Ga naar inhoud

Drop down of navigatie menus


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen momenteel werk ik aan een website waarop ik wat spulletjes ga aanbieden,wat doet er even niet toe het is legaal. Links en rechts van me start pagina heb ik allerlei categorieen met ieder weer ongeveer 10 sub categorieen. De hooft categorieen zijn in totaal negen 5 links 4 rechts. Voor diegene die het kennen het lijkt een klein beetje op emule. http://www.emule.nl Nu wil ik links en rechts van deze catogorieen drop down menus maken. Ik maak gebruik van Allwebmenus 3.1 ,Xara web menus etc. Maar ik kom er gewoon niet uit. Kan iemand mij even een paar goede tips of links naar tutorials geven zodat ik dit alles goed werkende in me bron code kan zetten. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Nee dat is niet hellemaal wat ik bedoel. Ik zal een voorbeeld geven: Menu 1 Item 1 > Submenu Item 2 > Item 3 > Item 4 > Item 5 > etc > etc > Menu 2 Item 1 > Submenu Item 2 > Item 3 > Item 4 > Item 5 > etc > etc > En dit 9 maal 5 links en 4 rechts op me frontpage. Wanneer je met de muis over item 1 gaat moet er een sub menu tevoor- schijn komen met nog eens 10 sub Items. En ik wil dit alles negen maal op me frontpage aanbrengen maar ik weet alleen niet hoe daar heb ik even wat advies bij nodig. Het ziet er wat belaberd hierboven maar ik neem aan dat jullie begrijpen waar ik heen wil dus ik wacht op tips ok.
Link naar reactie
Ik weet dat je het goed bedoeld maar ik begrijp er helemaal niks van. Ik heb de laatste paar dagen dit soort codes proberen toe tevoegen maar ik verpest me complete broncode van me pagina en moet helemaal op nieuw beginnen. Als je naar deze pagina gaat http://www.microsoft.com dan zie je links in het menu bij sommige onderdelen pijltjes staan. Als je daar overheen gaat komt er horizontaal een simpel submenu tevoorschijn dat is precies wat ik wil hebben. Nu kan je zoiets maken met een aantal programmas maar wanneer ik dat dan gemaakt heb krijg 3 nieuwe bestanden. Java en nog twee. Maar hoe moet ik dat allemaal in me code verwerken dit is het punt waar ik helemaal vast loop.
Link naar reactie
:o Kleine vergissing Html ken ik perfect. Het is javascript waar het hier omgaat. Ik zal het nog eens uitleggen wat het probleem is want ik geloof met al jullie goede bedoelingen en links en tips die ik erg waardeer dat toch niet hellemaal begrepen wordt wat ik bedoel. Ik heb al een complete bijna afgeronde webpagina oftewel startpagina. Op deze pagina (index.htm) zijn in totaal 9 menu`s zichtbaar met ieder ongeveer 10 Items of producten. Nu bestaat bijvoorbeeld Item 1 onder menu 2 uit 10 verschillende pagina`s. Wat ik op dit moment gedaan heb is dus dit Menu 2>Item 1 >pagina 1 Alleen heb ik nu Item 1 met een hyperlink rechtstreeks verbonden met pagina 1 van Item (product 1). Vanaf pagina 1 kunnen bezoekers verder navigeren naar pagina 2,3,4,5 etc. Bijv, zo [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 next prev] En dit moet allemaal aan elkaar gelinkt worden. Wat ik echter wil doen is de weg verkorten door vanaf de mainpage de 9 menu`s om te zetten in navigatie of drop down menu`s maar dan horizontaal. Dus wanneer je op de startpagina in menu 1 of 2 of 9 met je cursor op een van de producten klikt of er overeengaat dan moet er een submenu tevoorschijn komen met daarin onder elkaar pagina 1t/m10. Hier nogmaals ongeveer wat ik bedoel: Categorie(auto`s) velgen 1 submenu - pagina 1 pagina 2 pagina 3 uitlaten 