Ga naar inhoud

[sitecheck] - voor de nieuwsgierigen onder ons...


Aanbevolen berichten

Ik ben alweer een tijdje bezig met onderstaande website. In overleg met een vormgever hebben we toch gekozen voor frames. Doordat ik er nu al een aantal maanden mee bezig ben, kan ik er niet echt objectief naar kijken. Ik hoor graag opbouwende kritiek. Uiteraard ben ik bereid om gebruikte technieken en achterliggende gedachten toe te lichten. [url]http://www.lavertu.nl [/url] Mvg, Johan
Link naar reactie
Ziet er erg goed uit. Alleen die popup aan het begin is irritant. Als ik jou was zou ik die info gewoon op de site zelf zetten en dan alleen waar je de producten kunt bestellen. Ook is het erg aan te raden om de achtergrond in het rechtergedeelte vast te zetten. Dat ie dus niet meescrolled met de tekst. Dit in verband met de aansluiting in het linker en bovenframe. Dan sluit het oog bijvoorbeeld niet meer aan aan het andere deel van het oog.
Link naar reactie
[list:babaed34cd][*:babaed34cd]Javascript links.[*:babaed34cd]Frames, waarom? Juist door de frames benut je de ruimte van het scherm niet. Als je ze wil gebruiken geef ze dan percentuele waardes[*:babaed34cd]Tabellen :-? waarvoor?[*:babaed34cd]<h2> voor een stukje tekst :-??[/list:u:babaed34cd]Dus graag wat uitleg waarom je hiervoor hebt gekozen ;) -termin8or
Link naar reactie
Achteraf gezien had het inderdaad ook zonder frames gekunnen en dan met een .inc file. In .NET kun je het met een user control doen. De javascript is nodig om meerdere frames tegelijkertijd te wijzigen. Frames zijn vast grootte i.v.m. vaste afmetingen achtergrond. De tabellen zijn nodig voor de opmaak. <h2> , was even gemakkelijk, had er eigenlijk <p> van moeten maken Of een nieuwe tag. Deze zijn nodig worden aangestuurd de .css file
Link naar reactie
[quote:02ecaadebf="Johant"]Achteraf gezien had het inderdaad ook zonder frames gekunnen en dan met een .inc file.[/quote:02ecaadebf]Voortaan even van tevoren bekijken lijkt me, nu heb je er dus een hoop problemen mee:[list:02ecaadebf][*:02ecaadebf]Google kan niet verder indexeren omdat links met javascript zijn gedaan[*:02ecaadebf]Deeplinken werkt niet[*:02ecaadebf]Als mensen javascript uit hebben staan kunnen ze nergens naartoe[/list:u:02ecaadebf]En zo zijn er nog wel een paar. [quote:02ecaadebf="Johant"]De tabellen zijn nodig voor de opmaak.[/quote:02ecaadebf]Onzin ;) Zie m'n sig en vele discuessie hier. Je zou eventueel [size=9:02ecaadebf]m'n site kunnen bezoeken en daar kijken hoe dat met css gedaan is[/size:02ecaadebf] [quote:02ecaadebf]<h2> , was even gemakkelijk, had er eigenlijk <p> van moeten maken[/quote:02ecaadebf]Het had inderdaad p moeten wezen en als ik jouw was zou ik het wijzigen want dit leid ook tot problemen met google (die indexeren op belangrijkheid van elementen enz. enz.) en oudere browser zullen de tekst veels te groot laten zien. Daarnaast zullen speech browsers de tekst veels te hard uitspreken of op een andere manier [i:02ecaadebf]verkeerd[/i:02ecaadebf] (in dit geval) benadrukken. -termin8or
Link naar reactie
http://www.lavertu.nl Bleeh popup! Ieks! Psychotische beweegknopjes! Jammer. [url=http://www.lavertu.nl/images/Tekst_welkom.gif]Transparante gifs[/url] kunnen beter... Het bovenste logo (het originele, naar ik aanneem) is zo mooi "afgerond" en dit.. niet. Jammer II: Plaatjes van producten kunnen in minder Kb. Witte tekst komt niet zo mooi uit op gesponste achtergrond. Grijs voor links is niet mooi, de hover kleur zou ik dezelfde kleur doen als de goudkleur van het logo (#A29352;) Verder is de content all over the place. [persoonlijke mening]Voeg toe aan favorieten scripts zijn een beetje zielig[/persoonlijke mening]
