Ga naar inhoud

site check [www.uwpcshop.nl]


Aanbevolen berichten

[quote:89e3576d60]we zijn zelf natuurlijk erg trots[/quote:89e3576d60] Alsof ik iemands pasgeboren gerimpelde baby kom bekijken... Het is allemaal heel erg gelijkvormig wat goed is (gelijke lettertypes, kleuren etc. door de site heen) Maar het is allemaal nogal saai. Het straalt net niet dat stukje professionaliteit uit wat ik verwacht. De linker links zien er uit als gewone tekst en dat lijkt onzorgvuldig. En ik weet niet of je signature mag, commercieel gezien.
Link naar reactie
Toch vind ik de site wel wat hebben. Eenvoudig, zowel qua kleurstelling als vormgeving. Ik zou het denk ik nog wat strakker doortrekken. Het blok met openingstijden heeft ineens een andere layout/kleurstelling. Waarom? De tekst van de aanbieding in het midden zou ik wel anders doen. In ieder geval een plaatje erbij. Die aanbiedingen rechts zijn leuker vormgegeven. Zou ik wellicht boven elkaar zetten. Maar als ik op die plaatjes klik, krijg ik de optie om het plaatje te downloaden?! Wat is dat voor onzin? Wat me wel opviel is dat de site traag op het scherm komt. Verder snap ik dat gedoe met die accounts niet. Lijkt me een beetje overbodig. Schrikt misschien ook af, je moet het zo makkelijk mogelijk maken.
Link naar reactie
[quote="SabineBos"][quote:a0460029af]we Maar het is allemaal nogal saai. Het straalt net niet dat stukje professionaliteit uit wat ik verwacht. De linker links zien er uit als gewone tekst en dat lijkt onzorgvuldig. [/quote:a0460029af] Heb je misschien nog tips om het een en ander verder te kunnen professionaliseren?
Link naar reactie
Huh? Ik zit even naar je broncode te kijken, maar waarom gebruik je nou een stylesheet EN style items in je bron? Dat kun je beter opschonen. Het ziet er namelijk om die reden ook uit alsof je het in een WYSIWYG editor hebt gemaakt... Tips: Geen Arial gebruiken. Verdana. Of Arial voor de kopjes in het links menu, en Verdana voor de linkjes. Geef de links een kleurtje, zodat het ook opvalt dat het links zijn. Ik weet het wel, omdat ze ergens staan waar logischerwijs ook links staan, maar het springt er niet uit. De hover moet ook anders. Underline & bold er uit (of de link normaal ook bold maken) en bij de hover een achtergrondkleur instellen (Zodat hij in de gehele breedte van het menu van kleur wijzigt) Dus link eerst jouw geel + bold, bij hover wit + bold + achtergrondkleur rood (speel daar maar mee)
Link naar reactie
[quote:61ee6542ca] Het ziet er namelijk om die reden ook uit alsof je het in een WYSIWYG editor hebt gemaakt... [/quote:61ee6542ca] De code is inderdaad een beetje rommelig geworden. :oops: ik moet hem idd nodig opschonen. Bedankt voor je tips. Hier gaan we echt wat mee doen. Verdana is ook wel een goede tip. nog een andere vraag, nodigt de site jou persoonlijk uit om iets te bestellen?
Link naar reactie
Aangezien je vooral prijs-agressieve kleuren kleuren gebruikt kom eea op mij ook nogal "goedkoop" over. Als potentiele klant leg ik dan de link "goedkoop = onbetrouwbaar". Dus nee, het nodigt niet uit tot bestellen. En stel; ik wil iets meer weten over die amd xp2000+ dan klik ik op het plaatje. Huh? downloaden? Ik verwacht een pagina met specs. Nou, dan niet. Dus denk nog eens na over je kleurstelling en je navigatie en klikstromen. t.
Link naar reactie
Om even op dat laaste kleine vraagje door te gaan:[quote:d6c79e9788]nog een andere vraag, nodigt de site jou persoonlijk uit om iets te bestellen?[/quote:d6c79e9788]Nee. Het mist de uitstraling van een site als http://www.dell.nl/ of http://www.mycom.nl/ . Daar zie je gelijk dat het om een goed profesioneel bedrijf gaat. Op jouw site is dat nergens te zien. De kleuren zijn niet mooi, de plaatjes zijn niet echt goed (ze komen pixellig over). Dit is natuurlijk deels een persoonlijke mening. Daarnaast vind ik je site ook niet al te snel. Meeste dingen gaan nogal traag in verhouding met de informatie die ik uiteindelijk op m'n scherm krijg. -termin8or
Link naar reactie
[quote:c940450b1e="teacher"] En stel; ik wil iets meer weten over die amd xp2000+ dan klik ik op het plaatje. Huh? downloaden? Ik verwacht een pagina met specs. Nou, dan niet. [/quote:c940450b1e] Dit deel is dus blijkbaar onduidelijk, er moet een PDF verschijnen met de systeemspecs. De kleuren kan ik verder niet zo veel aan doen, ze zijn opgedragen door m'n opdrachtgever. Wat jullie er van vinden is me nu wel een beetje duidelijk. Waar ik nu benieuwd naar ben: Hoe ziet volgens jullie een professionele site er uit. En hoe kan ik het ontwerp toepassen op onze site. Ik denk zelf: letter type aanpassen naar Verdana de reclame van de dvd brander aanpassen met een plaatje
