Ga naar inhoud

flash mx: aangeven in preloader dat adnere movie ook laad


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wilde even infprmeren of eventueel de mogelijkheid bestaat om in de preloader [code:1:830810e35b] st = new Date(); startSec = st.getSeconds(); startMin = st.getMinutes(); startHour = st.getHours(); startDay = st.getDay(); this.onEnterFrame = function() { tb = this.getBytesTotal(); lb = this.getBytesLoaded(); percent = Math.round(lb/tb*100); txtpercent = percent+" %"; this.Loading_bar.Bar._xscale = percent; tkb = Math.round(tb/1024); txttkb = tkb+" kb total"; lkb = Math.round(lb/1024); txtlkb = lkb+" kb loaded"; nkb = tkb-lkb; txtnkb = nkb+" kb remaining"; nt = new Date(); sec = nt.getSeconds()-startSec; min = nt.getMinutes()-startMin; hour = nt.getHours()-startHour; day = nt.getDay()-startDay; lsec = (day*24*60*60)+(hour*60*60)+(min*60)+sec; txtlsec = lsec+" sec elapsed"; speed = Math.round((lkb/lsec)*10)/10; txtspeed = speed+" kb/s"; nsec = Math.round(nkb/speed); txtnsec = nsec+" sec remaining"; if (lb>=tb) { delete this.onEnterFrame; txtspeed = "0 kb/s"; gotoAndPlay("Scene 1", 1); } }; stop(); [/code:1:830810e35b] te zetten dat letters.swf ook ingeladen moet worden. Dit is nu een movie die dmv loadmovie wordt ingeladen. als deze chter nog niet is ingeladen klopt hij niet met het tijdsschame van de rest van de site. Kan ik die letters.swf eerder loaden?
Link naar reactie
[quote:8333bfdf12="sdk"]Kan ik die letters.swf eerder loaden?[/quote:8333bfdf12] Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat dat gewoon mogelijk moet zijn. Als ik kijk naar de method [i:8333bfdf12]getBytesTotal()[/i:8333bfdf12] dan zegt de reference daarover [quote:8333bfdf12]Method; returns the size, in bytes, of the specified MovieClip object. For movie clips that are external (the root movie or a movie clip that is being loaded into a target or a level), the return value is the size of the SWF file.[/quote:8333bfdf12] Met andere woorden de getBytesTotal() van beide movies optellen en deze gebruiken voor je statusbalk totaal (=100%). Met loadMovie laadt je de andere movie in een (empty) movieclip (van deze movieclip gebruik je de reference voor het bepalen van de moviesize en hoeveel er binnen is). Van beide kan je de binnengekomen bytes weer optellen en deze waarde verrekenen met het totaal van beide movies om het percentage te krijgen. Mocht dit niet werken dan kan je natuurlijk meerdere preloaders maken. Welke je na elkaar toont, je hebt het waarschijnlijk wel eens ergens gezien: loading movie1 0..>>..100% loading movie2 0..>>..100%
Link naar reactie
Ik dacht dit wordt te moeilijk dus heb gisteren avond die swf compleet voernieuw gemaakt in dehoofdmovie. Het laden van een andere film met level 1 werkt nu ook. Er is nog 1 probleem. Ik heb de standaard loading bar (grijs) veranderd door een langwerpig plaatje van kogels. Helaas gaat deze niet van rechts naar links maar van het midden naar links en rechts. (zal wel iets met xscale zijn). Iemand enig idee wat ik fout doe?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...