Link naar reactie
Even afgezien van de reeds geleverde kritieken, als je dan toch met frames bezig gaat, zorg dan de frames voor logo, menu en content vaste afmetingen krijgen. Voeg desnoods ... uhm ... "opvulframes" aan de buitenkanten toe, dus links, rechts en onderin. Zo voorkom je dat achtergrondplaatjes op andere (grotere) resoluties worden herhaald, of dat er lege plekken komen. Zoiets als hieronder dus: (niet gekeken, of alles klopte, was even snel gedaan :D) [code:1:1485bb0587] <frameset cols="*,700,*" frameborder="0" framespacing="0"> <!-- opvulframe links --> <frame src="opvulbuiten.html" name="opvullinksbuiten" id="opvullinksbuiten" scrolling="No" noresize> <!-- frameset middenstuk --> <frameset rows="100,600,*"> <!-- frame met logo --> <frame src="logo.html" name="logofiguur" id="logofiguur" scrolling="No"> <!-- frameset menu en content --> <frameset cols="150,550"> <frame src="menu.html" name="menu" id="menu" scrolling="Auto"> <frame src="content.html" name="content" id="content" scrolling="Auto"> </frameset> <!-- eind frameset menu en content --> <!-- opvulframe onderin --> <frame src="opvulbuiten.html" name="opvulonderin" id="opvulonderin" scrolling="No" noresize> </frameset> <!-- eind van frameset middenstuk --> <!-- opvulframe rechts --> <frame src="opvulbuiten.html" name="opvulrechtsbuiten" id="opvulrechtsbuiten" scrolling="No" noresize> </frameset> [/code:1:1485bb0587]
Link naar reactie
Ik vind het een mooie site, het uiterlijk past goed bij de inhoud. Er staan wel wat merkwaardige zinnen en een paar taalfouten in de teksten. Hier wat voorbeelden. De verfijning van deze lipstick geeft juist dàt speciale effect. De verfijning? Wat is dat ook alweer? :-) Smaken verschillen natuurlijk maar wat betekent: "Ideaal voor 's-avonds, zelfverzekerd voor overdag"? Lipstick die van kleur veranderD... Mag eventueel met een T. "...en uw bestelling (met factuur) wordt binnen 5 werkdagen bij u thuis bezorgT." Bezorgd is met D in dit geval. "De modellen van Lavertu zijn zo’n groot succes, dat HET een patent in de Verenigde Staten heeft verkregen" "De producten van" lijkt mij veel mooier. Het? "Wilt u meer weten over de producten van Lavertu? Neem dan gerust EENS contact met ons op." Het woordje eens hoort niet in deze zin. "Speciaal voor ONZE detaillisten hebben wij een apart beveiligd gedeelte gebouwd." Hoezo ONZE? "Eye-liner, lip-liner en eye-brow pencil Zacht voor de ogen, en is ideaal als wenkbrauwenpotlood door zijn zachte samenstelling. Het aanbrengen van een scherp of vervaagd lijntje nu eenvoudig door de uitgebalanceerde punt en hoogwaardige ingrediënten." Dit hele stuk kan veel netter. Wat is zacht voor de ogen? de lip-liner? Wenkbrauwpotlood in plaats van wenbrauwENpotlood, Bij "zijn zachte samenstelling.." het woordje ZIJN kan weg. "nu eenvoudig --> IS nu eenvoudig.. "Wacht niet op een reisje naar Zuid-Italië om uw gezicht een mooie tint (teint) te geven." Teint is het juiste woord. De Engelstalige versie zou ik door een paar Engelsen laten controleren, letterlijk vertalen is niet altijd de beste manier. De Duitstalige versie kan ik niet over oordelen. Succes verder met de site.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...