Ga naar inhoud

Site check voor voetbalvereniging


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, ik ben bijna klaar met mijn website voor onze voetbalverening. Graag zou ik nog tips willen hebben over wat er nog te verbeteren valt aan deze website. Ik zelf zal nog wat informatie moeten toevoegen, hierdoor werken ook nog niet alle links in het navigatiemenu. Hebben jullie tips voor mij en wat vinden jullie ervan. Zelf ben ik nog opzoek naar een mogelijkheid om gemakkelijk nieuws feiten toetevoegen (graag oplossingen) Alvast hartelijk bedankt Wiebren
Link naar reactie
Kleuren hoofdpagina: rood, wit, donkergrijs en lichtgrijs Kleuren d-pupillen, indeling 2002-2003: twee verschillende soorten blauw, rood en wit Kleuren scheidsrechters: twee verschillende soorten geel, blauw, wit Met andere woorden stem de pagina's iets meer op elkaar af kwa kleurencombinatie. Hoofdpagina vind ik geen goede kleurencombinatie, maar dat is een persoonlijke mening. Als ik bij foto's kijk zie ik zeer mooi en overzichtelijk allemaal thumbnails, maar als ik op 1 zo'n foto klik hoe kom ik dan weer terug naar het overzicht, of naar de volgende foto, gebruik dus onder de foto's knopjes of pijlen met volgende, vorige en terug naar fotoindex.
Link naar reactie
Beste Andre bedankt voor je opbouwende kritiek. Dat de kleurencombinaties van de verschillende pagina's overeenstemmen met elkaar ga ik zeker verbeteren. (heb je eventueel een suggesties welke het mooiste is). Beste Barus Ook bedankt voor je opmerkingen, zou je mij kunnen helpen aan het script om de scrolbalken te kleuren. De standen van de verschillende teams houd ik bij in excell en sla deze daarop als html. Hoe kan ik op deze pagina de scrollbalken ook kleuren? Bese mephi ook bedankt, hoe zou ik dat kunnen oplossen? Allemaal alvast bedankt
Link naar reactie
Gooi onderstaand scriptje in de HEAD van je pagina, effe kleuren aanpassen klaar, je heb andere schuifbalken. [code:1:94dd7b356b] <STYLE type="text/css"> <!-- BODY { scrollbar-3dlight-color: #33CC00; scrollbar-arrow-color: #FFFF00; scrollbar-base-color: #FFA500; scrollbar-darkshadow-color: #008080; scrollbar-face-color: #FF0000; scrollbar-highlight-color: #0000FF; scrollbar-shadow-color: #00FFFF; } --> </STYLE> [/code:1:94dd7b356b]
Link naar reactie
Voor een frontpage website vind ik dit er erg goed uitzien.. mijn complimenten. Echter door het frontpage gehalte, gebruik je idd nog niet alle functionaliteit van css en html, dit is erg jammer. Als je bijvoorbeeld een css filtje had gebruikt had je met een paar veranderingen je site een andere kleuren combinatie kunnen geven. Kies ook voor een vaste kleurencombinatie en niet voor een paar verschillende Het menu vind ik erg groot, en het wordt alleen maar groter als je iets aan klikt.. ik zou hier voor iets anders kiezen.. Kies ook voor een lettertype ipv 2 verschillende.. (nu menu verdana en normale tekst frame is arial) greetz oeroe
Link naar reactie
Iedereen tot dusver bedankt, ik had niet verwacht dat jullie zo positief zouden zijn. Maar goed dit geeft weer energie om verder te gaan en verbeteringen toe te passen. Ik heb inmiddels Adobe Golive 6 en zal me in dit programma gaan verdiepen. Tevens zal ik proberen om CSS te maken voor de gehele website, alhoewel ik hier tot nu toe nog niks van afweet. (dus dat zelf wel effe duren). De kleuren zal ik proberen op elkaar af te stemmen. Verder heb ik toch nog een aantal vragen. En die zijn: 1. Heeft er iemand ervaring met Golive en zo ja hoe bevalt het? 2. Op mij index.html staat een nieuwsscroller en inderdaad die werkt alleen goed in IE. In Opera wordt die helemaal links op de pagina weergegeven en in Netscape/Mozilla doet hij helemaal niks. Hoe los ik dit op? 3. Het bovenstaande geldt ook voor het menu. In IE staan er driehoekjes voor menu items met meerdere keuzes. In alle andere browser worden hier in 1 keer 4en van gemaakt. Wie weet de oplossing. 4. Verder ben ik benieuwd naar iemand die weet of iemand kent die een database heeft waarin alle informatie (standen/uitslagen/wedstrijdschema's/enz.) kan worden bijgehouden. Alvast weer bedankt voor jullie reacties Wiebren
Link naar reactie
[quote:0d99c7452e="Pieterklaas"] 4. Verder ben ik benieuwd naar iemand die weet of iemand kent die een database heeft waarin alle informatie (standen/uitslagen/wedstrijdschema's/enz.) kan worden bijgehouden. [/quote:0d99c7452e] Gewoon een link maken naar www.knvb.nl , of wat mooier is, naar de pagina van het betreffende team. Op de pagina van de knvb is namelijk tijdens het seizoen van iedere club voor elk team info als stand, uitslagen en programma op te vragen. Per team kun je dus een link maken naar de juiste pagina's op www.knvb.nl .
