. dan ben je echt vele uren langer aan het werk. Grtz HP!
Link naar reactie
[quote:edc8b51ada="25061"]Als ik een pagina maak (in dreamweaver), voeg ik een tabel in. Deze Width stel ik in op 100% en de Heigth verleng ik zelf handmatig. Nu heb ik in de breedte 3 kolommen gemaakt. Dus links in de verticale vorm een dunne kolom, in het midden een breede kolom, en rechts weer een dunne kolom. [/quote:edc8b51ada] Gebruik je frames?
Link naar reactie
Hallo, :D ik heb even een goede oplossing ontworpen. Als ik het goed heb begrepen sluit deze oplossing exact aan bij jouw wensen. Ik doe er ook een duidelijke handleiding bij, en als je wilt, kan je het werkend bekijken op mijn site: www.grotepret.tmfweb.nl/webdesign/ct/kolommen.html. Ik heb alle bestandne in één map gezet, zodat je eventueel alles kan downloaden met een download manager. Hier komt de code: [code:1:bf1966a831] <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Voorbeeld</title> </head> <body> <table width="100%" height="600" border=1 cellspacing=0> <tr> <td width="25%" id="links" valign="top"> <a href="pag1.html" target="iframe1">Link 1</a><br> <a href="pag2.html" target="iframe1">Link 2</a><br> <a href="pag3.html" target="iframe1">Link 3</a><br> <a href="pag4.html" target="iframe1">Link 4</a><br> </td> <td width="50%" id="midden" style="padding-top:0px; padding-bottom:0px; padding-left:0px; padding-right:0px;"> <!-- Let op! Hier komt het! --> <iframe src="pag1.html" name="iframe1" width="100%" height="600" scrolling="auto"></iframe> <!-- OK, goed dit was het IFRAME! --> </td> <td width="25%" id="rechts" valign="top"> Wat je hier voor informatie kwijt wilde.! </td> </table> </body> </html> [/code:1:bf1966a831] Uitleg: na de normale html-code, komt jouw tabel. De afmetingen en eigenschappen daarvan mag je naar eigen wens aanpassen, maar beter is het om het iframe te kopiëren naar jouw tabel. In de linkerkolom staan jouw links, in de middenkolom moet de pagina verschijnen, en in de rechter staat jouw eigen tekst. De middelste kolom, in dit geval de TWEEDE "TD", moet je overnemen in jouw code. De breedte moet je dus gewoon net zo instellen als in jouw eigen ontwerp, maar voor de rest moet de regel exact zo zijn als in mijn code. Zoals je ziet, heb ik met CSS gezorgd dat er geen marges in deze ene cel, maar wel in de andere ellen, zal verschijnen, waardoor de pagina de hele cel zal beslaan. In de cel zal je de regel met het <iframe...> moeten kopiëren, MET de eindtag (</iframe>). Nu zal je aan je links, in de <a>-tag het attribuut "target" moeten toevoegen, en dat als waarde gevn "iframe1": <a href="pag1.html" target="iframe1">Link 1</a> Daarvoor moet je wel de regel met het iframe exact hetzelfde gehouden hebben. NU KOMT HET LAATSTE: in Dreamweaver heb je de hoogte van de tabel al handmatig ingesteld, nu moet je in het iframe "height" op diezelfde waarde instellen. WAAROM? Als je die op 100% zou instellen, zou het weliswaar in Internet Explorer werken, maar in Netscape zou het iframe "dichtklappen". Dat was alles. En voor het geval je het nog niet wist: Test je pagina's ALTIJD in meer dan 1 browser, omdat je anders voor grote problemen komt te staan, zoals dat dichtklappen van dat iframe. :wink: :wink: Bekijk ook die link maar even, dan zie je meteen dat het ook werkt. Veel succes ermee, en de groeten van Lennart Goosens. :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:4a088a9ba9="Tupacrulezz"]wat jij bedoelt is 3 frames op een rij en dan zet je de 2 buitensten in op *,* en de middelste op 75% [/quote:4a088a9ba9] Heb je gelijk in, maar het ging niet om dat deel van de code. [quote:4a088a9ba9="Tupacrulezz"] verder mensen dat target="" 8er elke links in OZNIN! zet tussen <head> en </head> <base target=""> dan zet die elke link automatisch naar dat basetarget[/quote:4a088a9ba9] Dat was niet de bedoeling, omdat eventuele andere links misschien, in zijn geval niet in het iframe moesten. Dat kon ik niet weten. Maar het is inderdaad omslachtig. En 25061? Heb je wat aan mijn code gehad? Dat van die frameborder, daar had ik aan gedacht, maar ik wist nog niet zeker of dat jouw bedoeling was. Als je trouwens nog iets dergelijks zoekt, wil ik wel helpen, want ik houd me wel met dergelijke oplossingen en ontwerpen bezig. Dag!!!!!!!! De groeten van: Lennart Goosens. :wink: :wink: :wink: :wink: :P :P :P :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...