Ga naar inhoud

Site check webshop...


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen van webdesign, Een tijdje terug heb ik een topic geopend over "wat zijn goede paketten voor een webshop" Inmiddels heb ik mijn keuze gemaakt. Ook de shop is nu al grotendeels klaar in opzet. Zouden jullie er met een scherp oog naar willen kijken? Het gaat mij vooral om de verschillende browsers. Ook de problemen die daar opduiken wil ik graag oplossen dus alle hulp is welkom. De "index" is al klaar. Hier gaat het uiteindelijk ook om bij deze site check. De vertakkingspagina's zijn nog niet allemaal aanklikbaar. Diegene die je kan bezoeken, daar mag je natuurlijk ook je mening over geven. Ik ben eerder een "Flasher" maar ben nu druk bezig met behulp van boeken, websites, dreamweaver, editor en Toeter84 om het geheel een goede vorm te geven. Er zitten flash frames in verwerkt die vooraf worden vermeld met een download link naar Macromedia. Preloaders komen nog. Het zou me helpen als jullie deze site al gaan keuren omdat ik nu op het punt sta om de laatste afwerking er aan te geven. Barst maar los! :-) http://www.reelljeans.com/shop Ik heb de winkelwagen ingesteld op offerte om deze post geen spam karakter te geven. Aangezien hier waarschijnlijk weinig skateboarders komen lijkt dat me zowiezo geen probleem. Toch? Gr. J-P (p.s. tips voor de 800x600 resoluties zijn ook van harte welkom!!)
Link naar reactie
Wat een verhaal, vind je het erg als ik dat oversla? Home moet je links neerzetten iig, de twee menu kopjes zijn imho iets te vaag, net als het 'online shop' bovenaan. Daarnaast zijn die links onderaan in het zwart niet om aan te zien!! [dat zie je zelf toch wel he j-p...?] Die passen er _echt_ totaal niet bij, daar moet je zeker wat mee gaan doen. De hover over het menu links zou de indruk moeten wekken dat de knopjes 'ingedrukt' worden als je eroverheen hovered, dat effect is imho *net* iets te subtiel. Edit: de html is niet bepaald constant, doe daar wat aan [aanhalingstekens, etc]. Edit 2: in een verkleinde browser [is hier ongeveer 800*] past het prima. Verder: sja, mooie site, maar dat weet jij ook wel. :D
Link naar reactie
[i:a4dc1ffd93]Wat een verhaal, vind je het erg als ik dat oversla?[/i:a4dc1ffd93] Nope, maar aardig is anders :-p [i:a4dc1ffd93]Home moet je links neerzetten iig,[/i:a4dc1ffd93] Dat is denk ik een navigatie wet? Ik ga hem verplaatsen. Lijkt me ook beter [i:a4dc1ffd93]de twee menu kopjes zijn imho iets te vaag, net als het 'online shop' bovenaan. [/i:a4dc1ffd93] Zelfs nog in gif!! Mee eens, ik zal mijn export settings eens checken en nieuwe gifjes aanmaken. [i:a4dc1ffd93]Daarnaast zijn die links onderaan in het zwart niet om aan te zien!! [dat zie je zelf toch wel he j-p...?] Die passen er _echt_ totaal niet bij, daar moet je zeker wat mee gaan doen. [/i:a4dc1ffd93] Je doeld op de [..] haakjes? Ik dacht eigenlijk dat het wel een handige en schone manier zou zijn... Het is iig wel lekker snel met inladen. Hier ga ik nog ff over denken.. Als ik de haakjes weglaat en er bv puntjes tussen zet. Is dat al weer wat meer van deze tijd? Suggesties? [i:a4dc1ffd93]De hover over het menu links zou de indruk moeten wekken dat de knopjes 'ingedrukt' worden als je eroverheen hovered, dat effect is imho *net* iets te subtiel. [/i:a4dc1ffd93] Hehehe.. Dat is ook echt de bedoeling :-) De slide over in het rood geeft al zoveel effect dat ik de dropshadow niet te "hollywood-achtig" wou hebben. [i:a4dc1ffd93]Edit: de html is niet bepaald constant, doe daar wat aan [aanhalingstekens, etc]. [/i:a4dc1ffd93] Mmm.. wil ik heel graag aan werken. Je bedoeld in de source? Ik had wel moeite met het uitlijnen van teksten. Misschien dat er daardoor wat rommel tussen is komen te staan. Kan je me een quote uit de source geven ofzo? [i:a4dc1ffd93]Edit 2: in een verkleinde browser [is hier ongeveer 800*] past het prima.[/i:a4dc1ffd93] Thank god! Toch heb ik het idee dat het nog flexibeler kan. Rechts heeft bv geen scrollbalk. Dat is lullig als net het halve nieuws wegvalt. Ik wacht andere ervaringen af.. [i:a4dc1ffd93]Verder: sja, mooie site, maar dat weet jij ook wel. [/i:a4dc1ffd93] Dank je :-) Maaruh, ik ging idd voor de technische opmerkingen ;-) Thanks Phrea! Dinsdag ben ik terug van lowlands en dan ga ik weer verder.. Iemand nog een idee waarom mijn site icon niet soepel loopt? Ik heb een scriptje gebruikt en een logo icon aangemaakt op 16x16 pix. Toch werkt het niet lekker..
