Ga naar inhoud

sitecheck na hulp van forum


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:cb57d82363="Phrea"]Ik heb maar 1 tip voor je: wat vindt je er zelf van?[/quote:cb57d82363]Hmmm, ik zie je zelden zo... mild. ;) Anyway, als ik naar de site kijk zie ik weinig design. Het zijn voornamelijk de vierkanten van de frames die de site zijn uiterlijk geven. Nu ben ik al geen voorstander van frames, maar ik denk dat ze in ieder geval beter gebruikt kunnen worden. Verder is de functie van de kleur van de alinea's mij niet helemaal duidelijk. En op de intro-pagina onderin: als ik op "verder" klik dan opent er een nieuw venster, het is onnodig en irritant. De header van te pagina neemt te veel ruimte in op een resolutie van 1024x800 pixels, meer dan 1/3 van de totale hoogte lijkt me wat overdreven. Als laatste moet ik toch even opmerken dat de titel van de pagina "Untitled Document" is, wat niet bijzonder professioneel overkomt. Probeer wat meer met het design te spelen. Het is idee is leuk en ik denk ook wel dat de site potentie heeft, maar maak het allemaal wat meer een geheel. Ik heb het gevoel dat de plaatjes er een beetje willekeurig in staan en niet direct in de site horen. Ook kan je misschien wat rondingen of iets dergelijks aanbrengen. Je kleurkeuze is niet ideaal. Begrijp me niet verkeerd, ik probeer je niet af te zeiken, maar aan bovenstaande punten zou je kunnen werken om je site te verbeteren. Naar je broncode heb ik (nog) niet gekeken, dat is van later zorg. - Bas
Link naar reactie
Hoi, bedankt voor jullie adviezen. Mijn probleem is dat ik absoluut niet kan tekenen en dat ik ook eigenlijk helemaal niet creatief ben. Ik had mijn website uitbesteed, maar die persoon had geen tijd. En om nu steeds 'onder bewerking' te krijgen, vond ik ook niet zo'n goede zet. Maar technisch wil ik de site wel in orde hebben, ook wat de vlakverdeling betreft. Ik heb voor de frames gekozen omdat je bij mijn vorige poging het hele document door moest scrollen om een link te vinden. Zo'n opmerking over 'untitled' bijvoorbeeld, daar moet ik dus wat aan doen. Ook over de kleuren zal ik nog nadenken en over de kop-frame. Ik ben helaas geen website-ontwerper maar iemand die op een duidelijke manier een aparte verzameling foto's wil laten zien. (Ik heb er zo'n duizend!). Maar het moet voor anderen natuurlijk wel een beetje leuk zijn om naar te kijken. Ik ga dus weer aan het werk en ik kom terug. Gerda
Link naar reactie
Ik kan ook niet tekenen, maar ik neus meestal overal een beetje en ik weet meestal wel wat leuk staat, en ik kom soms dingen tegen die ik zelf aanpas / toepas in een site.. En je moet ook niet verwachten, dat je in 1/2 dagen een site maakt..(Ik denk dat gemiddelt iemand die een homepage maakt toch wel makkelijk een week arbeid er in stopt ligt er aan hoe uitgebreid) Dit bedoel ik absoluut niet negatief, maar ik heb soms m'n eigen site een maand staan, en dan zit ik er naar te kijken, en dan denk ik toch nog van hee ik ga nog ff wat aanpassen want dat bevalt me niet.. één voordeel je hebt inieder geval de basis ! En als je 10 links hebt gemaakt weet je ook weer hoe dat werkt.. En het voordeel van alles op 1 pagina maken is dat je makkelijker met beelden overweg kunt.. Groeten Gerwin..
Link naar reactie
Ja, ik heb de inhoud natuurlijk allang klaar, maar met de vormgeving worstel ik al een tijdje. Het is trouwens niet de bedoeling om alles op het web te zetten, maar ik probeer er wel een cd (voor eigen gebruik) van te maken. Ik heb al vier jaar foto's gedigitaliseerd, de andere jaren moeten nog. Ik heb nu al het een en ander aan de vormgeving en de kleur gedaan. Nu maar even wachten hoe het verder gaat. Gerda www.xx-xy.nl
Link naar reactie
Je kunt ze gratis downloaden op bv. http://www.hotscripts.com/ . Deze zijn geschreven in een server-side scripttaal, zoals PHP, Perl, Java. Het zijn eenvoudige tools om te gebruiken. Je kunt dan via een interface plaatjes op de server zetten en het programma regelt ook dat de gebruiker van de website door de plaatjes kan bladeren. Geavanceerde scripts hebben ook de mogelijkheid tot plaatjes indelen in categorieen en zoekmogelijkheden. Het leek me wel handig voor je, aangezien je het over 1000 plaatjes/foto's had :) Anne
Link naar reactie
Weet je, ik ben al een hele tijd op zoek naar zo'n programma. Ook op het forum heb ik gevraagd naar een database voor foto's, maar daar is nooit iets uitgekomen, behalve dan bijv. Filemaker. Vermoedelijk is mijn vraag dus niet duidelijk genoeg geweest. Filemaker was niet de bedoeling. Het zou dus kunnen zijn dat jij voor mij de oplossing hebt. Ik ga er zo gauw mogelijk naar kijken. Je hoort nog van me. Gerda
Link naar reactie
php is iets dat op de host van je website moet zitten. de meeste hosters hebben dit standaard in hun pakket zitten. vraag het aan je hoster die weet of je php hebt. je kan ook een bestandje met notepad maken waarin staat:[code:1:973aad592f]<? phpinfo() ?>[/code:1:973aad592f] upload deze op de server en open het bestandje. dan zie je of je php hebt en zoja welke versie.
Link naar reactie
Het bestand heet bij mij gallery.php en het staat gewoon onder de hoofddirectory van de site www.xx-xy.nl Ik denk trouwens wel dat php ondersteund wordt. In elk geval lukt het op mijn computer om php-bestanden te lezen in Dreamweaver. Ik vind het overigens wel moeilijk omdat ik niet echt goed ben in html. Ik kan het een beetje lezen, maar schrijven lukt nog niet. En in die scripts moet je eigenlijk toch wel in html kunnen programmeren. Maar ik blijf toch nog verder proberen. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...