Ga naar inhoud

Voorbeeldje CSS?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met css, kom er wel uit denk ik, maar ik denk dat het me zal helpen als ik wat voorbeelden zie van andere site, heeft iemand er zo een. Ik wil mijn opmaak van de pagina in 1 css regelen: -De achtergrondkleur -De links (heb er een oplicht dingtje voor, die moet erbij komen) -De tekst kleur, grootte, en lettertype -De titelkoppen boven een stukje tekst, wat een soort gekleurde box is met een wat grotere tekst. -Als ik <h3> of <h2> gebruik moet de regel die eronder open gelaten word weggelaten worden (zie : http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99053) Heeft iemand zoiets? Vr Gr Mike Zwetsloot,
Link naar reactie
Ok dat werkt, heb ik nog een paar vraagjes. - Hoe kan ik aangeven dat op elke pagina bovenaan een bepaalde text in een bepaald kleur en achtergrond komt, zoals nu op mijn site (de gele titel balk,) als ik dit met bv met h2 aangeef en ik gebruik ergens anders h2 dat niet die gele balk tevoorschijn komt - De tekst in <h3> staat in een balk van 25 of 30 px hoog, ik wil de tekst in het midden hebben (verticaal in het midden, niet center, left of right) hoe doe ik dat? - Wanneer ik op een bepaald deel van de site een andere tekst grootte wil hebben, hoe geef ik dat aan? Ik hoop dat jullie deze puntjes kunnen beantwoorden, Vr Gr Mike Zwetsloot ps. de aangepaste versie staat: www.zkkf.nl/test.html
Link naar reactie
Ok dat werkt, heb ik nog een paar vraagjes. - Hoe kan ik aangeven dat op elke pagina bovenaan een bepaalde text in een bepaald kleur en achtergrond komt, zoals nu op mijn site (de gele titel balk,) als ik dit met bv met h2 aangeef en ik gebruik ergens anders h2 dat niet die gele balk tevoorschijn komt - De tekst in <h3> staat in een balk van 25 of 30 px hoog, ik wil de tekst in het midden hebben (verticaal in het midden, niet center, left of right) hoe doe ik dat? - Wanneer ik op een bepaald deel van de site een andere tekst grootte wil hebben, hoe geef ik dat aan? - Ik heb in de body van mijn pagina's een regel staan die ervoor zorgen dat een menu (z'n javascript HV-Menu) zijn subpagina's in het andere frame weergeeft, zoals [url]http://mikezwet.tripod.com [/url] en dat is deze code : [code:1:4dd922f5bc]onload="javascript:{if(parent.frames[0]&&parent.frames['index'].Go)parent.frames['index'].Go()}"[/code:1:4dd922f5bc] Kan ik die ook in mijn css bestand verwerken, zodat ik niet steeds die code in elke pagina hoef te zetten en zoja hoe? Ik hoop dat jullie deze puntjes kunnen beantwoorden, Vr Gr Mike Zwetsloot ps. de aangepaste versie staat: [url]www.zkkf.nl/test.html[/url]
Link naar reactie
[quote:2b0a9a9bbf="mikezwet"]- Hoe kan ik aangeven dat op elke pagina bovenaan een bepaalde text in een bepaald kleur en achtergrond komt, zoals nu op mijn site (de gele titel balk,) als ik dit met bv met h2 aangeef en ik gebruik ergens anders h2 dat niet die gele balk tevoorschijn komt [/quote:2b0a9a9bbf] [url=http://www.w3schools.com/css/default.asp]bijv. classes[/url] [quote:2b0a9a9bbf="mikezwet"]- De tekst in <h3> staat in een balk van 25 of 30 px hoog, ik wil de tekst in het midden hebben (verticaal in het midden, niet center, left of right) hoe doe ik dat?[/quote:2b0a9a9bbf] Geen idee of het helemaal CSS-correct is (daarvoor moet je even in de specs duiken), maar volgens mij werkt het als je de line-height op 30px zet en de vertical-align op middle. [quote:2b0a9a9bbf="mikezwet"]- Wanneer ik op een bepaald deel van de site een andere tekst grootte wil hebben, hoe geef ik dat aan?[/quote:2b0a9a9bbf] Door deze plek een andere class te geven of door op die pagina een andere stylesheet te gebruiken en de structuur dus gelijk te houden (afhankelijk van wat je exacte wens is. [quote:2b0a9a9bbf="mikezwet"]- Ik heb in de body van mijn pagina's een regel staan die ervoor zorgen dat een menu (z'n javascript HV-Menu) zijn subpagina's in het andere frame weergeeft, zoals [url]http://mikezwet.tripod.com [/url] en dat is deze code : [code:1:2b0a9a9bbf]onload="javascript:{if(parent.frames[0]&&parent.frames['index'].Go)parent.frames['index'].Go()}"[/code:1:2b0a9a9bbf] Kan ik die ook in mijn css bestand verwerken, zodat ik niet steeds die code in elke pagina hoef te zetten en zoja hoe?[/quote:2b0a9a9bbf] Nee, maar je kan het wel in een extern js-bestand zetten. Even uit de losse pols: [code:1:2b0a9a9bbf] window.onload = function () { if (parent.frames[0] && parent.frames['index'].Go) { parent.frames['index'].Go(); } } [/code:1:2b0a9a9bbf]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...