Link naar reactie
beste mephi bedankt voor je reactie. Ik was van jou antwoord reeds lange tijd op de hoogte. Ik heb dit speciaal niet toegepast op de website, daar ik van mening ben dat de knvb layout totaal niet past in de stijl van onze website. Daar tegen over staat natuurlijk wel dat wanneer je naar de knvb site linkt je verder niks meer hoeft bij te houden. Ik heb zelf alle informatie in excell staan en hoef eigenlijk alleen nog maar de uitslagen van alle wedstrijden in te voeren. Verder doet excell de rest. Toch lijkt het mij nog handiger om alles niet in excell maar in een (andere) database te zetten, welke je dan via de website gelijk kan aanspreken. Alleen hoe moet dit gebeuren? Zelf heb ik nog niet zo'n grote kennis van access of php. Maar misschien zijn er mensen die mij daar meer over kunnen vertelen of helpen. Ik hoop dat ik zo een goed antwoordt op je opmerking heb gegeven. En alvast weer bedankt voor de verdere reacties Wiebren
Link naar reactie
Ja als je zelf een database wilt gaan bouwen in acces, is het toch handig om wat af te weten van database modelering. (ligt eraan hoe groot ie wordt.. en welke relaties er gaan lopen). Naja om die acces database aan te spreken kan Active Server Pages gebruiken. Vergelijkbaar aan PHP. En dan kan jezelf veel meer functionaliteit eraan geven.
Link naar reactie
Ziet er prima uit hoor. Ik heb het een beetje gevolgd sinds je vraag, en het ziet er steeds beter uit. Alleen....het is wel jammer dat je natuurlijk niet veel bezoekers zult krijgen, want zo groot is Scharnegoutum niet, en dus de club ook niet. Maar ga zo door. Wiep, v.v. Wit Zwart Sneek (hehe) ps. Wij hebben ook een site, maar die lijkt nergens op. Aantal bezoekers per maand: max 20 schat ik.
Link naar reactie
Ziet er goed en verzorgd uit. Ik zou alleen niet teveel verschillende kleuren (geen geel en met lichte strepen en bruine letters zoals bij "sponsors") gebruiken in combinatie met de rest van het menu, en ik vind het menu wat "zwaar". Erg veel sub-links. Hou de kleuren vooral in het middenvlak wat rustiger, dat leest lekkerder. Gekleurde scrollbalken zou ik ook doen, dat maakt het helemaal af. Maar nogmaals: dit is opbouwende kritiek, ik vindt het een mooie site waar je trotS :D op kunt zijn!
Link naar reactie
[quote:894efc5d17="teacher"]Als ik de site open duurt het even voordat het plaatje van de kantine geladen is. [/quote:894efc5d17] :lol: Jij wil natuurlijk als eerste weten of [b:894efc5d17]dat[/b:894efc5d17] wel naar je smaak is. :lol: Maarre; ik vind hem er heel verzorgd uit zien (de site). Kan de vereniging van mijn zoontje nog een puntje aan zuigen. :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...