3 diversen 4 Ik hoop dat het een beetje duidelijk is want het ziet er nogal rommelig uit. Maar hoe pas ik dit in bij bestaande tekst. Het probleem is namelijk ik heb al allerlei programma`s geprobeerd waaronder coolmenus en Allwebmenus Xaramenumaker etc. Maar wanneer ik daarmee het juiste menu heb gemaakt klapt hij het over me bestaande tekst heen en dan klopt de sourcecode niet meer en wordt het een puinhoop. Ik wil dus graag weten hoe ik achter elk product een menu of sub menu tevoorschijn kan laten komen. Wat moet ik aan de al reeds bestaande html text veranderen. Hier nogmaals een voorbeeld van 1 menu maar dan in html zoals het in me broncode staat: <td valign="top" height="300"> <p><font size="2"><a href="gibdata/ciscreensavers1.htm">Screensavers</a><br> <a href="gibdata/cigraphics1.htm">Graphics</a><br> <a href="gibdata/cibrowsers1.htm">Browsers</a><br> <a href="gibdata/cidomains1.htm">Domains</a><br> <a href="gibdata/cibannerdesign1.htm">Banner Design</a><br> <a href="gibdata/cinetworkadmin1.htm">Network Administration</a><br> <a href="gibdata/ciemailserv1.htm">Email Services</a><br> <a href="gibdata/ciprogramming1.htm">Programming</a><br> <a href="gibdata/cisitedesign1.htm">Site Design</a><br> <a href="gibdata/cinew1.htm">New Products</a><br> <a href="gibdata/ciwebhosting1.htm">Webhosting</a> <br> </font></p> Zoals jullie hierboven zien is product (graphics)gelinkt naar pagina 1 van het product graphics. Nu wil ik van het bovenstaande menu een navigatie menu maken. Maar nu komt er javascript bij kijken. Het gaat er mij om dat ik even uitgelegt krijg wat ik moet veranderen in de code waar het stukje javascript komt etc. Het antwoord vind ik niet in alle links die van jullie heb ontvangen. Ik kan wel scripts downloaden en menus maar hoe pas ik dat aan aan me huidige webpagina want het moet wel in ze orginele staat blijven. Ik hoop dat ik wat duidelijker heb uitgelegd waar de schoen wringt. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Link naar reactie
[quote:b67969799b="mshrak"]:o Kleine vergissing Html ken ik perfect. Het is javascript waar het hier omgaat. Ik zal het nog eens uitleggen wat het probleem is want ik geloof met al jullie goede bedoelingen en links en tips die ik erg waardeer dat toch niet hellemaal begrepen wordt wat ik bedoel. Ik heb al een complete bijna afgeronde webpagina oftewel startpagina. Op deze pagina (index.htm) zijn in totaal 9 menu`s zichtbaar met ieder ongeveer 10 Items of producten. Nu bestaat bijvoorbeeld Item 1 onder menu 2 uit 10 verschillende pagina`s. Wat ik op dit moment gedaan heb is dus dit Menu 2>Item 1 >pagina 1 Alleen heb ik nu Item 1 met een hyperlink rechtstreeks verbonden met pagina 1 van Item (product 1). Vanaf pagina 1 kunnen bezoekers verder navigeren naar pagina 2,3,4,5 etc. Bijv, zo [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 next prev] En dit moet allemaal aan elkaar gelinkt worden. Wat ik echter wil doen is de weg verkorten door vanaf de mainpage de 9 menu`s om te zetten in navigatie of drop down menu`s maar dan horizontaal. Dus wanneer je op de startpagina in menu 1 of 2 of 9 met je cursor op een van de producten klikt of er overeengaat dan moet er een submenu tevoorschijn komen met daarin onder elkaar pagina 1t/m10. Hier nogmaals ongeveer wat ik bedoel: Categorie(auto`s) velgen 1 submenu - pagina 1 pagina 2 pagina 3 uitlaten 3 diversen 4 Ik hoop dat het een beetje duidelijk is want het ziet er nogal rommelig uit. Maar hoe pas ik dit