Ga naar inhoud

[ Sitecheck ]


Aanbevolen berichten

Ik lees sinds ongeveer twee maanden mee op dit gedeelte van het forum. Daar men erg kritisch (lees negatief) is over frame sites heb ik eens geprobeerd om met de aangeleverde foruminfo aan de slag te gaan. Zie het resultaat [url]http://www.tomsoetaers.tk[/url] en geef svp jullie op en aanmerkingen. Ik ben alleen verantwoordelijk voor de opmaak. Reageer niet op teksten want daar heb ik toch geen invloed op.
Link naar reactie
Ziet er netjes uit toch een paar opmerkingen. De link naar media werkt niet. De link naar interactief is gewoon een gasten boek noem het daar dan ook naar. Je bent niet concequent met je menu op somige sub pagina's is het niet compleet en een ander layout. Geen frames :lol: Het ziet er leuk uit maar verbeter de paar puntjes waar het nog helemaal oke is en dan is het een mooie site
Link naar reactie
jah.. ik vind hem een beetje te fel, probeer wat tinten aan de kleuren tegeven. verder heb ik 1 cm scrollbalk en boven aan zit een zwarte box van 3 cm met niks er in.. het lijkt me handig als je die box kleiner maakt want dan heb je geen scrollbalk ;) en ik zie wel een frame: [code:1:eea8b77bea]<frameset rows="*,1" framespacing="0" border="0" frameborder="NO"> <frame src="http://tomsoetaers.limboo.com" name="content" scrolling="auto" noresize> </frameset>[/code:1:eea8b77bea] kan ook aan je .tk liggen die maakt nl een frame zodat je heel de tijd je .tk adres ziet. code: aan je code kan je nog veel dingen veranderderen: - een doctype - je gebruikt css (goedzo ! ) maar toch zie ik dit in je code: [code:1:eea8b77bea]<body bgcolor="#000000" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000080" topmargin="0">[/code:1:eea8b77bea][code:1:eea8b77bea]<p align="right">[/code:1:eea8b77bea] dat kan nl ook allemaal met css ;) - het is goed dat je dus geen frames gebruikt maar... [size=7:eea8b77bea]igenlijk zijn tables ook verboden voor opmaak..[/size:eea8b77bea] doe er je voordeel mee mzl, wouter
Link naar reactie
[quote:08fe5514b0="wouterwouter2"][code:1:08fe5514b0]<p align="right">[/code:1:08fe5514b0] dat kan nl ook allemaal met css ;) - het is goed dat je dus geen frames gebruikt maar... [size=10:08fe5514b0]igenlijk zijn tables ook verboden voor opmaak..[/size:08fe5514b0] [/quote:08fe5514b0] Nou de kritiek valt mee en de meeste punten zijn op te lossen of zijn inmiddels opgelost. Zwaarste dobber zal ik krijgen aan doctype want ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik deze toch nooit foutloos zal maken. En dan verder de css. Ook daar werk ik pas sinds een paar maanden mee. Het lijkt me dan ook vreselijk moeilijk om een site zonder tabellen en met enkel css als opmaak te maken. Hoe ik bv [code:1:08fe5514b0]<p align="right">[/code:1:08fe5514b0] zou moeten vervangen (in een pagina) door css blijft voor mij een raadsel vandaar dat ik de ouderwetse en meest vertrouwde methode gebruik.
Link naar reactie
[quote:e59c4a9b35="wouterwouter2"][code:1:e59c4a9b35] p { text-align: right; }[/code:1:e59c4a9b35][/quote:e59c4a9b35] Wouter de code heb ik gevonden op de sites die hier meestal (bij een vraag) als link doorgeven worden. De codes heb ik dus al. Het probleem is echter dat ik de code zonder bv tabellen te gebruiken niet weet te plaatsen. Het nadeel is dan ook nog eens dat de gehele tekst in de tabel zich dan zo gedraagt. Ik mis een flink stuk basis kennis. Als ik deze code tussen een stuk tekst plaats dan verschijnt de code als tekst op mijn scherm.
Link naar reactie
jup w3c.org ;) je kan een id/class aan een bepaalde table / tr / td geven: [code:1:b8893d190d] <table class="blaat"></table> <td class="blaat"></td> <tr class="blaat"></tr> [/code:1:b8893d190d] je css word dan: [code:1:b8893d190d] table.blaat { text-align: right; }[/code:1:b8893d190d] vervang table dus door table / tr / td en de . is dus voor een class, de # is voor een id: [code:1:b8893d190d] <table id="blaatid"></table>[/code:1:b8893d190d] [code:1:b8893d190d] table#blaatid { text-align: right; }[/code:1:b8893d190d] een id mag maar [size=24:b8893d190d]1[/size:b8893d190d] keer voorkomen, een class zovaak ! mzl, wouter
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:8d778c87b9="wouterwouter2"]code: aan je code kan je nog veel dingen veranderderen: - een doctype - je gebruikt css (goedzo ! ) maar toch zie ik dit in je code: [code:1:8d778c87b9]<body bgcolor="#000000" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000080" topmargin="0">[/code:1:8d778c87b9][code:1:8d778c87b9]<p align="right">[/code:1:8d778c87b9] dat kan nl ook allemaal met css ;) wouter[/quote:8d778c87b9] Nu ben ik eens met het doctype aan de slag gegaan. Maar op de een of andere manier beinvloed deze de opmaak. Zonder doctype is de schuifbalk aan de rechterkant van de site rood (zoals die ook volgens de css code zou moeten zijn). Met doctype is de schuifbalk grijs en doet dat gedeelte van de css code het niet. Weet iemand de oorzaak?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het wordt steeds erger. De scrollbalken hebben nu de juiste kleur. Maar op het moment dat de site het hele beeldscherm beslaat dan ontstaat er ook een verticale schuifbalk. De site is gemaakt voor een resolutie van 800x600 en ik begrijp niet wat er nu fout gaat. Waar komt de verticale schuifbalk ineens vandaan? Zelf heb ik mijn monitor op een resolutie van 1024 x 768 staan en toch ontstaat er die balk[url]http://www.tomsoetaers.tk[/url] Als ik de site zonder het .tk frame bekijk dan is de schuifbalk ineens weg. [url]http://tomsoetaers.limboo.com[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...