Ga naar inhoud

Naam achterhalen


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem en ik wou daar eigenlijk jullie probleem van maken. Ik heb op mijn website een verhaal staan over de verkoop van huizen in Spanje, aan de Costa Blanca door 1 van mijn partners. Ik heb in dat verhaal ook de volgende link opgenomen, http://www.knoope.com/Atlasint/makelaarslocatie.htm Dat is een kaart van Nederland en als je op een provincie drukt, dan krijg je de gegevens te zien van mijn partners vestigingen, momenteel staat alleen ZH geactiveerd. Voorbeeld, Mr. janssen komt op mijn site en raakt geintereseerd in het kopen van een huis in Spanje. Zelfde meneer gaat naar een makelaar bij hem in de buurt, dankzij de gegevens die hij heeft gevonden via die link op mijn website. Meneer koopt een huis van 150.000 euro, hoe kan ik nou aantonen dat meneer janssen dankzij die gegevens van mij bij de makelaar is gekomen. Aangezien ik daar per verkocht huis een goed bedrag voor krijg, moet ik met een scriptje kunnen aantonen dat meneer janssen van mijn gegevens gebruik heeft gemaakt. Zoals nedstat registreerd de provider, browsersoort enz. maar ik moet dus weten de naam, aan ip-nummers ofzo heb ik dus niks maar er moet opgeslagen worden de naam. Is dat mogelijk of niet.
Link naar reactie
[quote:f250de45b2="De huismeester"]Aangezien ik daar per verkocht huis een goed bedrag voor krijg, moet ik met een scriptje kunnen aantonen dat meneer janssen van mijn gegevens gebruik heeft gemaakt.[/quote:f250de45b2] Kun je er geen besloten site van maken? Toegang is alleen mogelijk d.m.v. login en wachtwoord. Ik weet zelf niet hoe je dat zou kunnen maken, maar tegenwoordig moet je bij veel sites inloggen. Dus waarom zou je niet zoiets proberen te realiseren? Groet, Jacco :)
Link naar reactie
Dit krijg je nooit goed voor elkaar, tenzij je een deal op basis van exclusiviteit sluit met de makelaar. Zijn woningen alleen op jouw site en als mensen dus dat huis kopen, moet het wel van jou afkomen. Op een andere manier kan je het never bewijzen... Je zou ook kunnen denken aan een soort bon uitprinten waarmee de "klant" dan naar die makelaar stapt, maar dan ben je afhankelijk van die persoon en waarom zou hij moeilijk doen zodat jij er geld aan verdient?
Link naar reactie
[quote:fb23547dae="Bill Gates"]Dit krijg je nooit goed voor elkaar, tenzij je een deal op basis van exclusiviteit sluit met de makelaar. Zijn woningen alleen op jouw site en als mensen dus dat huis kopen, moet het wel van jou afkomen[/quote:fb23547dae] Daar was ik al bang voor, maar exclusiviteit heb ik en krijg ik ook niet. Het gaat om ongeveer 50 makelaars door het hele land. En de rechten liggen op het hoofdkantoor in Spanje. [quote:fb23547dae="Bill Gates"]Je zou ook kunnen denken aan een soort bon uitprinten waarmee de "klant" dan naar die makelaar stapt[/quote:fb23547dae] Dat is nogeens zo'n slecht idee Bill, want de klant gaat altijd naar Spanje voor 4 dagen op trip met de makelaar om de huizen te bekijken en de omgeving. En ik zou natuurlijk wel een bon kunnen maken met 'bij aankoop van een woning, krijgt u uw vliegtuigtickets vergoed'. Als ze die bon dan inleveren dan weten de makelaars dat ze via mijn website zijn gekomen.
Link naar reactie
met die code weet je dus alleen zijn ip. je kan daar dingen mee doen als tellen hoe vaak dat ip op jou site is geweest.. ook kan je via dat ip de gebruiker opvragen alleen doen veel isp daar moeilijk over (privace) - Ik denk dus dat het beste idee is dat je een gesloten site maakt. - Of zoals al gezegd met een bon dat ze dan wat extra's krijgen(vliegreis) - Je kan natuurlijk ook zorgen dat jij naar de makelaar gaat en dan voor hun het huis koopt. een combinatie van die bovenste 2 lijkt me wel het makkelijkst. mzl, wouter
Link naar reactie
Ik vind het niet klantvriendelijk om er een gesloten site van te maken, enkelt voor een telefoonnr. en/of adres. Als ik mijn gegevens ergens moet invullen alleen voor een telefoonnr. dan ben ik zo weg naar de concurent. Dus dan wordt het toch een bon maken voor het terug krijgen van de vliegreis. Hardstikke bedankt voor de uitleg allemaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...