Link naar reactie
Hallo, :wink: nou, de site ziet er goed uit en ook op 800X600 doethij het prima, en de winkelfunctionaliteit, en dan met name het winkelwagentje, werkt goed. Verder sluit ik me aan bij de mening van Phrea, maarik vind het wel ZEER SLORDIG dat je geen schuifbalk hebt ingebouwd bij het linker menu. ZEER SLORDIG, aangezien de computer waar ik nu achter zit, en waarop ik hem bekeek, een wat oudere monitor heeft die als maximum en optisch 800X600 heeft. Terwijl die extra menuopties alleen maar zichtbaar worden bij een hogere resolutie. Ik kon ze dus niet zien. En dan heb je meteen een reden om het ook daadwerkelijk te verbeteren, en buiten dat weten veel mensen niet hoe je de resolutie wijzigt, of zelfs ook maarwat een resolutie is. Dag!!!!!!!!!! :lol: :D :) :D :lol: :D :) :D
Link naar reactie
[i:e5da655d96]Nope, maar aardig is anders :-p[/i:e5da655d96] Pech he. :D [i:e5da655d96]Dat is denk ik een navigatie wet? Ik ga hem verplaatsen. Lijkt me ook beter[/i:e5da655d96] Dat is intuitie. [i:e5da655d96]Zelfs nog in gif!! Mee eens, ik zal mijn export settings eens checken en nieuwe gifjes aanmaken.[/i:e5da655d96] K. [i:e5da655d96]Je doeld op de [..] haakjes? Ik dacht eigenlijk dat het wel een handige en schone manier zou zijn... Het is iig wel lekker snel met inladen. Hier ga ik nog ff over denken.. Als ik de haakjes weglaat en er bv puntjes tussen zet. Is dat al weer wat meer van deze tijd? Suggesties?[/i:e5da655d96] Suggesties: nee, dat mag je zelf uitzoeken, maar dat het ugly is heb je zelf vast ook wel in de gaten, het past voor geen meter bij de site. [i:e5da655d96]Hehehe.. Dat is ook echt de bedoeling :-) De slide over in het rood geeft al zoveel effect dat ik de dropshadow niet te "hollywood-achtig" wou hebben.[/i:e5da655d96] Heeft nix met hollywood te maken, heeft gewoon te maken met of je iet wel of niet ziet. [i:e5da655d96]Mmm.. wil ik heel graag aan werken. Je bedoeld in de source? Ik had wel moeite met het uitlijnen van teksten. Misschien dat er daardoor wat rommel tussen is komen te staan. Kan je me een quote uit de source geven ofzo?[/i:e5da655d96] Ik bedoel idd de source, kijk maar eens naar de framesetting alleen al, lijkt gejat [zal wel niet zo zijn maar toch]. [i:e5da655d96]Thank god! Toch heb ik het idee dat het nog flexibeler kan. Rechts heeft bv geen scrollbalk. Dat is lullig als net het halve nieuws wegvalt. Ik wacht andere ervaringen af..[/i:e5da655d96] K. [i:e5da655d96]Dank je :-) Maaruh, ik ging idd voor de technische opmerkingen ;-)[/i:e5da655d96] Die heb ik je gegeven. :)
Link naar reactie
- Veel links geven een 404 - Een aantal links openen in het verkeerde frame - Een aantal links openen een nieuw window - Wat ik ook probeer, er komt niets in mijn winkelwagentje (IE6 en NS6) - In het winkelwagentje wordt mij verteld dat ik op de bestelknop moet gebruiken in de catalogus, maar ik kan alleen maar offertes aanvragen (nergens een bestelknop gezien) Netscape 4: - Ik krijg geen items te zien als ik deze kies vanuit het linkermenu - De links onder in het zwarte deel staan niet goed en "verliezen" hun style
Link naar reactie
Ik zou de winkelwagen / about / home serie een rode letter mouseover geven.... Je klokje dingetje (<nut?) sluit niet aan in Opera. (tussen home en knopje zit wit) Waarom zijn vraag offerte en meer info in het NL? Ik denk dat vraag offerte ook verkeerd woordgebruik is. Er staat toch bij hoe duur hij is? Ik zou zeggen: Selecteer maat, en dan in het venster idd bestellen. Zo heb je wel op meer plekken je talen door elkaar. En in je winkelwagen doet Artikel het niet.