Link naar reactie
[quote:a912b26b06="natuurlijk"]Dit deel is dus blijkbaar onduidelijk, er moet een PDF verschijnen met de systeemspecs. [/quote:a912b26b06]:-? Dat is wel het meest gebruikersonvriendleijk wat je kunt doen. Als ik even wil kijken waarom ik voor die pc zoveel euro betaal wil ik wel graag [i:a912b26b06]gemakkelijk[/i:a912b26b06] de specs kunnen bekijkeken.[quote:a912b26b06="natuurlijk"]De kleuren kan ik verder niet zo veel aan doen, ze zijn opgedragen door m'n opdrachtgever.[/quote:a912b26b06]Gebruik dan nog wat extra tinten en/of laat deze niet zo duidelijk aanwezig zijn ;)[quote:a912b26b06="natuurlijk"]Hoe ziet volgens jullie een professionele site er uit. En hoe kan ik het ontwerp toepassen op onze site.[/quote:a912b26b06]Jij bent de designer ;) wij niet :). Dus dat weet je zelf het beste. -termin8or @Bas, paar reacties hieronder :), [url=http://www.thecounter.com/stats/2003/May/colors.php]websafe?[/url]
Link naar reactie
Als lettertype kun je denk ik het beste voor grote letters Arial gebruiken, en voor kleine letters Verdana. Lees ook [url=http://www.sheriftariq.org/design/fonts/]Design Matters: Fonts[/url] voor een duidelijke en goede beschrijving hierover. Er staat ook duidelijk aangegeven welke alternative fonts je kan gebruiken voor bijvoorbeeld Macintosh. - Bas
Link naar reactie
[quote:1734c78617="craze"]bordercolor="#ED1B2F" bestaat namelijk officieel niet , daarvoor moet je css gebruiken...[/quote:1734c78617]En dan nog het feit dat het geen websafe kleur is, deze zijn altijd opgebouwd uit een combinatie van 3x een setje gelijke letters. Voorbeeld: #ff0000 = rood en #ff9900 = oranje. Voor het gemak kan je dit ook afkorten tot respectievelijk #f00 en #f90. Gebruik je geen websafe kleuren dan is de kans groot dat je site er qua kleuren per platform en/of browser er anders uitziet. - Bas
Link naar reactie
[quote:85ceb3e5b6]En dan nog het feit dat het geen websafe kleur is, deze zijn altijd opgebouwd uit een combinatie van 3x een setje gelijke letters. Voorbeeld: #ff0000 = rood en #ff9900 = oranje. Voor het gemak kan je dit ook afkorten tot respectievelijk #f00 en #f90.[/quote:85ceb3e5b6] Is het gebruik van websafe colors nog van belang? Hoeveel mensen zullen er nog zijn die een 256 kleuren scherm hebben? Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de site van alternate
Link naar reactie
[quote:934ac13b4a="natuurlijk"]Is het gebruik van websafe colors nog van belang? Hoeveel mensen zullen er nog zijn die een 256 kleuren scherm hebben?[/quote:934ac13b4a]Dit zijn twee vragen die niet direct met elkaar verband houden. Op de vraag hoeveel mensen nog 256 kleuren gebruiken kan ik antwoorden dat dit aantal verwaarloosbaar zal zijn. Praktisch iedereen die geen DOS of Windows 3.11 (of eerder) heeft, heeft meer kleuren. Maar dat betekent niet dat al deze kleuren er op alle platforms en/of browsers hetzelfde uitzien. Ik weet niet of je wel eens een lelijke overgang tussen logo en achtergrond hebt gezien (klein of minder klein tintverschil) maar dat is dus precies wat je te wachten staat als je geen websafe kleuren gebruikt, gegarandeerd. Zeker op een zakelijke site is dit taboe. Overigens is een groot gedeelte van de problematiek op te vangen door middel van transparante GIF's en alpha transparency, dus je kan van websafe kleuren afstappen mits je je bewust bent van de gevolgen en daar ook rekening mee houdt in het design en keuze van plaatjes.[quote:934ac13b4a="natuurlijk"]Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de site van alternate[/quote:934ac13b4a]Als ik alleen de eerste indruk geef van de eerste pagina: mwah. De reclame is te groot en te veel aanwezig, het menu moet ik scrollen. Kleurgebruik is niet bijzonder. Lettertypen en lettergrootten zijn niet consistent. Maar goed, het is geen sitecheck van Alternate, dus ik laat het hierbij. Groeten, Bas.
Link naar reactie
Waar heb jij nagekeken als voorbeeld van je site shell ofzo daar heeft het namelijk wel erg veel van weg??? Ik zou wat meer met plaatjes werken in plaats van grote kleur vlakken neem bijvoorbeeld een beetje metaal achtig geel maakt het een stuk proffesioneler en het is nog makkelijk te doen ook met adobe photoshop. En als je site bekend wordt krijg je geen problemen met de shell. (Grapje) Veel suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...