Ga naar inhoud

Vakken maken met DIV


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een site in frames gemaakt (site is nog lang niet af hoor), om te kijken of het beviel. Maar frames is geen goed html, en tabellen ook niet, dus ik zat te kijken naar DIV. Ik wil mijn pagina hetzelfde als met Frames eruit laten zien, alleen ik heb zitten experimenteren met DIV, en het lukt me niet om 2 vakken naast elkaar te krijgen (het vak met de links, en het main vak). Hier staat de pagina's, sommige dingn werken niet, maar het gaat ff om de layout. [url]http://members.lycos.nl/alexanderonline[/url] Alvast bedankt
Link naar reactie
termina8or: goede site! maar ik heb toch nog een probleem. als ik ergens een DIV plaats voor de main, dan komt deze altijd boven of onder of tussen de sidebar en header. ik geef jullie ff de code van de index pagina, en dan wil ik graag weten waar die "content" DIV moet staan. [b:8948b439e4]index.php:[/b:8948b439e4] [code:1:8948b439e4] <html> <head> <title>Welkom op de website van de NBCV</title> <link type="text/css" rel="stylesheet" href="styles/default.css"> </head> <BODY> <DIV CLASS="header"> <?PHP require("top.html") ?> </DIV> <DIV CLASS="sidebar"> <?PHP require("left.html") ?> </DIV> </body> </HTML> [/code:1:8948b439e4] [b:8948b439e4]default.css (in de map styles):[/b:8948b439e4] [code:1:8948b439e4] body { background-color: #FFFFCC; .mailform { font-family: "Courier New"; font-size: 14pt; color: #000000; } .kop { font-family: "Lucida Handwriting"; font-size: 24pt; color: #FF0000; text-align : center; } .normaal { font-family: Tahoma; font-size: 14pt; } .kopje { font-family: Tahoma; font-size: 14pt; color: #FF0000; text-decoration: underline; } .normaalcursief { font-family: Tahoma; font-size: 14pt; font-style: italic; color: #000000; } .welkom { font-family: "Tahoma"; font-size: 16pt; color: #000000; } [/code:1:8948b439e4] wat moet ik in dit stylesheet voor een eigenschappen voor de content DIV opgeven? termin8or zei op haar site iets over een andere stylesheet,m iets met IE wat ik niet snapte sorry :oops: :oops: :oops: :oops:
Link naar reactie
Aanvullende opmerking: jouw laatste post nog eens doorlezend vraag ik me af of je het principe van het gebruik van css voor de lay-out wel door hebt. Wat bedoel je bijv. met 'de main' en 'de content div'. In je code gebruik je dan weer 'header' en 'sidebar'. Ik vraag me ook af waarom je opeens de php-functie require() gaat gebruiken. Tip: zoek eerst een CSS-tutorial (zie eerdere posts of bijv.[url]http://www.bitstorm.org/edwin/cursus/css.html[/url]: ) en stort je eerst daar eens op. Succes.
Link naar reactie
ik zit dat stylesheet eens door te kijken wat ik hier heb opgegeven, maar kennelijk heb ik niet het hele stylesheet eringezet :oops: [code:1:4dceaf5782] } body{ margin:0; padding:header-<length> 0 0 sidebar-<length>; background-color: #FFFFCC; } div#sidebar{ position:absolute; top:header-<length>; left:0; width:sidebar-<length>; height:100%; } div#header{ position:absolute; top:0; left:0; width:500%; height:header-<length>; } @media screen{ body>div#sidebar{ position:fixed; } body>div#header{ position:fixed; width:100%; } } [/code:1:4dceaf5782] zo die hoorden er nog bij. heb ik van anne's site. mm ik zal nog eens goed naar anne's site kijken, hoeze het heeft gedaan sorry. Maar dat require is gewoon handig. eigenlijk net als frames. kijk ik kan wel overal de zijkant ingaanvoeren, maar als ik dan iets wijzig moet ik het overal doen. of weten jullie een beter alternatief?
Link naar reactie
[quote:27bc7b2d74="Alexander Online"]Maar dat require is gewoon handig. eigenlijk net als frames.[/quote:27bc7b2d74]Zeker is dat handig als je maar wel in de gaten hebt dat het wat anders werkt dan met frames. Je moet nl. niet een complete HTML-pagina 'includen' maar alleen de code die je op die plaats nodig hebt. Maar dat had je misschien zelf al in de gaten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...