Ga naar inhoud

Mozilla / opera; site verspringt


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:66f94085cd="*odin*"][...] in Mozilla en Opera verspringt mijn site, zodra er een [b:66f94085cd]verticale[/b:66f94085cd] scrollbalk komt/verdwijnt.[/quote:66f94085cd]Is dit niet normaal browsergedrag? Het is toch wel fijn dat je de content kunt scrollen als deze te lang is om in één scherm te laten passen... Laat ik dan ook maar even aannemen dat je een horizontale scrollbar bedoelt. In dat geval zou ik graag een screenshot zien, want ik kan het beschreven gedrag niet reproduceren op mijn computer... En over welke resolutie hebben we het nu? - Bas
Link naar reactie
[quote:065626d159="BasHamar"][quote:065626d159="*odin*"][...] in Mozilla en Opera verspringt mijn site, zodra er een [b:065626d159]verticale[/b:065626d159] scrollbalk komt/verdwijnt.[/quote:065626d159]Is dit niet normaal browsergedrag? Het is toch wel fijn dat je de content kunt scrollen als deze te lang is om in één scherm te laten passen... Laat ik dan ook maar even aannemen dat je een horizontale scrollbar bedoelt. In dat geval zou ik graag een screenshot zien, want ik kan het beschreven gedrag niet reproduceren op mijn computer... En over welke resolutie hebben we het nu? - Bas[/quote:065626d159] Hallo, Ik bedoel echt een verticale scrollbalk en het is inderdaad normaal browsergedrag. Maar als je mijn site bekijkt en het springt steeds een stukje van links naar rechts bij het openen van een andere pagina, is het niet echt prettig. Ik wil de scrollbalk ook niet weghebben, want dan kan je idd de inhoud niet meer goed bekijken. Ik dacht meer aan een permanente scrollbalk, zoals hierboven wordt gezegd, maar dan iets subtieler als "overflow: scroll". Op deze manier krijg ik namelijk drie scrollbalken als er eigenlijk geen enkele scrollbalk nodig is.
Link naar reactie
Aha, ik denk dat ik het probleem begrijp en ik denk er ook een oplossing voor te hebben. De methode die termin8or noemt is goed maar niet doordacht. Ten eerste geeft hij zowel [i:836b11ceef]html[/i:836b11ceef] als [i:836b11ceef]body[/i:836b11ceef] nu een scrollbar. Aangezien laatstgenoemde onderdeel is van eerstgenoemde en [i:836b11ceef]body[/i:836b11ceef] als een layer beschouwd kan worden zou ik eerdergenoemde methode op [i:836b11ceef]html[/i:836b11ceef] van toepassing laten zijn. Daarnaast heb je nu het probleem dat je een horizontale scrollbar krijgt, dus die eigenschap moet je ongemoeid laten en de browser laten afhandelen. Ergo:[code:1:836b11ceef]html{ overflow-y: scroll; }[/code:1:836b11ceef]Hopelijk lost dit je probleem op. ;) - Bas
Link naar reactie
Dat verspringen hoort erbij. Je kunt wel zorgen dat de scrollbar zichtbaar blijft, meestal is het idd wenselijk dat dit niet de horizontale is. Bas z'n voorbeeld is perfect CSS3, maar momenteel helaas IE-only. Probeer het zo is (werkt niet in Opera):[code:1:7208b30c0f]html,body{ overflow:-moz-scrollbars-horizontal; overflow-y:auto; }[/code:1:7208b30c0f]Anne
Link naar reactie
Ik heb de code op deze manier veranderd: [code:1:f4241b326a]html{ overflow:-moz-scrollbars-vertical; overflow-y:auto; }[/code:1:f4241b326a] Met die andere code kreeg ik twee horizontale scrollbalken. Het probleem met deze code is, dat er wél een verticale scrollbalk verschijnt, maar dat deze niet kan scrollen. Dus dit heeft hetzelfde effect als dat er helemaal geen scrollbalk zou zijn (op lange pagina's.)
Link naar reactie
[quote:61430a5a33="termin8or"]O sorry het moest idd vertical zijn, mooi dat je daar wel zelf uit kon komen ;). Ik weet dat er dan altijd een scrollbar aanwezig is, het voordeel hiervan is dat er niks verspringt ;) Anne[/quote:61430a5a33] Die scrollbalk is idd de bedoeling. Maar wat niet goed is, is dat die scrollbalk niet kan scrollen als de pagina langer is dan het scherm.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...