Ga naar inhoud

frames geven problemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een heel eenvoudige website gemaakt: www.xx-xy.nl/ Eerst met Netscape, daarna heb ik alles met dreamweaver omgezet. Daar heb ik nog een trialversie van (uit webpagina's ontwerpen voor dummies). Nu probeer ik met frames te werken omdat dan niet de hele pagina gescrold hoeft te worden om een link te vinden. Het lukt me niet om een pagina met frames te maken. Op het scherm ziet het er prima uit, maar bij het testen geeft de ene computer in IE wel een mooie pagina, maar als ik op de link in het linkerframe klik, blijft de pagina staan, maar alleen komt er een foutmelding van IE in het linkerscherm. Op de andere computer kan ik niet eens de pagina testen omdat daar geen enkel frame geladen wordt. De versies van IE zijn gelijk. Ik heb twee pagina's van de nieuwe website in de directory _gerda van de website gezet, maar ook daar krijg ik foutmeldingen in IE. Weet iemand hier iets van/over? Gerda
Link naar reactie
De paginaverwijzingen in je frameset starten met een forward slash (/) wat zoveel betekend als start vanuit de root van je webserver. De losse pagina's staan echter op hetzelfde niveau als je frameset pagina (in de _gerda directory). Als je de slash verwijderd dan zullen in ieder geval de pagina's gevonden worden. Overigens is de extensie dwt niet echt een gangbare voor html pagina's, waarom niet gewoon htm(l) als extensie?
Link naar reactie
Ik heb me (een beetje) verdiept in dreamweaver. Ik heb daar ook een boek van, maar er staat niets in over frames. In de handleiding van het programma zelf staat ook niets over links naar andere pagina's. Ik heb nu in de html alle schuine streepjes weggehaald en alleen verwezen naar htm-bestanden en nu zijn de pagina's tenminste leesbaar in IE. Maar als ik op de link in het linker frame klik, komt alleen het linkerframe tevoorschijn, niet op de goede hoogte, volgens mij erboven of eronder, maar niet de hele pagina. In html staat de verwijzing ïndex.htm en het_idee.htm. Moeten daar misschien nog meer dingen staan? zoals midden + top of zoiets? Zonder frames gaat zo'n link wel goed. www.xx-xy.nl/_gerda/index.htm. Ik kan wel een beetje html lezen. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...