Ga naar inhoud

image wordt niet weergegeven


anoniem

Aanbevolen berichten

In Dreamweaver heb ik een site gemaakt met een pagina waarin een een behaviour heb verwerkt. Deze zorgt ervoor dat in een ander frame een plaatje veranderd. Werkt goed, alleen ik wilde de site directory wat overzichtelijker maken en heb een submap met bepaalde pagina's daarin gesorteerd. En nu wordt dit plaatje dus gelinkt naar een map in de site root. Dus niet meer /images/image.gif, maar ../images/image.gif Zou toch goed zijn. Maar het plaatje werkt dus niet. Hoe kan dit ? ( ik hoop dat het een beetje te begrijpen is...;-))
Link naar reactie
[quote:705d693fac="termin8or"]Online voorbeeldje? Beste is IMO alles vanaf de root te linken en dus elke link en verwijzing te beginnen met [b:705d693fac]/[/b:705d693fac]. Anne[/quote:705d693fac] Zal het is proberen. Maar dan moet dus eigenlijk de hele link er komen te staan, met http://www.enz. ? Dan kan ik dus niet meer mijn site gewoon op de computer ff testen.
Link naar reactie
Een online voorbeeldje heb ik niet, maar ik heb wel het betreffende stukje script gekopieerd. Ik heb al wat geprobeerd, en zal ff een overzichtje van de site laten zien. Website | index.html home.html e.d map: images > image.gif map: sub > test.html Op de pagina test.html ben ik aan het werk. De afbeeldingen die daarop staan heb ik op de volgende manier gelinkt; ../image.html/image.gif Deze afbeeldingen werken gewoon, niets aan de hand. Maar ik heb een behaviour ingevoegt op test.html. (dat script staat hieronder) Deze moet ervoor zorgen dat als de pagina laat er in een ander frame een ander plaatje moet komen. Maar dit gebeurd dus niet, er is geen plaatje te zien. Ik heb ditzelfde al eens gedaan als de betreffende pagina in de hoofdmap van de site staat, dus niet in een submap, dan werkt het wel. Maar aangezien het een best grote site wordt, is mij dat een beetje te onoverzichtelijk, dus wil ik hem in een submap hebben. Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest op tot een oplossing te komen. :wink: --------scriptvoorbeeld------ <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" onLoad="MM_swapImage('home?titleFrame','','../images/image.fig',1);MM_preloadImages('../images/image.gif')">
Link naar reactie
Wat bedoel je met wat en waar de functies staan die opgeroepen worden? home?titleFrame klopt wel, want home is de naam van de afbeelding die veranderd moet worden bij het laden van de pagina. En die staat in de titleFrame. Het swappen van de afbeelding werkt wel als ik geen submappen gebruik, maar zoals al gezegd, dat wordt voor mijn site te onoverzichtelijk, en het moet toch ook gewoon kunnen ? Dit script staat bovenaan de site, net onder het <style> script.
Link naar reactie
[quote:30e4db646c="MisterX"]Wat bedoel je met wat en waar de functies staan die opgeroepen worden?[/quote:30e4db646c]Nou je roept toch een functie aan? ( MM_swapImage(); ), hoe ziet die functie eruit.[quote:30e4db646c="MisterX"]Dit script staat bovenaan de site, net onder het <style> script.[/quote:30e4db646c]Misschien offtopic, maar <style> is een tag en als je de inhoud bedoelt, dat is CSS (Cascading Style Sheet(s)) en absoluut niet vergelijkbaar met een script. IMO kun je CSS beter extern zetten (intern is evil), maar dat is wat anders. Anne
Link naar reactie
[quote:d9555c8967="MisterX"]Deze functie bedoel je toch ? onLoad="MM_swapImage('hometitleFrame','','../images/image.gif',1);MM_preloadImages('../images/image.gif')"> Eneh, CCS extern, hoe dan ?[/quote:d9555c8967]Ten eerste dat is een functie-aanroep. Je roept daar een functie aan met verschillende argumenten. Ik zou graag de functie zien en mocht je die niet in het bestand (het beste ook extern) hebben staan dan werkt het dus niet. Je slaat alles wat je van CSS hebt op in een apart bestand: "bestand.css", dus zonder <style> en </style> ! En geen HTML comments <!-- en -->, wel CSS comments mogen daar in voor komen /* css comment */. Je linkt er vervolgens zo naar: <link rel="stylesheet" href="bestand.css" type="text/css"> Voor XHTML de ">" vervangen voor " />" of "/>". Anne
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...