Ga naar inhoud

flash mx: handiger letters laten verschijnen


anoniem

Aanbevolen berichten

optie 1 is een beetje zwaar aar wel leuk :) (vind ikzelf tenminste :) ) [url]http://www.zinkhann.nl/FF/textEffect_generator.html[/url] optie 2, een prototiepje voor een textveldje: [code:1:b19b23a99b]TextField.prototype.typeWriter = function(interval, str) { //interval [required] time in ms before the next character shows //str [optional] the text to show //if str isn't defined, 'typewriter()' will use the effect on this fields text if (str==null)var str = this.text; var slength=str.length; this.addChar = function() { if (this.charCount<slength) { this.text += str.charAt(this.charCount++); } else { delete this.addChar; delete this.charCount; clearInterval(this.typeWriterInterval); } }; this.typeWriterInterval = setInterval(this, "addChar", interval); this.text = ""; };[/code:1:b19b23a99b] zet de bovenstaande code op frame 1 maak je tekstveld waar je wilt, vul met de tekst die je wilt en zet op het frame waar je tekstveld staat het volgende scriptje [code:1:b19b23a99b]myField.typeWriter(50);[/code:1:b19b23a99b] waarbij myfield de instantienaam van je dynamische tekstveld is en de waarde van de parameter je interval in millisec. succes d'rmee (e)
Link naar reactie
Ik heb dit er al op diverse plekken tussen gestopt: song.stop(); (voorafgaande met helemaal boven het letter script: song = new Sound(); song.attachSound("letters.mp3"); ). Kon nog niet echt het einde van de loop vinden. Is die er wel? Edit: Ik heb het nu af. Gewoon gegokt. Ik moest 4 regels doen, 1 regels is ongeveer 30 frames. Aan het einde van 1 regel heb ik een stop sound dan 5 seconde rust en dan begint de volgende regel. Het kost me wel 120 frames. Maakt dit veel uit? Is dat ding nog wel te draaien op een slome pc?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...