Ga naar inhoud

/ of ./ voor hyperlink??


anoniem

Aanbevolen berichten

LS, Als je in een frameset pagina naar een andere HTML pagina verwijst (In de Frame tag) en die pagina staat in dezelfde directory als de frameset pagina, moet je dan ./ of / voor de filenaam zetten? Als ik ./ gebruik werkt het wel en als ik / gebruik werkt het niet. Maar nu zet Dreamweaver MX er standaard een / voor en dan wordt het / of /./ en die werken allebei niet. Heb ik nu ergens iets fout gedaan waardoor / niet werkt of klopt het dat / niet werkt en moet dit in Dreamweaver ergens veranderd worden? In geval van de laatste optie: waar kan dat veranderd worden? Met vriendelijke groet, Bram
Link naar reactie
Ik heb de volgende code gemaakt met Dreamweaver: [code:1:04658bb8b7] <frameset cols="*,750,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="/back.html" name="leftEmptyFrame" scrolling="NO" noresize> <frameset rows="10,90,*,60,10" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="/back.html" name="topEmptyFrame" scrolling="NO" noresize> <frame src="/kop.html" name="topFrame" scrolling="NO" noresize frameborder="yes" bordercolor="#666666"> <frame src="/main.html" name="mainFrame" frameborder="yes" bordercolor="#666666"> <frame src="/menu.html" name="menuFrame" scrolling="NO" noresize frameborder="yes" bordercolor="#666666"> <frame src="/back.html" name="bottomEmptyFrame" scrolling="NO" noresize> </frameset> <frame src="/back.html" name="rightEmptyFrame" scrolling="NO" noresize> </frameset>[/code:1:04658bb8b7] Maar zodra de src variable met iets anders begint als / , dan zet dreamweaver er een / voor, na saven. (Kan dit ergens uitgezet worden?). Daarnaast, het nadeel van de <Base> - Tag is dat je dan je site niet meer offline (vanaf je harde schijf) kunt bekijken. En bij gebruik van de <Base>-Tag moet inderdaad de / voor de HREF weggelaten worden anders werkt het niet. Maar dat laat Dreamweaver weer niet toe, want die zet er dan na saven weer een / voor... Kort om: Hoe zet je dat uit in Dreamweaver MX?
Link naar reactie
Ik werkte zowiso al in HTML-Edit mode, maar daar werd het ook veranderd... Verder heb ik het verhaal "keep it simple" gelezen en ik ben het er volledig mee eens. Sterker nog "keep it simple" roep ik al jaren op mijn werk en dat is heel wat voor een techneut. Mahaar, ik zie geen mogelijkheid -als beginnend web designer- om hetzelfde resultaat te bereiken zonder frames & tabellen....
Link naar reactie
[quote:9152a056d7="Bremmeteng"]Ik werkte zowiso al in HTML-Edit mode, maar daar werd het ook veranderd... [/quote:9152a056d7]Ik denk dat Phrea of Remy hier is even naar moeten kijken, beide doorgewinterde DW experts (naar eigen zeggen). Ik vond alleen dat je nogal veel frames gebruikte en deed me denken aan dat artikel :). Anne
Link naar reactie
Hallo, als de bestanden in de zelfde map staan, moet je gewoon de bestandsnaam opgeven zonder ook maar één slash, bijvoorbeeld: page1.html in plaats van: /page1.html En als je Phrea of Remy wilt bereiken, ga je naar je postbox van het forum, maak je een nieuw bericht aan, naar hun naam. Simpel als wat, en een kind kan de was doen (overigens, de was doen kunnen kinderen wel maar dat willen ze niet :wink:). :wink: Nou, als iemand nog vragen van dit kaliber heeft, dan zegt hij/zij het maar, want dit is wel erg makkelijk. En Bremmeteng, het volgende bedoel ik niet denigrerend maar puur als aanmoediging: Leen gewoon een goed boek over webdesign uit de bibliotheek, en daar vind je dit soort dingen vast wel in. Bovendien raad ik het gebruik van een WYSIWYG-editor af, omdat die ALLEMAAL je code veranderen. Ga lekker werken in HTML, dus KEEP IT SIMPLE, en gebruik bij voorkeur Homesite, of, liever nog: AceHTML. DE trial-versie van AceHTML die ik gebruik heeft als leuke extra dat ie, zodra ie verlopen is elke keer als je iets wilt openen zegt: Betalen jij!, maar dat je dat kunt omzeilen door de File-inspector te gebruiken. Een aanrader, aangezien hij de NL-spellingscontrole van windows kan importeren. :wink: Gegroet, o nobele kom-pie-joeter-frieks!:D
Link naar reactie
ff Voor de duidelijkheid: Ik werk met DW omdat dit wat x-tra mogelijkheden biedt tov core HTML editors. Mijn site maakt ik gewoon direct in HTML, niet met met plaatjes & tekst knippen, plakken & uitlijnen... Blijft mijn vraag staan: Hoe zet ik die auto-change mode uit in Dreamweaver? Hij doet dit overigens alleen bij de Frame declaratie, bij andere links veranderd hij dit niet...
Link naar reactie
Gegroet, o nobele webschuimers! Nou Bram, hoe je die functie afzet in Dreamweaver, weet ik niet, maar klik maar eens op Help > Help Contents, en daar vind je het vast wel. MOcht je er nou niet uitkomen, dan kan je je frameset altijd nog in Kladblok opmaken, en de rest van de pagina's gewoon in Dreamweaver. Voor alles is een oplossing, in dit geval een "workaround".! Groeten en plezier met het ontwerpen, Lennart Goosens. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...