Ga naar inhoud

Site onzichtbaar (voor sommigen)


Aanbevolen berichten

[quote:30c87c79b1="MORA"]Persoonlijk heb ik trouwens een gruwelijke hekel aan achtergrondmuziekjes, maar dat is weer een andere discussie. :D[/quote:30c87c79b1]Toch denk ik dat je moet overwegen om bezoekers (vooraf!) de keuze te geven om een muziekje te spelen, bijvoorbeeld door een geïntegreerde media-speler of een link te geven naar een alternatieve versie waar wél muziek wordt gespeeld. Eén en ander kan je met PHP bewerkstelligen zodat je niet 2 versies hoeft te onderhouden. - Bas
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie ! Het probleem dat een aantal mensen, die mijn site wilden bezoeken, hadden, is inmiddels -met dank aan YCF- opgelost. Het feit dat de site langzaam wordt geladen (o.a. door de midi's en de 'plaatjes') zie ik zelf eerder als een voordeel dan een nadeel. Mede daardoor komen er weliswaar niet zoveel mensen kijken, maar wel met regelmaat mensen die iets langer blijven hangen dan vijf minuten... en waar soms leuke contacten uit voortkomen. Misschien kan ik beter teruggaan naar pen en papier, waarbij het niet noodzakelijk is om me te verdiepen in welke pen het meest flitsend is, hoe inkt is samengesteld en welke fabrikant het papier heeft geproduceerd. Dat zou in ieder geval wat irritatie voorkomen... mijnerzijds, bedoel ik. :wink: M.v.g., Henk.
Link naar reactie
Mijn vorige reactie was naar aanleiding van Mora's bijdrage... En Bas... ik MOET helemaal niets. Mede naar aanleiding van de bijdrage van een anonieme zwakbegaafde in mijn gastenboek (zich Tesselini noemend, maar volgens mij was het niet Jan Wolkers, deze pagina als referentie noemend) denk ik er vrij serieus over om m'n site maar te verwijderen... of alleen door te gaan met m'n tour-pagina's... maar dan wel met een flash-opening natuurlijk :roll: Zonder gekheid, niemand hoeft mijn site te bezoeken, maar ik vind het vervelend wanneer mensen die dat willen het niet kunnen... Zeker wanneer ze een 'normale' browser gebruiken. :wink: Wat mij betreft -einde discussie- M.v.g., Henk.
Link naar reactie
over die muziek...wat heeft die in hemelsnaam te maken met je site ? als argeloze bezoeker heb ik er een enorme hekel aan dat er in 1 keer zo'n midi begint te spelen door mijn mp3tjes die ik net heb opstaan en zie nergens een optie om de muziek uit te zetten. En ook als ik geen andere muziek heb opstaan heb ik er een hekel aan als mij iets word opgedrongen wat ik helemaal niet op prijs stel. En over dat de meningen kunnen verschillen? ja de meningen verschillen daarover tussen de meer proffesionele mensen of de mensen die al langer ervaring hebben en tussen mensen die nog niet zo lang bezig zijn met sites en heel koppig doen alsof ze het beter weten of zich gewoon niks van goedbedoelt advies aantrekken. De laatsgenoemde groep vind vaak elk dingetje dat geluid(midi) maakt extra beweegt (flash,animated gif) etc leuk op zijn pagina (ookal voegt het niks toe en past het totaal niet in de layout en is het vaak gewoon weg irritant) .En tja sorry dat ik het zeg tot nu toe pas je behoorlijk bij deze groep. Je bent er duidelijk nog niet super lang mee bezig en hebt zoiets van "[b:edd41b8a34]Ik[/b:edd41b8a34] vind het leuk dus doe het" terwijl je moet proberen te kijken vanuit het oogpunt van de bezoeker. Midi's voegen vaak niks en toe en zijn irritant en als je dan toch besluit een midi op je pagina te zetten bied dan tenminste de mogenlijkheid om het uit te zetten. Het zelfde voor animated gifjes, die maken je pagina alleen maar onnodig zwaar en passen vaak nieteens in de layout. En het is [b:edd41b8a34]niet[/b:edd41b8a34] niet goed dat een pagina langzaam laad ookal zie jij het op een hele kromme manier van wel mensen met een inbel verbinding verdienen het ook om je pagina te bekijken en willen het mischien ook graag, maar hebben daar eenvoudig geen tijd voor. Ook heb ik geen zin om tijden te wachten op een site waarvan ik van te voren niet weet of het de moeite waard is. Als jeje site gewoon wat lichter zou maken zouden er ook bezoekers komen die langer blijven hangen alleen dan wat meer ;) http://www.vanallesiets.com/pof/irriding.gif <-- zo ziet je site eruit in mozilla firebird door je midi...niet echt handig dus... P.S. Dit is niet bedoel om je af te laten schrikken maar om je even met de neus op de feiten te drukken...er zijn altijd mensen die er iets meer verstand van hebben en het kan absoluut geen kwaad om er iets van aan te nemen [i:edd41b8a34]even iets anders[/i:edd41b8a34] Je code klopt ook niet echt+ is een beetje een rotzooi [code:1:edd41b8a34] file:///C%7C/WINDOWS/Desktop/Werkmap/Bttngastenboek_WEB_WEB.gif' [/code:1:edd41b8a34] dit zal niet echt werken denk ik zo css gebruik je alleen maar voor de typische leuke scrollbar en niet voor de rest van de opmaak.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik gebruik Mozilla. De indeling van de site is ok. Maar als je naar de figuur kijkt dan ziet het eruit als een puinhoop, maar bij mij is het net iets anders. Als je naar beneden scrollt, en daarna weer naar boven, is alles door elkaar gegooit. In MSIE is dat niet zo. Let toch op het verschil tussen de twee. Die plug-in (Quicktime) is bij mij geinstalleerd, dus daar heb ik geen problemen mee. Voor dat muziekje heb ik wel een tip. Zet de code hiervoor helemaal aan het einde, net voor de afsluittag van BODY (</BODY>). Zo wordt de pagina eerst geladen, en daarna pas het muziekje. Misschien kan je dan ook de plug-in weergeven, door het formaat te wijzigen die is opgegeven in de attributen width en height in de EMBED tag. Zo kunnen gebruikers deze makkelijker aan en uit zetten. De problemen zijn waarschijnlijk op te lossen door Netscape of Mozilla te downloaden. Het is niet in het Nederlands verkrijgbaar, maar je weet wat de bezoekers kunnen verwachten. Persoonlijk vind ik dit een nogal eenvoudige oplossing, maar het werkt wel! Mozilla download je van www.mozilla.org/releases en Netscape van www.netscape.com. Probeer het eens, lees een pagina over de tag EMBED van een html site, probeer de OBJECT tag eens, maar denk niet dat MSIE de enige brower is, want dat veroorzaakt veel iritaties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...