Link naar reactie
(Annie o.a.) Toch is het handig als jullie ff het voorwoord lezen. Winkelwagentje slide over. Zou wel kunnen. Ben wel een beetje bang dat het ten koste gaat van de snelheid.. Scrollbalk rechts.. Mee eens. Offerte knoppen en bestel knoppen, heb ik nog geen invloed op. Komt nog. Verschillende talen. Klopt! De winkel wordt straks in drie talen vertaald. Dan komt alles op zijn plek. De index blijft wel engels. Frame setting is idd niet gejat.. Klokje niet in Opera? Da's minder. Is er een scriptje wat iedereen kan gebruiken? Klokje leek me wel leuk als je een bestelling plaatst, dat je meteen de datum bij de hand hebt. Bedankt voor de opmerkingen. IK ga elk punt even doornemen.. (p.s. winkelwagentje werkt perfect. Ik heb hem alleen op offerte gezet om bestellingen te voorkomen. Betaal modulles moeten nml nog ingesteld worden)
Link naar reactie
Ziet er netjes uit. Navigatie is wel duidelijk. Home knopje/linkje wel naar links. Dat is gebruikelijk. Eventueel kun je het logo bovenin ook klikbaar maken, om naar home te springen, met een imagemap of zo. De menukoppen Products en Services zijn imo iets te licht. Het menu beneden, weet ik zo niet. 'k Zou daar eerder een copyright notice verwachten, of contact gegevens (tel.nr, adressen, email etc). De voorwaarden (ik neem aan dat daar de alg. voorwaarden v.d. webshop komen te staan) moet je zeker opnemen in het hoofdmenu links! about denim imo beste te combineren met washing manual. De rest kun je eigenlijk wel op een contact of service pagina kwijt. Prijslijst is duidelijk. Kunnen de plaatjes v.d. producten ook klikbaar worden, zodat je dan naar info springt? Klokje gaat niet mee met de tijd. ;) (ik bedoel dus.. het is hier onderhand 11:29 maar het klokje op de site staat nog steeds op 11:05) Paar tikfouten die mij meteen zijn opgevallen: menu links Seizing chart ... ik neem aan dat het om het opnemen van de maat gaat? Dan moet het Sizing zijn ipv Seizing (Seizing = grijpen.. vastpakken... ) menu onder Donwload flash player : donwload?.. ;) Succes!
Link naar reactie
Dank je WillyF! Ik ga straks stuk voor stuk de punten doornemen. Ik zit ook nog met een ander probleempje.. In het top frame van de site staat een zwarte balk met knoppen. Deze balk is in veel browsers goed te zien. Maarrrrr.. Mijn collega heeft IE 5.0 en daar komt er een scrollbalk tevoorschijn. Beetje vreemd omdat de resolutie wel op 1024x768 staat!? Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Of heeft mijn collega zijn instellingen verkeerd staan? Gr. J-P
Link naar reactie
nou.. ik weet bijna zeker dat het een "lokaal" probleem is. Dit omdat de knoppenbalk uit graphics bestaat.... Het enige wat er bij mij niet klopt (in IE55 en moz14) is de tekst News Tekst met hyperlink twee regels Sales Tekst met hyperlink twee regels Die te groot is en óf onder de flashplayer verdwijnt (IE) óf rechts buiten het scherm valt (Moz). Ziet er uit als een box-model probleempje. Heb je de box-model hack toegepast in je CSS? t.
Link naar reactie
Hallo, Nou J. P., na zolang webdesignen zou je het toch wel moeten weten. Regel 1: De instellingen van de gebruiker staan nooit fout. Het moet aan de site liggen, want de site moet toch immers overal werken? Regel 2: De gebruiker is echter wel een ongelooflijke stupide domoor, die niets weet. Maar in elk geval staat de browser GOED. Tja, helaas maar zo is het wel. De site moet op iedere computer werken, en dat is JOUW verantwoordelijkheid. En een eventuele scrollbalk op 800X 600, dat kan gewoon niet. Het zou je design-aardighei ontkrachten, je geloofwaardigheid bezoedelen. Tja...,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dag!!!!!! :wink: :wink: :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:039682986f="LGoosens"]Hallo, Nou J. P., na zolang webdesignen zou je het toch ...[/quote:039682986f] Ik begrijp wat je bedoeld. Maaruh, ik ben geen webdesigner. IK ben grafisch ontwerper. Webdesignen doe ik er bij omdat ik het wel leuk vind om me er in te verdiepen. Vandaar mijn beperkte kennis. Resoluties van 640x480 daar doe ik niet aan. Gaat mij iets te ver. (oh oh wat zeg ik nou.. :lol: ) Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:1cf29f53c5="LGoosens"]Hallo, Tja, helaas maar zo is het wel. De site moet op iedere computer werken, en dat is JOUW verantwoordelijkheid. [/quote:1cf29f53c5] Dat ligt helemaal aan je beschikbare tijd, budget en doelgroep..... Anders zou elke site eruit blijven zien als bijv. yahoo! en nooit als de full version van het groninger museum.....
Link naar reactie
Ik vind het een schitterende website. Mooi qua kleurcombinatie, strakke vormgeving, en heeft de juiste uitstraling. Heel mooi menu links, en de mouse over geeft een mooi effect. Ik vind de schaduwen onder de afbeeldingen op de pagina accecoires verschrikkelijk mooi. Als het verticale scrollbalkje ook nog meegenomen zou worden in de kleuren van het ontwerp, dan is het helemaal af. Mijn complimenten!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...