in bij bestaande tekst. Het probleem is namelijk ik heb al allerlei programma`s geprobeerd waaronder coolmenus en Allwebmenus Xaramenumaker etc. Maar wanneer ik daarmee het juiste menu heb gemaakt klapt hij het over me bestaande tekst heen en dan klopt de sourcecode niet meer en wordt het een puinhoop. Ik wil dus graag weten hoe ik achter elk product een menu of sub menu tevoorschijn kan laten komen. Wat moet ik aan de al reeds bestaande html text veranderen. Hier nogmaals een voorbeeld van 1 menu maar dan in html zoals het in me broncode staat: <td valign="top" height="300"> <p><font size="2"><a href="gibdata/ciscreensavers1.htm">Screensavers</a><br> <a href="gibdata/cigraphics1.htm">Graphics</a><br> <a href="gibdata/cibrowsers1.htm">Browsers</a><br> <a href="gibdata/cidomains1.htm">Domains</a><br> <a href="gibdata/cibannerdesign1.htm">Banner Design</a><br> <a href="gibdata/cinetworkadmin1.htm">Network Administration</a><br> <a href="gibdata/ciemailserv1.htm">Email Services</a><br> <a href="gibdata/ciprogramming1.htm">Programming</a><br> <a href="gibdata/cisitedesign1.htm">Site Design</a><br> <a href="gibdata/cinew1.htm">New Products</a><br> <a href="gibdata/ciwebhosting1.htm">Webhosting</a> <br> </font></p> Zoals jullie hierboven zien is product (graphics)gelinkt naar pagina 1 van het product graphics. Nu wil ik van het bovenstaande menu een navigatie menu maken. Maar nu komt er javascript bij kijken. Het gaat er mij om dat ik even uitgelegt krijg wat ik moet veranderen in de code waar het stukje javascript komt etc. Het antwoord vind ik niet in alle links die van jullie heb ontvangen. Ik kan wel scripts downloaden en menus maar hoe pas ik dat aan aan me huidige webpagina want het moet wel in ze orginele staat blijven. Ik hoop dat ik wat duidelijker heb uitgelegd waar de schoen wringt. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.[/quote:b67969799b] Ok, sorry dan... Maar je kent dus nog geen JavaScript?
Link naar reactie
Nee niet bepaald daarom schrijf ik me suf op deze forum om niet eerst Java te moeten gaan leren. Daar ik weet dat er een manier moet zijn om hier snel uit te komen maar goed ik ga lekker eten daarna zien we wel weer zoniet dan houdt ik het bij het oude. Is alleen minder professioneel. Navigatie menus ogen beter en werken overzichtelijker. :wink:
Link naar reactie
[quote:f99838b272="mshrak"]Nee niet bepaald daarom schrijf ik me suf op deze forum om niet eerst Java te moeten gaan leren. Daar ik weet dat er een manier moet zijn om hier snel uit te komen maar goed ik ga lekker eten daarna zien we wel weer zoniet dan houdt ik het bij het oude. Is alleen minder professioneel. Navigatie menus ogen beter en werken overzichtelijker. :wink:[/quote:f99838b272] Als je goed werkende JavaScript menu's wil maken, is het wel handig een beetje kennis te hebben. Misschien is het makkelijker om de menu's met Flash te maken (als je een beetje je weg kunt vinden in flash). Flash wordt altijd goed weergegeven in browsers terwijl JavaScript per browser nog wel eens wil verschillen... PS: JavaScript <> Java!
Link naar reactie
Ik ben na een beetje zoeken hier tegen aan gelopen en dit wil ik dus hebben. http://javascript.webmastercity.nl/forum/portal.php?var=show_script&show=32&sid=fa647a8c83791ed159619b89a7ba543b Kan iemand die een beetje verstand van dit soort dingen heeft me kort uitleggen hoe ik dit toepas op de hier boven geschreven stukje broncode. Alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...