Ga naar inhoud

[CSS] Positie van layer in NS4


Aanbevolen berichten

Beste lezer, Stel, met de volgende css code: [code:1:e94930e233] <!-- external css sheet --> #submenu { position : absolute ; top : 0px ; right : 0px ; width : 50px ; height : 20px ; } [/code:1:e94930e233] en de volgende (html)code: [code:1:e94930e233] <div id="submenu"> met IE en Opera staat de layer nu rechts in NS4 staat de layer links. </div> [/code:1:e94930e233] staat alles in IE en Opera op de juiste plaats (rechts), maar NS4 maakt er een zooitje van, die gooit het gewoon links in het scherm. Wie heeft er een gedegen oplossing voor, aangezien ik nog nergens iets goeds heb gevonden, behalve dan 2 css sheets schrijven. Voor de goede orde, "submenu" moet altijd rechts staan, ongeacht de resolutie en browser v/d user... Bij voorbaat dank....
Link naar reactie
NS4.x kent sowieso de 'right' property niet en verder moet je niet teveel van NS4.x verwachten, want de CSS ondersteuning daarvan is gewoon ronduit slecht. Als je NS4 echt goed wil hebben kun je beter met tabellen aan smijten ;) Zelf begin ik er niet aan.. die 1% die geen zin heeft om te upgraden kunnen de ballen krijgen :P
Link naar reactie
Netscape 4.x kan wel goed overweg met [i:4e2a0553eb]float: left;[/i:4e2a0553eb] en [i:4e2a0553eb]float: right;[/i:4e2a0553eb] dus misschien dat je een oplossing in die richting kunt zoeken. Overigens raad ik het af om absolute positioning te gebruiken, maar dat is een ander verhaal. - Bas
Link naar reactie
Als ik jou was zou ik eens kijken hoe jouw site er uitziet zonder CSS. Als het goed is zou de site gewoon leesbaar moeten blijven, ook al ben je de opmaak dan kwijt. In dat geval zou ik NS4 lekker laten voor wat het is en CSS volledig laten blokkeren voor deze browser (en andere 'versie 4 browsers'). [url=http://w3development.de/css/hide_css_from_browsers/]Deze site[/url] geeft meer informatie hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...